Gå til innhold

Baby i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir rett og slett kvalm når jeg ser små babyer bli stuet inn i en barnehage av unge foreldre ved 1årsalder mens mor og far jobber fulltid. Hvorfor fikk dere ikke unger når dere var klar for det?

Jeg blir lei meg når barn liker barnehagen bedre enn hjemme. Er det flest idioter som sender barna i barnehagen?

Mille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.... Jeg skulle gitt alt for å være hjemme litt lenger med barnet mitt. Men det er nå desverre slik at det er pengene vi lever av,og samfunnet er ikke skapt slik at man kan gå hjemme med barn. De fleste er nok avhengige av 2 lønninger. Heldig er de som har en mann som tjener så fett at de kan være hjemme. Men det er desverre ikke virkeligheten for mange av oss.. Jeg blir en av de som må ha barnet mitt i pass ved 9-10 mnd.... Du aner ikke en gang hvor mye jeg gjerne skulle forandret det..

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Jeg er i prinsippet enig med deg HI! Så små barn har ingenting i en barnehage å gjøre.

Men jeg forstår deg Anonym 0954.. Det høres veldig leit ut. Er du sikker på at det ikke går?= :(

Skrevet

I grunnen er jeg enig med deg. Barna har ikke så stort behov for barnehage, særlig før de er fylt et år, men her måtte vi krype til korset og skaffe barnehageplass. Vår jente på 15 mnd kjeder seg forferdelig hjemme, for i løpet av uka treffer vi faktisk ikke andre mennesker. Alle andre har jo barna sine i barnehage, så det er ingen hjemme på dagtid. Så til høsten skal hun 2 dager i uka i barnehage, og for å få råd til det må jeg jobbe. Det skal bli deilig for meg å komme meg ut og treffe folk også!

Men jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen greier å sette barnet sitt bort i en full barnehageplass når de er så små. Jeg hadde savnet barnet mitt altfor mye.

Skrevet

Signerer denne. Ikke alle har råd til det. Dessverre.

Skrevet

Du skjærer alle over en kam da! Hvis du hadde hatt innsikt i hva en god barnehage gjør for disse ettåringene du kaller babyer, så kanskje pipa hadde fått en annen lyd. Har 12 års erfaring med småbarnsavdeling, og har aldri møtt på et barn som liker bhg bedre enn hjemme. De får kos, trøst, mat og massevis av omsorg og kjærlighet. Generelt sett synes jeg det er uhørt å uttale seg om emner man ikke har kjennskap til. Hilsen mor med to gutter som har hatt begge i samme bhg jeg har jobbet fra de er ett år. Eller som du kaller sånne som meg; idioter. Vitner om en umoden frøken med svært dårlig ordforråd.

Skrevet

Unge foreldre?

Vet faktisk om mange 'eldre' foreldre som også gjør det.. er det ikke like 'ille' det da?

Skrevet

Nei, du skjønner det, når vi unge gjør en ting så er det automatisk noe galt i det, mens de aldre kan ture på som de vil.

Har ikke vært på dib så lange at du ahr fått med deg "O-store-dib-loven"? ;)

Forresten er det vel økonomiske årsaker som gjør at folk sender barna i barnehagen, ikke egoistiske.

Skrevet

Dette er for teit. Vi måtte "sette" vår "baby" i barnehage da hun var ett år. Det av økonomiske grunner, ingenting annet. Hva er en baby egentlig? Hun hadde lært seg å gå, og det var to andre der som var yngere enn henne, de er vel mer baby enn hun var. Og når det er sagt, skal det sies at foreldrene deres var ganske gamle. Rart det, når det virker som om at det bare er "unge" foreldre som gjør gale ting. Tror gamlingene kan være like ille. Teit, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare på dette.

Skrevet

Og jeg blir kvalm av sånne bedrevitere som deg som rakker ned på andre som ikke gjør akkurat som du selv.

Skrevet

Var barnet ditt fortsatt baby når han/hun var ett år?

Skrevet

Og stakkars ungen til HI... For et latterlig innlegg... Barn trives med andre barn!! Snuppa mi (nå 9 måneder) er aller mest fornøyd når hun får være sammen med andre barn på sin alder (og nei, hun har ikke begynt i barnehagen enda, men skal det til høsten).

Og baby, jaja en ettåring er ingen baby i mine øyne, stakkars ungen din, blir sikkert overbeskyttet så hun ikke tør noen ting når hun blir eldre...

Og hvem har sagt at det bare er unge som lar barna sine gå i barnehagen....???? Så det er altså egoistisk å få barn i ung alder, når man har mest energi og faktisk klarer å kombinere jobb og foreldrerollen...

Hehe, Norge hadde blitt et bra land hvis alle KVINNER (for sånne som deg mener sikkert at det er mor som skal være hjemme...) skulle blitt hjemme resten av livet fordi de har fått barn.. Beklager altså, men jeg tror de som jobber har vel så mye å gi barna sine altså..

Skrevet

Et barn er ikke en baby lenger når det er ett år.

Og jeg er møkk lei av å høre på denne sytinga til de som synes det er hårreisende at småbarn går i barnehagen. Noen har faktisk ikke et alternativ. Man skal da tjene penger til mat på bordet også, så hva annet enn å jobbe og å plassere ungen i barnehagen har man mulighet til?

Har like stor, om ikke større repsekt for foreldre som jobber og bidrar til at samfunnet skal gå i rundt, som foreldre som sitter hjemme. Skulle gjerne hatt mannen min hjemme i redusert stilling jeg altså, men vi har rett og slett ikke råd til det. Og det kan da ikke være forbeholdt de rike å få barn i dette landet??

Skrevet

Jeg må være en kjempeidiot som gjør HI fryktelig kvalm. Barnet mitt begynte i barnehagen 13 mnd gammel selv om vi sikkert hadde hatt råd til å være hjemme. Jeg og mannen min ville nemlig jobbe! 5 års utdannelse ville jeg gjerne bruke og barnet mitt har det veldig bra i barnehagen. Tviler på om det er bedre enn å være hjemme. Jeg tror jammen jeg er en bedre mor når jeg får brukt hodet mitt litt mer enn jeg får hjemme og barnehagen har et veldig godt pedagogisk tilbud som barnet mitt har veldig godt av. Og i tillegg var vi klare for å få barn!!! Vi må jo være århundrets idioter...øh...

Skrevet

Jeg innbiler meg at 12 mnd gamle er de veldig små til å være borte fra mor og far, men får de noen måneder til, kanskje når de er halvannet år går det bedre..

Skrevet

Enig med mingens! Jeg har også 5 års utdannelse, og da kan de hjemmeværende slenge så mye dritt de bare vil; jeg vil jobbe! Hadde blitt et bra land om barn var forbeholdt de som var hjemmeværende...;) Trodde vi hadde kommet lenger enn at de kvinner som har barn og jobb skal bli rakket ned på altså...

For dere kan argumentere så mye dere vil om at, men far kan også være hjemme - hvor mange av dere som er i mot barnehage mener egentlig det...????

Skrevet

barnet mitt skal begynne i barnehage i en alder av 10mnd! tror du at det er med god samvittighet jeg gjør det? har prøvd å finne løsnigner, men som en over så er ikke samfunnet tilrettelagt for det. Og her i huset har vi bare min inntekt å leve av, så jobbe må jeg.

Skrevet

Min sønn begynte i barnehage denne uka. 11 måneder er han, og han stortrives!! Jeg er ikke redd for at han kommer til å like barnehagen bedre enn hjemme ...

Han er sosial og særdeles aktiv.

Hvordan du kan si at foreldre har barn i barnehagen fra 1 år er egoisme? Vet du med sikkerhet at det er fordi de ønsker å jobbe fullt begge to? Har du åpnet muligheten for at det kan ligge andre grunner til valget de har tatt?

Mine grunner til å la han begynne i barnehagen 2 mnd før han egentlig skulle ha begynt er nemlig ikke synlig for alle...

Skrevet

Jeg er ung, student og har en mann som inntil nylig arbeidet i et lavtlønnsyrke. Like fullt klarte vi oss selv om jeg gikk hjemme med barnet vårt til hun var tre år gammel. Økonomisk klarer man det alltid. Du over her må jo jobbe hvis dere bare har din inntekt, men mannen din kunne jo vært hjemme med barnet?

Skrevet

Hvor får folk alle disse pengene fra, som gjør at de kan være hjemme i to år om de vil? Selv om man har passert 30 og har utdannelse og jobb er det ikke en selvfølge å ha god nok råd til dette! Regner med mannen til HI tjener fett og hun nyter godt av det!

Skrevet

jeg er aleneforsørger desverre, så den muligheten er der ikke.

Skrevet

Men det er bare innbilning altså? ;-)

Skrevet

Unge foreldre?? Merkelig at du nevner det. Vi var på blikjentdag i bgh i dag og alle de barna som skulle begynne på småbarnsavdeling var 07 barn og det var bare godt voksne foreldre...

Skrevet

Valgte å ha min datter i bhg på deltid like etter at hun ble ett år, På tross av at jeg ikke jobbet. Dette gjorde jeg for at hun skulle få muligheten til å leke sammen med andre barn. Var veldig klar til å ta henne ut av bhg dersom hun reagerte negativt på det, men Hun var mer klar til å gå i bhg enn jeg var til å gi slipp på henne,så det gikk helt fint.

Var veldig klar for å få barn, og gjør det jeg mener er best for min datter.

Til slutt må jeg jo bare bemerke at dersom alle arbeidende mødre skulle nektes å få barn ville det ikke bli født mange barn i Norge.

Skrevet

Å ikke være klar for å få unger fordi man har en ettåring i barnehage?!

Nesten det dummeste jeg har hørt, det har ikke noe med saken å gjøre.

Hvis det å være klar til å få unger er å ha spart seg opp penger slik at en kan gå hjemme, så hadde det ikke blitt født mange unger her i landet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...