Gå til innhold

Baker dere til "barselbesøk"? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er greit å ha litt kaker i fryseren, så jeg har bakt sjokoladekake og muffins. Enkelt og greit. Ellers har jeg bakt massevis av brød slik at jeg slipper å tenke på det for en stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jag vet att traditionen är att folk ska ha med sig. Men som sagt, jag synes det är koselig å baka och stor kosar mig med det. De kan hellre få hjälpa mig med andra ting : ) (som jag inte syns är sååå koselig..hihi)

Det är ju upp till var och en. Alla kan ju inte gilla att styra på köket, det förstår jag gott. Ville bara poängtera tidigare att vi i dagens samfund så lätt ska spara tid på allt och köpa oss ting.

Ha en flott kväll :)

Skrevet

For det foerste: Jeg er ikke typen som blir fornaermet... ;o))

Og for det andre, jeg lager all mat fra bunnen, baker broed og holder paa. Jeg bruker ogsaa ca 2-3 timer daglig paa matlaging, og barn kan vaere med saa mye og ofte de vil, noe de elsker.

Jeg tenkte mer paa sukker, hvetemel og alt annet man putter i bakst, litt overrasket med at tradisjonen med aa SPISE alt dette fortsatt lever.... Tenkte ikke paa tidsbruken overhodet jeg faktisk.

Og som sagt, jeg hakker opp en salat eller smoerer noe grovt godt noe, dersom det kommer noen barselsbesoek som ikke har tradisjoner nok i seg til forstaa at det er DERES jobb aa ha med mat....hehe. Det er jo poenget med hele barselsbesoeket.

Haaper jeg ikke stoeter deg tilbake da, b@arnima@gen hoeygravid. =o))

Skrevet

Med første bakte jeg et lass med boller og kanelsnurrer, men siden jeg gikk to uker over termin ble alt spist opp.:) Det finnes så mye fint ferdiglaget og siden vi ikke har verdens største fryser blir det nok ikke mye til bakst denne gangen. Tror jeg har mer enn nok med å klare å komme gjennom dagen med en hjemmeværende toåring og en høygravid kropp. Synes det egentlig er mer på sin rett at de som kommer på besøk har med seg noe, enn at en nybakt mor skal stelle i stand kaffeslaberas annenhver dag. Men drikke skal de få.:)

Skrevet

Till Femina:

Gott att ingen blir förnärmad :) Alla är vi ju olika och tycker olika, gott är ju det :)

Men jag måste säga mig enig i dig, uffa mig allt socker... Får putta i baksten i besöket istället för min egen munn.... :)

Och bara för man inte bakar så kan man ju som du laga mat från grunn. Var väldigt prat sjuk när jag skrev detta imorses, hihi. Men du ser ju poänget med färdig ting. Och då tänker jag inte bara på kakor utan allt annat man får tag i nu för tiden. Det är lite små tragiskt.

Hm nu gläjder jag mig verkligen till prinsessan kommer...ska bli så stas!!

God hilsen från en som precis bakt färdigt 45 hallongrottor och 45 beskvier(som då ska puttas i besökets munn...hm... :)

Skrevet

Hehe, den er god. Putt det i munnen paa gjestene du, saa girer du dem opp og de blir hjelpsomme.... ;o)) Smart triks.

Skrevet

Baka ikke noe sist for da hadde jeg mamma der som baka og styra og jaggu meg har hu ikke sagt hu skal gjøre det denne gangen også :-)

For det siste jeg gidder er og finne frem mat o.l når det kommer folk på besøk etter fødselen, de er der vell for og hilse på babyen ikke for og trøkke i tryne på mat.

Skrevet

Haha, HERLIG innstilling der, Randi86.....

Det faar vaere riktig fokus ja! Komme og skryte helt vilt og saa takke for seg etter 30 min, det er det eneste som er akteptabelt dersom man ikke komme for aa hjelpe til da.... ;o)

Kommer folk sultne har de rett og slett daarlig oppdragelse synes jeg.

Noe aa drikke og mat dersom vi ogsaa spiser akkurat paa det tidspunktet er jeg helt for, ellers skal jeg bare sitte der og blomstre og bli oppvartet ja. Men for faa superhyggelige venninner, saa vanker det altsaa en salat eller noe grovt herlig vi kan gnafse paa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...