Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #26 Skrevet 13. juni 2008 Gutten min startet i bhg da han var 9,5 mnd gammel. Jeg var alene med han, og han var heller ikke planlagt. Ikke kunne jeg tatt abort heller, da jeg ikke oppdaget at jeg var gravid før etter 12 uker. (tror ikke jeg hadde tatt abort uansett om jeg hadde oppdaget det tidligere). Men han hadde kun korte dager. Han var i bhg 5 timer om dagen, og av de sov han jo ofte 2. Nå er han 19 mnd, og stortrives i bhg. Han har fått en bestekamerat der som han elsker å være sammen med. Det du sier med at de liker bhg bedre enn hjemme, så er det helt feil. Han elsker å være hjemme også. F.eks. i dag koste vi oss hjemme bare jeg og han. Hvis han ikke skulle begynt i bhg, hadde jeg jo slitt ganske mye. Hvor skulle jeg fått penger fra om jeg bare hadde sittet hjemme med han? Jeg har ikke dårlig samvittighet for at han begynte så tidlig pga jeg vet at han har det bra der. De voksne koser med han, sitter med han på fanget, og tar seg generelt tid til å gjøre alt for å dekke hans behov. Han var den yngste på avdelinga da han begynte, men tidlig ute fysisk, så han begynte å gå kun et par uker etter to av de eldre barna.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #27 Skrevet 13. juni 2008 Akkurat samme situasjon som deg anonym 09:54.. Her er mannen lærling, så ikke kan han ta ut pappaperm heller uten at det går utover lærlingetiden og økonomien vår. Jenta mi må nok i barnehage fra rundt 6mnd av..=( men, bare to dager i uka heldigvis. (jeg studerer og har obligatorisk oppmøte de dagene. Mister stipendet om jeg blir liggende bak..). Kan ikke si det hjelper på selvfølelsen eller noe å se så mange fordømmer meg/oss for å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen vår. Var ikke en planlagt graviditet, men vi ville gjerne beholde og vi er uendelig glade i jenta vår!! Så vær så snill å tenk dere om alle som sier at folk som har babyene sine i barnehage er dålige foreldre som ikke burde fått barn.. Det er utrolig vondt for et mammahjerte å få slikt slengt på seg når man bare ønsker det beste for barnet sitt.. Jeg eller mannen min skulle gjerne ha vært lengre hjemme, men når dette ikke er økonomisk mulig må vi bare gjøre det beste ut av de kortene vi har fått utdelt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #28 Skrevet 13. juni 2008 På sett og vis veldig enig med HI, men vet med flere at økonomien ikke rekker til og at barna da må tidlig i barnehage. Permisjonen min var ferdig når min sønn var 10 mnd, og han måtta da til dagmamma. Heldigvis bare 2 dager i uken siden jeg jobber skift og kan ha han hjemme alle de andre dagene når jeg jobber om kvelden.. Men dette er utrolig tungt i lengden. Spesielt når jeg er gravid igjen og ikke har så mye overskudd.. Syns ikke vondt om noen som leverer barna i barnehagen når de er 10 mnd, men veldig glad vi valgte dagmamma. Hun har i tillegg kun sin egen sønn, slik at det ble en rolig og forsiktig start på "tiden uten mamma". (Vi var ENORMT heldige med dagmammaen;)) Tror nok jeg i begynnelsen syns det var verre å være uten sønnen min enn han syns det var å være uten meg de få timene i uken;)
tessa 82 Skrevet 13. juni 2008 #29 Skrevet 13. juni 2008 Jeg er en idiot som stuet sønnen min inn i barnehagen da han var 9 mnd. Ville gjerne vært hjemme noen mnd. til, men økonomien tillot ikke det. Du får det til å høres ut som om barnehagen er et grusomt sted... Aner du noe om innholdet i barnehager? Jeg jobber selv i barnehage, og har aldri vært i tvil om at barna mine skal starte relativt tidlig. Barnehager er et godt sted å være! (med få unntak) Jeg var forresten veldig klar til å få barn- skulle jeg vente til jeg hadde superbra inntekt, var jeg antakelig for gammel til å få barn da jeg endelig var klar... Og hva har det med saken å gjøre at man er ung? Hilsen en som snart får en til å stue inn i bhg...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #31 Skrevet 14. juni 2008 Se der, der klarte du å provosere meg også!! Min lille skal i barnehage når hun er 1 år. Får litt vondt i magen av at hun skal ha 100 % plass, men når jeg ser på hvordan hun koser seg sammen med andre unger, så tror jeg faktisk det blir verre for meg enn for henne å ha henne i barnehagen, Hvis jeg skulle vært hjemme i et år til, så hadde det ikke vært noen barn på hennes alder å leke med. Hvor bra er det for henne??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #32 Skrevet 14. juni 2008 for og gjøre deg ekstra kvalm. min begynte i barnehagen nå han var 9 måneder
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #33 Skrevet 14. juni 2008 Om kriteriene for å få barn var at mor må være hjemme i 3-4 år, så hadde abort statistikken vært av en annen verden, barnehgedekningen hadde vært på rundt 300% og skoleklasser hadde vel vært på snitt 5 elever.
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. juni 2008 #34 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er 24 år, jobber selv i bgh, med 1 åringer. Jeg kommer til å søke bhg plass så tidlig som mulig, en grunn er økonomien, men den største er at småbarn/barn lærer best av andre barn.. jeg ser ikke noe galt i å ha barnet i bhg så tidlig. I barnehagen der jeg jobber, begynner vi med projekter der vi utforsker og undrer sammen med barna.. Barna på min avd ser ut til å ha det gøy..
Tante Blås Squaw Skrevet 14. juni 2008 #35 Skrevet 14. juni 2008 Så leit at du blir kvalm av å se andres barn utvikle sosiale ferdigheter og knytte seg til sine medmennesker. Jeg setter guttungen i barnehage med den reneste samvittighet. Jeg elsker jobben min og ser ingen grunn til å råtne hjemme.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #36 Skrevet 14. juni 2008 5 års utdannelse!!!Hva har det med saken å gjøre??Jeg har 6 år men hallo....man trenger ikke å trivs bedre i jobben eller ha en viktigere jobb selv om man mange år utdannelse...få beina på jorda da! Jeg syns foreldre skal få bestemme dette helt selv ang når barna kan begynne i bh men jeg syns også litt synd på mange av di minste....noen kan jo verken gå eller snakke og faktisk trenger di små mye kos-oppmerksomhet og trygghet Jeg syns det er for mye støy og kaos for et lite barn på 9-12 mnd....men det må være opp til hver enkel. Jeg ville heller utsatt å begynne å jobbe...hvis jeg kunne!Desverre kan ikke alle det og det syns jeg er synd.Burde fått anledning til å være hjemme med barnet sitt minst 15-16 mnd etter min mening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå