Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #26 Skrevet 12. juni 2008 Herlighet for noen idiotiske svar! Burde ikke snakke dritt om jobben sin osv.....? Tullete! Det har med hygiene å gjøre blant annet. Og det er veldig viktig, i enkelte tilfeller livsviktig, innen helsevesenet. Dessuten er det ikke alle som fraktes i ambulanse som er så syke at de driter i et ikkerent laken. De blir også brukt til å frakte relativt oppegående pasienter mellom steder. I tillegg kan pasienter være mottakelige for skitt og relativt ufarlige bakterier, som i deres tilfelle kan gjøre stor stade. Hygiene er kjempeviktig! Og jeg vil også vektlegge hvor viktig det kan være for følelsen til pasienten, å få ha en ren seng å ligge i. Man føler seg som regel passe dårlig fra før, om en ikke skal måtte tenke på hva som har ligget der før. Hilsen et utdannet menneske som jobber i helsevesenet
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #27 Skrevet 12. juni 2008 Hygiene er veldig viktig på sykehus, men her er det snakk om laken på en seng i en ambulanse bil.... så give me a breake... forskjell på sykehus og ambulaseseng daaaaah.... skjønner du måte komme med noe, men det var litt for dårlig argumenter.... Så du mener det viktigere å la noen dø da ?? enn å la vær å skifte på sengetøyet? he he litt av et utdannet menneske du må være, spar meg... dem har ikke tid til å skifte sengetøy, når dem blir oppringt i nødttillfeller. Men på sykehuset så har dem jo renholdere som gjør rent og skifter på alt.. tenk om leger og sykepleiere osv måtte gjøre rent og skifte sengetøy,, hvor mye tid ville dem hatt til pasienter da? og ganske loggisk så pleier det å være 2 ambulansesjåfører pr bil...
Northernlights Skrevet 12. juni 2008 #28 Skrevet 12. juni 2008 anonym 10:15: Iallefall det som er normen hvor jeg bor. Jobbet på akutavdeling i 9 år,og der var det sånn det ble gjort. HVER gang.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #29 Skrevet 12. juni 2008 Ser for meg den samtalen på sentralen da!! Pasient ringer etter ambulanse;Trenger hjelp umiddlebart,pressriene er i gang!! Sentralen;Nei,du må desverre vente.kan du knipe igjen.? Båra må vaskes og sprites ned. Kan du vente en time? Lakene må også byttes. pi pip pip.....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #30 Skrevet 12. juni 2008 Hør her ditt brødhue: Dårlige argumenter? Tror ikke det nei. kanskje det enkelte tilfeller er ganske uviktig å skifte, men det er det jo også enkelte ganger når man har vært inne hos en pasient på et rom også. spørs helt hva man har holdt i eller holdt på med. Men det er nå så at det er best ¨å ha en regel på det, for da garderer man seg. Og jeg har heller ikke sagt at de skal skifte laken istedet for å kjøre å redde et liv! hva er det for slags hjerne du har? Man bruker vettet. Håper du vasker deg på henda når du er på jobb!
Northernlights Skrevet 12. juni 2008 #31 Skrevet 12. juni 2008 Som det foregår her i unaiten, så vasker man rett etter at man har levert pasienten på sykehuset. Mannen min jobbet ei stund i ambulansetjenesten, og de vasket ned hele ambulansen med klorin mellom hver pasient . På sykehuset. De sprayet sykebilen,og tørka. Gikk fort,det. Og da er bilen ren. Det er gjort på nullkommaniks å skifte lakenet,også.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #32 Skrevet 12. juni 2008 enig med deg, men det er da vel sykepleirene som skifter på sengene på sykehuset vel? er ikke egne folk til det.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #33 Skrevet 12. juni 2008 anonym 23:29 hahaha, den var god, er med på den jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå