Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Nå mener jeg IKKE at hovedinnleggeren kjefta på noen altså, men jeg bare kom til å tenke på det=) Har selv jobbet mye i butikk og har fått høre mye rart. Har blitt kalt jævla idiot fordi jeg pent forklarte at jeg måtte beklage, lastebilsjåføren var forsinket så varene var ikke kommet enda. Har fått skammelig med kjeft fra kunder om at prisene er for høye (javel, ta det opp med butikksjefen) og har fått Uberfrekke kommentarer fordi vi er for få på jobb (akkurat som om det er min feil???) Har opplevd kunder som går rett inn i butikken før åpningstid (må dra opp døra ganske hardt da!) og deretter klikker når jeg gjør dem oppmerksom på at vi ikke er åpnet... Dersom dere er misfornøyd med noe, tar dere det da opp med butikksjefen eller den første og beste arbeideren dere finner? Jeg hadde ikke klart å være så uforskammet, tror jeg... Men folk er jo forskjellige=)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Aldri Jeg jobbet i butikk da jeg studerte tidligere, og aldri har jeg møtt så mye frekke folk som da. At folk ikke eier skam og faktisk tør oppføre seg på den måten mot butikkansatte er helt utrolig...
petite fleur Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har også jobbet i butikk og fått mye ubegrunnet kjeft, og er derfor aldri slik selv. Synes de fleste er så totalt usaklige. Telefonselgere, derimot....de kan jeg kjefte på.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Har sagt ifra en gang, men til sjefen...sa ifra om at den stakkars ansatte sleit endel, og at han nok trengte både bedre opplæring og hjelp! Med mindre jeg selv blir skikkelig dårlig behandla har jeg ikke noe behov for å kjefte på folk, selv om jeg mener de gjør en slett jobb =P
Turid Laila Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Nei, ikke så lenge de ikke er sure først. Eller kverrulerer på noe jeg VET jeg har rett på. Samme gjelder kundebehandlere på andre steder. Bortsett fra telefon og canal digital. Der er jeg sur omtrent før jeg ringer. Klarer rett og slett ikke være hyggelig når jeg først har trykket og snakket inn i telefonen for å bli satt over til rett person, så vente dødslenge før det er svar OG i tillegg bli satt over og måtte vente igjen. De to der suger på kundeservice!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Hadde egentlig tenkt å si jeg aldri har blitt kjeftet på heller, da jeg kom på en kunde: Jeg stod å pakka inn det han hadde kjøpt og han presterte å si surt om jeg ikke kunne klare å pakke inn fortere...!!! Det var i julestria og jeg pakket inn så fort jeg kunne =)
litakine og Theodor Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 kan ikke falle meg inn... mest fordi jeg jobber i butikk selv, noen er bare såååå frekke at jeg får lyst til å smelle til dem... hvordan hadde dem tatt det vist jeg hadde kommet på jobben dems å smelt sånn... Stort sett så gjør man bare så godt man kan!
Little Dreamer Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Jeg jobber i bransjen selv og vet hvor ufattelig usaklige,kjipe osv. noen kunder kan være tro meg...Men: jeg greier ikke slett service og dårlig kundebehandling gå meg hus forbi...Da får de høre det og jeg unngår å handle der igjen.
Tjobing! Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Er ikke helt meg å skjelle ut folk. Hvis personen som står foran meg er frekk eller uhøflig mot meg, og gir kundebahandling det stinker av, så gir jeg tilbake som fortjent. Men de situasjonene du beskriver...da måtte jeg ha vært helt dust i hodet. Og jeg liker å tro at jeg ikke er det :-)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Hm, kom på en frekk en nå altså... Var i Bergen sentrum her om dagen, og der sto det noen i en sånn typisk bod som prøver å gi deg abbonement på vitaminpiller... Hun ene selgeren hukket tak i en fyr og skulle overtale ham, men han sa "Jeg har ikke tid, jeg må rekke bussen." Så gikk han videre, og dama løp etter ham og skreik: "Hvorfor er du så jævla overlegen? Slutt å være så jævla overlegen!" Haha, var ganske mange som så laaangt etter henne da... Kan vel ikke oppføre seg sånn når man er selger??? Liker ikke frekke butikkansatte, da... Så jeg prøver så godt jeg kan å være høflig. Smiler til og med når folk kaller meg forbanna idiot. (skal man det?)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Nå tenker jeg ikke på dårlig kundebehandling, men å kjefte på den 17 år gamle lagergutten fordi det er for få på jobb, fordi prisene er for høye eller fordi det er tomt for brelett=)
Ravna Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Har selv jobbet i butikk, og fått blodkjeft for de mest vanvittige ting. Kunne ikke falle meg inn å oppføre meg så uforskammet! I de aller, aller fleste tilfeller ligger feilen et helt annet sted enn bak kassa!
Kakeåndsen Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Nja.... Kjefte, vet ikke helt. Hender jeg sier min mening om ting, men er ganske flink tror jeg til å legge til at jeg vet at det ikke er personen foran meg sin skyld. Må bare blåse ut litt når noe er håpløst... Men det skjer nok ikke så ofte i butikker. Jeg takler dårlig NAV, men prøver å ikke skjelle ut de stakkars saksbehandlerene som jeg endelig får tak i.
grå :) Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 er en grunn til at jeg ikke tar butikkjobber... så mye kjeft orker jeg bare ikke ta imot. nettopp derfor oppfører jeg meg nok ganske pent om jeg har noe å klage på
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Aldri,er ikke typen til å kjefte ,altfor høflig til det hehe
TurboPrinsessen:-) Skrevet 11. juni 2008 #18 Skrevet 11. juni 2008 Det hender jeg er skikkelig irritert over noe, gjerne etter gjentatte ganger å ha prøvd å få hjelp til noe. Da har jeg gjerne latt det gå litt utover den jeg kommer i kontakt med, men jeg går aldri derifra uten å ha sagt unnskyld. Etter mange år i servicebransjen, vet jeg at er det noe gale, så er det de som treffer kundene som får det. Ikke riktig, men slik er det. Jeg er veldig bevisst på service andre steder, og er det virkelig ille gir jeg beskjed, men som regel går jeg bare ut igjen uten å handle. Var i en klesbutikk en gang, var 10 - 12stk som sto i kø for å betale, og bare en kasse var åpen. Det gikk ikke akkurat fort. Var veldig provoserende å se andre ansatte stå og snakke sammen like bortenfor - i en ikke jobbrelatert samtale. Var flere i køen som kommenterte det. Jeg spurte om det ikke var en som kunne komme i den andre kassen, men fikk til svar at de brukte bare èn kasse i dag. Jeg ble så sur at jeg la fra meg klærne og gikk ut. Handler ikke der igjen..
M@mm@ til mine barn Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 Ja, jeg gjør det om det står to ansatte i butikken og det kun er de to på jobb, og de står og prater privat og tøyser og det står flere kunder og venter på hjelp. Eller det er kø i kassen og de prater privat med kundene og stopper helt opp å jobbe.
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 #20 Skrevet 11. juni 2008 Jeg pleier å være rimelig høflig, men når jeg ble møtt av to sure ekspeditører som IKKE ville hjelpe da jeg spurte om de hadde andre farger av en topp jeg ville kjøpe. "Du får se selv" var svaret. Det forsatte da jeg skulle betale, ingen av de gadd å komme til kassen og når de omsider kom, nei da måtte jeg jammen vente på en tredje person som kunne slå det inn... Da sa jeg "takk for GOD service" og håpet de forsto sarkasmen...
☆Anonymia☆ Skrevet 12. juni 2008 #21 Skrevet 12. juni 2008 jeg har aldri,og det kunne heller aldri falle meg inn å snakke sånn til andre mennesker.. jeg blir helt sjokkert jeg når det kommer inn frekke,og sure og rett og slett jævlige folk på jobb.. syns det er skikkelig trist for dem at de er sånn mot andre mennesker..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 Nei, gjør vel ikke det, men burde nok ha åpna kjeften av og til. Sto og ble ekspedert på en klesbutikk i tromsø, en del kø bakover, og to ansatte. De prata masse privat dritt om folk de kjente, sitater som "ho e jo ikkje god!", "den der jævla samen", "heilt downs" kom på løpende bånd. Ehh, for alt de visste kunne 7 av oss som hørte på både være samer og ha unger med downs. Jeg ble rett og slett så perpleks at jeg ikke fikk sagt noe, men har angret på det mange ganger.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #23 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har heller aldri kjefta på noen, kunne ikke falle meg. Jobber selv i butikk og har også opplevd MYE rart! Fatter ikke at folk kan være så innmari frekke og skikkelig NEDLATENDE mot oss som butikkansatte!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #24 Skrevet 12. juni 2008 Men, nå skal det også være sagt at jeg har tenkt mitt i møte med andre butikkansatte til tider også, noen burde virkelig våkne opp og sparke seg sjøl i ræva.
Himmel og hav Skrevet 12. juni 2008 #25 Skrevet 12. juni 2008 Nei, jeg kjefter ikke, men jeg kan bli litt syrlig. Spesielt mot tyggegummislafsende,mobilsnakkende, "herregudhvagjøreigammalkjerringsom degidennebutikkennedlatendeberter". da kan de hende at jeg lett ironisk minner dem om at det antagelig er ment at de skal gjøre noe for den lønna de får. Jeg har også spurt "pent" om jeg skal komme tilbake en gang det passer bedre, da hun som ekspederte meg i en helsekostbutikk svarte på en privat mobil, ba meg vente litt, og skravlet i vei mens kassakøen vokste. Men jeg kjefter ikke! Jobbet i butikk før, og fikk så øra hang av en kunde som ville bytte en loff! Hun mente at frøene bare var "slengt på" (eh, ja!), og hun ville ha en penere en... Mange slags dyr i Guds hage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå