Yo&La+spire Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Og selvfølgelig hvorfor? Eller boikotter dere ingenting? *nysgjerrig*
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Her er det dårlig med boikotting... Liker veldig godt slik gjennomført boikotting da, men har ikke noe jeg brenner for enda iallefall
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 HVorfor boikottere dere dette, og hvordan boikotter du Israel? Lar du være å kjøpe alle produkter fra Israel?
trøndermamma Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Bunnpris! Ikke noe problem, lar bare være å handle der. Dårlige butikker, dårlige opplevelser som kunde og så vet jeg av en bunnprisbutikk hvor de ansatte blir meget dårlig behandlet!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Chasmere mafia hehehe, hermegåser a gitt, dårlig forsøk på å ta over etter sex og singelliv
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Kjøper feks. ikke frukt fra Israel. Er selvfølgelig ikke mulig å finne ALT som kommer derfra, men det er min lille protest mot den politikken de fører ovenfor palestinerne... (Legger til at jeg på ingen måte har noe i møt folk fra Israel eller jøder, dette er kun en politisk greie for meg) Barnevognhset Rudo boikotter jeg fordi der er kjipe og ikke har greie på hva service er (Looong story). Hvordan: Jeg kjøper ikke noe der...
tuppemor-75 Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 jeg boikotter: 1. Nestle, pga. deres holdning og moral i forhold til fattige land (spes. Afrika) hvor de driver ulike kampanjer for å fremme salget og bruken av me. 2: Coca Cola Company, pga deres utstrakte bruk og holdning til fattige mennesker, spes i India, hvor CCC ødelegger grunnvannsspeilet og forurenser grunnvannet til fattige mennesker.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Heisann, glemte jo helt Nestle, kjøper ikke deres varer.. Pga. deres markedsføring i den så kalte 3.verden...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Men det er mange palestinere som jobber med landbruk i Israel så en boikott kan faktisk påvirke disse negativt, bare sånn at du er klar over det.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Glømte hvorfor...fordi jeg har vann i springen, og flaskevann bidrar bare til mer forurensing. Skjønner at folk må ha flaskevann hvis de har dårlig vann eller ikke noe i springen, eller får ikke tatt med seg vannflaske eller blir plutselig veldig tørste, men jeg her imot flaskevann som erstatning for det fra springen.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Riga: Ja det er nettopp slike ting som gjør at jeg syns det er vanskelig å boikotte ting. For det er alltid flere sider av en sak. Men jeg ser ikke noe i veien for å boikotte flaskevann eller bunnpris da, for det er sikkert personlige grunner og ikke politiske...
Yo&La+spire Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. juni 2008 Eg boikotter forresten også Nestle - pga ulovlig markedsføring (dvs eg kjøper ikke produktene deres, og har bedt butikken her om å ta inn alternativ barnemat noe de faktisk har gjort!) Coca Cola - fordi de bare vil tjene penger og bryr seg ikke om livene de ødelegger på veien. Vann på flaske - tenkte ikke på det før Riga sa det, men eg kjøper jo aldri det fordi eg synes det er idiotisk å bruke penger og skade miljøet på noe eg kan få i springen. hm...lurer på om eg ubevisst boikotter andre ting også...;P
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Ikke for å kverulere, men en politisk grunn kan også være personlig. Og det er helt riktig at en sak har altid flere sider, men likevel..Hvis jeg ikke skulle boikottet så hadde det likvel vært sånn at jeg ikke ville kjøpt israelske varer når det fantes andre alternativer, så da hadde det på en måte vært en slags boikott uansett... Hvis du skjønner hva jeg mener?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Har tidligere vært flink å boikotte Coca cola company, pga deres oppførsel i tredje verden, bla vannstjælinga i India. Jeg fikk faktisk med meg hele skolen, og fikk rektor til å fjerne Cola-automaten. Gikk på jordbruksskole som hadde en vennskapsskole (også jordbruksskole) i India. Denne skolen ble rammet av CCC's oppførsel.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Ja, jeg skjønner. Ble litt feil skrevet det siste innlegget, for jeg mener ikke at det er noe i veien med å boikotte av ploitiske grunner heller selv om det er vanskelig å følge det til punkt og prikke. Det blir personlig å boikotte uansett årsak. Men med personlige grunner mente jeg som at den lokale bunnpris suger, og jeg personlig har blitt behandlet dårlig i mix-kiosken på hjørnet derfor velger jeg å boikotte alle bunnpris og mix (noe jeg ikke gjør altså, men jeg bruker det som eksempel på hva jeg mener)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 Kanal 24, fordi jeg er imot at de fikk konsesjonen istedet for p4- så den kanalen hører jeg ikke på Også boikotter jeg Riks-Tv det er noe stort møl som jeg aldri skal kjøpe tjenester av. Sier at alle må det når det analoge nettet ble lagt ned- men det er bare tull... Fikk konsesjon på enkeltkanaler, men dreit i det. Hallo lissom...
yasmina Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 Tidligere boikottet jeg bennetton, naa bare handler jeg ikke der... Ellers saa bor jeg i et muslimsk land saa vi boikotter vel til dels Israel, det landet finnes faktisk ikke paa kartene man kjoeper her Vann paa flakse derimot maa jeg ha, men kjoeper det aldri naar vi er i Norge. Det syns jeg er sloes..... Ellers saa boikotter jeg Panduroidiotene som ikke sender til utlandet og naar man tilslutt faar ordnet seg med venner og bekjente saa sender de bare halvparten og den halvparten er feil !!!!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #21 Skrevet 12. juni 2008 *nysgjerrig* Hvorfor benetton? Fasinerende det der med at Israel ikke er på kartet!
Scorpiogi Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 boikotter se&hør o.l pga paparazziene ) Den boikotten er ganske gammel hos meg, begynte da jeg var 13 og prinsesse Di døde... og det med flaske på vann boikotter jeg så godt det lar seg gjøre, men er vanskelig til tider(pga at det er en menneskerett å ha rent vann, og derfor urettferdig at vi bare kan kjøpe det mens andre ikke har råd...) boikotter pepsi max og andre "falsk-sukker-produkter" pga en mail faren min sendte meg, den var på engelsk og handlet om alle de farige kjemiske prosessene som er i produkter med aspartam, skjønte ikke bæra annet enn ordene "kjemisk prosess" og "tresprit"... og av og på boikeotter jeg flere ting, men jeg er nok ikke standhaftig nok............
yasmina Skrevet 12. juni 2008 #23 Skrevet 12. juni 2008 Husker du ikke disse faele reklamene benetton brukte i gamle dager, med dioende mennesker osv.... Er ikke overdrevent glad i slikt etterhvert ble det bare en vane aa ikke gaa inn der og her nede vet jeg ikke om de eksisterer engang.... Det med Israel er jeg enig i at er ganske fasinerende, eldstemann fikk globus til 3 aardagen ( han er opptatt av kart ol ???) og der er ikke Israel paa.... Kan ikke se for meg at det selges israelske produkter noen steder her. Man kan heller ikke ha stempel i passet sitt fra Israel hvis man vil inn her, min tante maatte ha nytt pass for noen aar tilbake da hun skulle paa besoek
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. juni 2008 #24 Skrevet 12. juni 2008 Vi boikotter dolly dimples pga at de er enormt kjipe på både bunn og fyll på pizzaen, men priser seg høyt. Pizzabakeren har minst like god pizza, og det er mer mat i en pizza hos dem.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #25 Skrevet 12. juni 2008 Nestlê - av grunner allerede nevnt her. Klær laget av merinoull fra farmene hvor de skjærer huden av sauene/lammene - sender forespørsel til forhandlere og ber dem redegjøre for om ulla de bruker kommer fra slike farmer eller ei. Prøver så langt det lar seg gjøre å ikke kjøpe produkter som er testet på dyr eller inneholder ingredienser testet på dyr. Fine lister over fy-fy produsenter på dyrevernalliansens nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå