Gå til innhold

Hvor mange barn er "mye"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr 3 nå, og for oss blir dette "mye"... Synes fra 3 og oppover er mye. Hva med dere?

Er liksom vant til at "alle" får kun 2 stykker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes fire og oppover er mange..

Synes det er blitt litt mer vanlig igjen og få fler enn to.

Jeg har bare et barn enda.. Kanskje jeg skifter mening igjen etterhvert.p

Skrevet

Vi er en søskenflokk på 5 og sambo sin er på 4, men synst vel at 4/5 og oppover er mye..

Skrevet

Jeg syns 2 unger er passe, 3 er litt i overkant (men kan gå) og 4 (og fler) = sekt ;-)

Skrevet

tre er ikke mange.

4-5 og opp er

Skrevet

Ok - godt at flere ikke synes 3 er så mye...

Vi bor i Oslo, og her er det ikke så vanlig med mer enn 2. Har fått en del reaksjoner spesielt på jobb.

HI

Skrevet

15 er ganske mange =o)

Skrevet

He he

Vi har fem, og det er kjempemange.

Over tre er mange

Skrevet

Har 6 stykker, men "bare" 3 som bor hjemme.

De vokser opp!Det er en av bakdelene eller fordelene med barn ;o)

(stryk det som ikke passer)

Skrevet

Ja, de liker vel å ta seg en runde i halmet som alle andre de også.

Skrevet

De har minst gjort det 19 ganger (hun aborterte sitt første barn)

Skrevet

man går over grensen til mye når man får ett mer barn enn man egentlig ønsket... :-)

selv ønsker vi 5/6 barn..jeg 6 og mannen min 5..så satser på å få tvillinger på siste svangerskapet..hehe.. ;-)

men skulle vi få 7 barn vil jeg nok kategorisere det da som mange barn...

Skrevet

Klokt svar, sommerfugl.

Vi hadde egentlig planlagt fire

Skrevet

Fra jeg var tenåring, planla jeg 4 stykker.

At det ble 2 ekstra tilslutt,ser jeg på som "bonuser" =o)

Skrevet

Tenkte å spørre om du er fra Oslo-området, før jeg leste det lengre nede i tråden, siden du skriver at du er vant med at "alle" får to. Det beskrives gjerne som sært og uvanlig å få tre, men da har de tydeligvis et Oslo-perspektiv, for her i Trøndelag er det like vanlig med tre som med to, tror jeg. Også for dem med lang utdanning.

Hva som er "mye" kommer for meg an på hvordan man ser det. På den ene siden synes jeg ikke tre er mye, siden jeg har vokst opp i en søskenflokk på fire, og synes det å ha ett søsken er lite. På den annen side er det mye å ha tre, siden jeg ser hvordan livet er i dag med jobb og unger som skal følges opp.

Skrevet

Har 4 og synes ikke det er så mange....mange er mer enn hva man kan takle:)

Skrevet

I Oslo er det ikke vannlig med fler enn to ??? har bodd i oslo o mange år ( ikke d siste året) og de fleste jeg kjenner har rundt 3 barn ,e det er kanksje på vestkanten det da ;P

He he..

5 og oppover kan bli mange...

Jeg har en nå, har alltid drømt om 5 barn hehe..

Skrevet

jeg har fem, må innrømme at jeg synes det er mye,hehe..

men vil nå ha "mye" barn da..:)

Skrevet

3 er ikke mange. Fra 4 og opp er mange, syns jeg.

Skrevet

Hovedinnlegger her:

Vi bor i Oslo, men ikke på vestkanten - der tror jeg nok det er ganske vanlig med 3+ barn. Rike folk som har råd, hehe. Vi er "vanlige" mennesker med vanlige jobber, og det er spesielt på jobben jeg får reaksjoner.

Jeg er vokst opp på landet selv, og de fleste av mine gamle venninner har 3 barn. Men på jobben og i barnehagene er standarden 2 stykker.

Det er så godt å lese har at folk ellers også har mange barn. Jeg har selv kun en søster, og har alltid ønsket meg flere søsken. Ville derfor så gjerne få 3 barn selv. Samboer er enebarn også, derfor ekstra viktig å få sistemann nå, hehe...

HI

Skrevet

Synes det blir mye når man må skifte ut bilen med 7-seter eller minibuss. Altså over 3 barn er mye.

Skrevet

Alt som ikke får plass i en vanlig personbil er mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...