Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Fikk et barn for 7 år siden, og da jeg skulle ha en til for 4 år siden ble det oppdaget at jeg hadde klamydia.. JEG har ikke vært utro, og mannen min nekter også...men kan jeg ha hatt det fra lang tid tilbake? Var sammen med flere uten beskyttelse før jeg traff mannen min, og vi var sammen bare kort tid før jeg ble gravid med første... Eller juger mannen min.......?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Hmm..høres litt rart ut. Men jeg er ikke ekspert på kjønnsykdommer.
kleenex Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Ja det hørtes rart ut, de skal jo ha gynekologisk undersøkelse hver gang man er gravid, det trodde jeg ihvertfall. De pleier jo å test klamydia da..... Kan du ikke ringe legen å høre om de fortsatt har det på pc da? Det kan jo være skummelt å gå for lenge med klamydia
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Det er jo mulighet for at du har hatt det lenge, men at du har hatt det i 4år før det ble oppdaget..hmm...jeg er ingen lege, men hadde kansje satt ett spm tegn på mannen din.....det er meg altså, jeg hadde blitt veldig skeptisk!!!
Gjest Zima *PP?* Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Øh, så klart kan du ha klamydia fra før du møtte mannen din om du har hatt ubeskyttet sex. Det høres overhodet ikke rart ut.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Hvis det hadde skjedd meg hadde jeg blitt -veldig- skeptisk til mannen min!! For å si det sånn: hadde du hatt klamydia da du skulle ha første ville det blitt oppdaget da. Så du er nok smittet i ettertid. Aldri hørt om at klamydia kan ligge latent i kroppen så lenge uten å bryte ut. Jeg hadde tvilt på mannen din hvis du kan med hjertet på handa si at du ikke har vært noen andre plasser..
Gemini77 Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Det blir vel tatt chlamydiatest hver gang man er gravid, og var den negativ for 7 år siden så har mannen din et forklaringsproblem ja..
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Kan bli steril av og ha klamydia i mange år, bra det ble oppdaget før det sjedde.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Klamydiatest er forresten obligatorisk under svangerskapet. Fordi det er en vanlig sykdom og fordi barnet kan bli smittet under fødsel. Så mannen din..
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Hm...har håpet i det lengste med å tro at det har skjedde en glipp fra legene...men jeg får høre med mannen min da.. oppdaget for få uker siden at han har hatt kontakt med ei annen via tlf. og noen få møter...men nekter at han har hatt intim kontakt med ho... Kankskje jeg skal sparke han hardt i RÆVA!!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 Zima: dette er jo det andre barnet med samme mann, hvis jeg ikke ahr totalt misforstått da. Og klamydiatest gjøres alltid under svangerskap.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Kan fortelle deg at jeg hadde ikke sparket han i ræva, men en annen plass først... og etter det i ræva ut døra Men det er nå meg da Forresten, jeg fikk påvist klamydia under første svangerskap og den heldige giver var min samboer som da var 27 år og aldri vært og testet seg for noen ting... tjoho...
saratussen Skrevet 13. juni 2008 #13 Skrevet 13. juni 2008 ser de, det på urin prøve om man har kalmydia??
3xmamma Skrevet 13. juni 2008 #14 Skrevet 13. juni 2008 Ikke alle leger tar klamydiatest i svangerskapet, har hørt om flere som har droppet den, så det trenger ikke være en garanti for at den testen ble tatt sist du var gravid. Og jeg har hørt, altså hørt, vet ikke sikkert At klamydia i noen tilfeller kan ligge skjult i kroppen før den slår ut. Om den da vises på tester vet jeg ikke. Men, hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg nok vært usikker på mannen nett nå :/
ayla05 Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 klamydiatest blir alltid gjort når man er gravid. dette fordi ungen kan bli blind om man føder naturlig og har det. det var den beskjeden jeg fikk da jeg gikk gravid og hadde det.... var kjæresten min som hadde gitt meg det , men blir heldigvis bra når man får medisin. jeg ville vært veldig skeptisk om det hadde vært mitt andre barn fordi klamydia hos jenter gir ofte kløe og ubehag som symptomer. men skal ikke si at han har vært utro eller om det er blitt gjort en feil, men ville nok sjekka det opp litt grundigere. lykke til!
Den Blå Engel Skrevet 13. juni 2008 #16 Skrevet 13. juni 2008 Det gjøres ikke automatisk klamydiatester under svangerskapet, selv om det er ganske vanlig. Står det ikke på papirene dine fra første svangerskap om testen ble tatt? Kvinner kan ha Klamydia lenge uten at de merker symptomer, det er noe av det som gjør det så skummelt. Men hvis du tenker veldig mye på dette (og det forstår jeg godt) ville jeg ha tatt en prat med en lege som kunne fortalt litt mer om dette.
Gemini77 Skrevet 13. juni 2008 #17 Skrevet 13. juni 2008 Bare til info... en test slår ut positiv for chlamydia selv om bakterien evt skulle ligge latent.
Groosalugg Skrevet 13. juni 2008 #18 Skrevet 13. juni 2008 Nei det kan du ikke ha hatt. Da ville en test slått positivt ut under første svangerskap.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #19 Skrevet 13. juni 2008 Klamydia kan man også få ved felles bading. Vet ikke om du har noen venner eller har vært hjemme å badet hos noen med basseng? Eller om du har det selv i hagen og har hatt noen venner på bading? Disse stampene osv er bra utgangspunkt for klamydia.
3xmamma Skrevet 13. juni 2008 #20 Skrevet 13. juni 2008 Seriøst!!!! Trodde det bare var en sånn teit ting en sa for at ingen skulle tro en hadde fått det ved samleie jeg Bestemmer meg herved for at stambading er utelukket for min del!! Haha såg nå at jeg startet innlegget mitt med nicket ditt, ikke planlagt
OsloMor Skrevet 13. juni 2008 #21 Skrevet 13. juni 2008 Klamydia er vel da en SEKSUELT overførbar sykdom. Har da aldri hørt at den smitter gjennom felles badeanlegg... Sikker på at ingen har lurt deg "Seriøst?" ?
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #22 Skrevet 13. juni 2008 Ha, ha! Jeg har aldri hatt sansen for sånn badestamper osv så lenge jeg ikke vet hvem som har vært der! Det blir noe annet i offentlige bad da. De er jo pålagt god desinfisering. men tror ikke alle private er såååå flinke til det.
unnl Skrevet 13. juni 2008 #23 Skrevet 13. juni 2008 Det blir alltid tatt klamydiatest når en kommer til svangerskapskontroll, så vidt jeg har forstått. Og så har jeg hørt at klamydia hos mor kan gi lungebetennelse til babyen...
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #24 Skrevet 13. juni 2008 Jo faktisk, Oslomor. Jeg trror jeg har blitt grundig lurt! Googla litt og den lever bare i menneskeceller. Hmmmm.....
LadyLuck & Skrevet 13. juni 2008 #25 Skrevet 13. juni 2008 ble ikke tatt test av meg når jeg var gravid Men trodde det var med clamydia som med mangen andre kjønnsykdommer, at alle har bakteriene i seg, men at av og til blir det ubalanse hos disse bakteriene og sykdommen bryter ut. Så ikke sikkert han har vært på "jakt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå