Gå til innhold

jeg er sjokkert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så heldig at jeg har fått vært hospitant i ambulansen i 2 uker. Visste dere det at det ikke er alltid at de skifter sengetøyet? ÆSJ Oftest vrenger de det hvis de ikke er inne på ett sykehus eller noe så de får skiftet det der. Heldigvis var ikke alle ambulansearbeiderne slik, men mange av de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommenterte du dette? Hva sa de da?

Skrevet

Man blir vel ikke transportert naken og blødende uten at de skifter vel??! Jeg ser ikke problematikken i dette!

Skrevet

Æsj.. Det kan ikke være noe bra, alt bør jo skiftest

Skrevet

snakk om å rakke ned på sine egne da...hvorfor sier du det her?

Det vi som pasienter ikke veit har vi heller ikke vondt av, så lenge det ikke går utover vår helse gjør det jo ingen ting spør du meg, heller komme fortere frem i en akutt situasjon enn å vente på at det skal skiftes på båra

Skrevet

du sier du har vært så heldig at du har fått vært hospitant i ambulansen i 2uker, også takker du de med å slenge ut denne tråden.....

Skrevet

Ja du er faen meg ei snål dame er du! Hva så om de ikke bytter laken mellom hver eneste pasient. De sparer nok både tid og penger på det, og er ikke som om neste pasient skulle legge merke til det allikavel. De fleste som blir traspotert i en ambulanse sjekker ikke om lakenet er rent, de er som oftest for syke til det.

Fy faen, du er en skikkelig idiot er du, om du har problemer med det kan jo feks du bytte laken, eller i det minste nevne det for hospitanten, i stede for å være så usaklig og feig og heller lage en tråd om det her på BIM.

GET A LIFE!

Skrevet

Skal ikke mye til for å sjokkere deg gitt..

Den dagen jeg blir fraktet noen steder i ambulanse så tror jeg kanskje tankene mine er et helt annet sted enn om hvorvidt det er skiftet sengetøy (sengetøy? det er vel ikke fullt sengetøy i en ambulanse..?) på båren.

Skrevet

Da følger de ikke reglene.

"senga" skal sprites ned etter hver pasient.

Får håpe du sier fra til de overordnede om "oppdagelsen" din. Hvis den er sann...

Skrevet

Jeg foretrekker at de bruker tiden på viktigere ting enn å skifte laken mellom hver eneste pasient.

Jeg er sikker på at de skifter hvis det har blitt sølet til, og eller ligger vel de fleste med klær på seg oppå lakenet.

Skrevet

Teit å legge dette ut her. Å du skal bli helsearbeider?

Skrevet

punkt 1. itilfelle dette er sant synest jeg ikke det er noe å spre på nettet.

punkt 2.nå har jeg jobbet på 3 forskjellige steder som amb personell i flere år å enda aldri hvert med på å ikke skifte sengetøy på båra.

tydeligvis har ikke du noe i den tjenesten å gjøre,fokuset er på feil sted lille venn.

mvh ambulansearbeider!

Skrevet

senga sprites ikke ned etter hver pasient,sprites ned og vaskes grundig kun ved blodsøl/smitte/kroppsvæske søl.skulle en gjort dette for hver pas.hadde det aldri vert ledig ambulanser. hvor har du dette fra?

Skrevet

Klapper for deg over her jeg.. kunne ikke sagt det bedre selv.

Jeg er ikke noe ambulansearbeider, men syns ikke man skal prate dritt om jobben sin, skal man klage så klag til sjefen og ikke andre steder, for det blir for dumt!

Trodde det var viktigere, eller burde være viktigst at personelle var flinke med pasientene, enn å tenke på sengetøy jeg hehehe..

Skrevet

Klapper jeg og... Hvis du er med i en bilulykke så kan det være det samme med lakenet så lenge de redder livet ditt. Hva er det som er så farlig med å ikke skifte lakenet? De lar det jo ikke gå flere dager mellom hver gang. Har støtt på ETT par udugelige ambulansesjåfører, og håper jeg slipper å møte på deg.

Skrevet

hi,var dette noe du hadde tenkt å utdanne deg til?

evnt hvor skal du være utplassert hen neste gang(bakeri,kokk,eletriker????),bare sånn i tilfelle,så kan folk være forberedt på å få bedriften sin uthengt på nettet.skrev du ikke unner på taushetsplikt? det innebærer faktisk å holde kjeft om alt du hører og ser,alt har sin grunn.nemlig!

Skrevet

Sjønner godt du er sjokkert - Har du mulighet til å bringe det videre til noen, slik at dette kan ryddes opp i?

Det blir jo nesten som å bruke samme sprøytespiss...

Og hva i alle dager hjelper det om lakenet er snudd???

Skrevet

hvordan i alle dager kan du sammenligne dette med å bruke samme sprøytespiss??er du fra mars du eller?

Skrevet

ja det var litt av en sammenligning, bruke samme sprøytespiss og samme laken er jo helt det samme, blir ikke smitta av et brukt laken, det kan en bli av en sprøytespiss, hvis det skulle være noe smitsomt på lakenet skifter de selfølgelig, såpass god tro må man ha på ambulansepersjonell, ikke like sikker på hvor mye jeg ville ha stolt på HI men...

Skrevet

Hvorfor er så mange negativ til HI?

syns også det virker ekkelt å ikke skifte, selv om jeg ikke hadde brydd meg så mye hvis jeg hadde lagt der døden nær. men likevel...

Om noen jobber på en restaurant og vet om kollegaer som spytter i maten til gjestene, så håper jeg virkelig denne personen går videre med det, og gjerne henge ut stedet på nett! Så kanskje hvis det blir nok fokus på det, så vil ting endre seg.

Ville dere lagt dere inn på et hotell der de ikke hadde skiftet på sengen, selv om personen før dere bare hadde lagt der en natt og ikke grist med kroppslige væsker?

I think not!

Skrevet

er negativ fordi jeg synes det er helt unødvendig å henge ut arb.giveren sin på nett, iallefall hvis hun ikke har sagt det til sjefen engang, og dette er ikke bare snakk om å henge ut en arbeidsplass, det blir jo å henge ut en hel yrkesgruppe.

Dette er en yrkesgruppe vi skal/må ha tillitt til siden vi ofte legger livene våre i deres hender, da blir jeg bekymra over hvor lite lojal HI er.

Skrevet

Anonym 11:10 her!

Litt ekkelt å ikke skifte sengetøy?

Ambulanse er tilgjengelig ved akutte tilfeller..

Er blod el noe smitte-fare, så tror jeg at dem skifter gaske med en gang..

Det skjer ganske mye rundt om kring... hjerteinfarkt.. bilulykker .. kunne nevnt så mye mere... skal da man komme til en tlf hvor dem har lagt beskjed på svareren " velkommen til Olso ambulansesentral, vi er for øyeblikket opptatt med å skifte sengetøy, vennligst prøv igjen sennere"

Hva vil da skje ??

Luerer jeg til dem som støtter HI...

Personlig har jeg ingenting å si om/el til HI, men det hun kommer med her er rett og slett helt på trynet..!

Skrevet

anonym 11:10 igjen... jeg måtte ha ambulanse da jeg føde i desember og tro meg om sengetøyet var skittent var det siste jeg tenkte på.. jeg er bare glad for at dem er raske på i alle tilfeller :))

Skrevet

Jeg jobber på røntgen, der skifter vi heller ikke laken mellom hver pasient, snur det å bruker det på baksiden også så fremt det ikke er synlig skittent.

Det er som regel rene folk som kommer, som ligger med sine egne klær på seg. Da ser jeg ikke helt problemet. Men så fort det blir skittent eller noen har vært naken skiftes det.

Alle plasser der det kan spare skal det spares...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...