Gå til innhold

forlate barnet en kort stund

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnen til at du får så mye "dritt" for dette spørsmålet er vel at de fleste er sjokkerte over at noen tenker tanken på å dra fra et sovende barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jo ikke sånn at jeg driver og tenker tanken i ny og ne. var jo en situasjon som var litt kinkig i kveld

Skrevet

Hei

Ser du har fått godt med svar. Sjølv har eg aldri gjort det, og ville ikkje ha ro for det heller. Men har ei venninne, ansvarlig flink firebarnsmor, som har gjort det av og til. Risikoen for at noko skulle skje, er liten, men den er der.

Skrevet

herregud, er du helt spinnvill?

Skrevet

Hvor gammelt er dette barnet da?

Skrevet

Det er veldig typisk unge mødre som tyr til slike løsninger...

Skrevet

ment til hi:-) hilsen spinnvill

Skrevet

det har ikke skjedd at jeg har latt ungen være alene verken sovende el i våken tilstand, men det høres ut som om det har godt greit, tror ikke det er så farlig som folk skal ha det til....

Det er jo faktisk farlig å leve også..

Har dere tenkt på det?

Og på ingen måte er du en dårlig mor pga det, så blås i hva negative kjerringer som er her inne dagen lang og skal bare vente på at noen skal spørr om noe for å så slenge dritt.. men dem tenker ikke hvordan dem er selv og heller ikke hva dem gjør...

Det er like farlig å sitte foran Pc`n mens ungen sover.. har dere tenkt på det ?? Tror nok Hi har sikret seg om at ingenting skjer til hun er tilbake..

Klem til deg Hi :)

Ps: kjøp baby-talk, og da kan du hente det andre barnet inntil 3 meter samtidig som du hører om lilleman sover el våkner :))

Skrevet

Jeg hadde ikke turt, nettopp fordi det kan begynne å brenne, eller barnet kan våkne og bli kjemperedd for at det ikke er noen der osv. Kan du ikke spørre en av naboene om han/hun kan sitte og se på tv hos deg i de 15 minuttene det tar?

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det, man vet aldri hva som kan skje mens man er borte.

Skrevet

da må man ha et eller annet som brenner på, for at det skal begynne å brenne.. herremin hatt.. så negative dere er... det er snakk om at det har skjedd en gang og det jo godt greit, så hvorfor ikke runde av dette innlegget mens leken er god..

Skrevet

Jeg synes IKKE det er greit,

Har før skrevet her om en jente som døde i husbrann midt på dagen, mens moren bare var 10min unna.

hun var 7 og skjønte ikke at hun måtte komme seg ut.

og når barnet sover vil det sovne inn av røyken.

Det kan komme innbruddstyver, barnet kan våkne av mareritt og hvor er mamma da?? HUFF får vondt bare ved tanken.

Jeg går KUN til søppelkassen 30meter utenfor her når ungen sover.

Skrevet

er du foresten litt rar?

man må da ikke ha et bål inne for at det skal bli brann.

Miksmasteren til min mor begynte å eksplodere helt plutselig uten å ha vært på.

Mobilladere har begynt å brenne bare de står i kontakten uten tlf.

Tv kan begynne å brenne, og slike husbranner skjer HVER dag.

Man må jo ikke ha plata på for å få brann.

Og HI må tåle å høre folks meninger når hun spør, herregud.

Siden HI i det hele tatt spurte betyr selv at hun har vært i tvil, og da må hun takle litt motgang da.

Tenk bare hvor redd unger er om den våkner når du er bare 2 min unna, og enda 15 min til?? huff,

Skrevet

Det spørs jo litt hvor langt det er. Jeg mener at er det i et nabohus, så går det greit. Men må du ta bilen, mener jeg det kan være risikabelt. Tenk om noe skjer med deg? Du kan bare bulke, men det vil jo ta sin tid.

Jeg har i alle år vært alene, og har måttet gå etter eldste i nabolaget å hente. Og da har jeg måttet la minste ligge alene litt. Det ser jeg ikke faren i. Men har aldri gått langt, og aldri tatt bilen.

Herlige land, en kan ikke være helt hysterisk heller. Si meg; sitter de fleste her inne å ser på at ungen sover hele natten? Kan vel være farlig for foreldrene å sove også?

Skrevet

HI sa selv 15 min , samme om det er bil eller å gå.

det er tiden det kommer ann på da.

Man er da faen ikke hysterisk selvom man ikke liker dette.

Jeg tar meg en dusj og setter meg ute osv, når ungen sover, men å faktisk være bortefra 15-20 min UTEN å kunne høre/svare ungen er uansvarlig.

Barn kan vokne når som helst, og faktisk få oppleve at din mor/far ikke kommer å trøster deg før et kvarter hadde ødelagt mange.

Jeg kunne aldri gjort det mot mitt barn.

Da tar du heller ungen i bilen, får noen til å hente den andre for deg, legger minsten i vogna og triller istedet, eller noe.

Bare ikke forlate ungen så lenge, vi har også selv hatt en liten småbrann i noe elektrisk, og det vra helt uten mening og grunn, men vi var faktisk der, og hvis ikke ville det gått galt.

et hus kan brenne ned på 10 min, og røyken er jo farlig spes, når man sover. da sovner man inn.

Skrevet

hysteriske mødre ja.... skyt meg, men jeg syns det... min mening..

Hva om du plutselig får diare mens ungen er sovna? D kan en lett bli sittende på do i 10-15 minutter..... omtrent alt det samme kan skje da....

tror ikke det er store sjansene for noe gærnt..

Skrevet

det må være lov å spørre...

Skrevet

Men sitter du på dassen i ditt eget hus med sprutskiten utav stumpen, ER du i samme bygning.

Ser du forskjellen?

(sorry,men du ba om det ;o)

Jeg synes det er forkastelig å dra fra småbarn alene. I bil,hus,hytte,båt osv...

Og ja,jeg gjorde det engang...og angret dyyyyypt da politimannen sto og ventet på meg!

(forlot et sovende barn i bilen for et kjapt ærend....uff!)

Skrevet

Dette skjedde i Trondheim i 1992, forresten. Ikke så smart...

Skrevet

ja, blir sinna på sånne foreldre som i det hele tatt spør.

Ikke del med oss om du gjør det uansett, får bare vondt av den stakkars ungen som FAKTISK ER alene hjemme-

Om du har diare klarer du nok få på deg buksa om noe skjer, men ikke om du er borte vekk fra huset.......

Når du spør må du forvente svar,

du hadde vel heller ikke spurt hvis du trodde alle syntes det var greit??

Natta

Skrevet

Ser dere har diskutert dette til langt på natt..

Går jo an svare på en ordentlig og saklig måte når når noen spør da.

Var i beita, venninens foreldre kunne ikke komme med henne og jeg hadde ikke akkurat så lyst til å sende henne i taxi.

Vel jeg gikk nå til enden av gata og henta jenta og det tok niogethalvt minutt. Og vet dere, miksmasteren eksploderte ikke, huset brant ikke ned, ingen fikk diare og lillegutt sov godt i senga si uten å ha dødd krybbedøden, satt fast foten i sprinkelsenga og var aldeles fin og ukidnappet

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...