Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jammen, jammen, jeg er her jeg! Forandret nicket til Olgamor, dukket opp så mange Olga'er når jeg søkte på Olga Borhild=) Har ett innlegg lenger ned på siden om du trenger lesestoff, hehe;-)
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2008 Ååå så godt. Hvordan går det med barn og kattene da? Flirer hver gang jeg leser innlegg fra deg!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Barna har det vel fint, hehe, eller de slåss på soverommet i skrivende stund. Skal legge dem snart! Freeeeed. Kattene har det fint de også, har en av dem på fanget nå. Kattedamen;-) Hordan går det med deg og dine?
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Jo takk, går bra. Kastrerte hannkatten her om dagen... grusomme matmor!! Var lei av tissing. Siste stuntet var da han tisset på dynen min i løpet av natten... Arggghhh!! Overveier ikke klostertilværelsen fullt så sterkt for øyeblikket, da den tobente hannkatten har vært mye mer tilstede i det siste (jobbet litt mer "normale" dager - skjønt) Holdt ikke du på med eksamen? Hva skal du da "bli"?
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Haha, så slem du er! Minstepusen min forsvant en uke i april, da han kom hjem bar det rett til dr. Dyregod og han kom hjem to steiner fattigere. Skremme meg på den måten bare for å jakte mus? Neitakk=) Min klostertilværelse tar forhåpentligvis slutt nå som jeg har fjerna den !"#¤% hormonspiralen. I dag var jeg til legen og fikk røska dævelskapen ut! Og nei, jeg skal ikke ha flere barn, jeg skal bruke pessar=) Ble ferdig for et par uker siden, venter i spenning på resultatet. Om jeg ikke strøk på matten blir jeg biolog. Om jeg strøk på matten må jeg i tenkeboksen. Litteraturstudier frister, men synes ikke det er "matnyttig" nok. Hm, har du skiftet nick, forresten? Jeg suger på å huske nick, altså. Derfor jeg aldri deltar på "hvem husker du"-trådene.
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2008 Jeg er slem?!! Ha ha. Forstår hva du mener med "matnyttig" i fht studier. Har det på samme måte, skal liksom velge noe fornuftig foran det som er mer "svevende". Men helt ærlig, etter innleggene dine som jeg har fått med meg tidligere, så har du ihvertfall teft for skriving!! Hva med frilandsjournalist eller noe, om så på deltid? Som jeg har sagt tidligere, nesten som jeg mistenker deg for å være en venninne av meg, for skrivestilen er så innmari lik at det er nesten nifst!! Er nok derfor jeg digger innleggene dine, for de er ikke helt a4... Ta det som et kompliment! Og nei, har ikke skiftet nick, men er ikke så veldig aktiv. Litt sånn on and off. Har litt for mange baller i luften til at jeg helt får satt meg ned foran pcen. I mitt neste liv derimot.. he he.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Hehe, vet du, jeg tenkte på å søke det. Men av en eller annen grunn så gjorde jeg ikke det. Tenkte det ville være vanskelig å få jobb etterpå. Hva er vitsen med å bruke 3 år + på en utdanning for å ende opp i kundemottaket på Nexgentel? Og nå vil jeg tjene penger, for jeg vil ha meg en xc90, hihi;-) Hehe, når du sier det så husker jeg at det var noen som skrev det engang. Det var nok deg! Jeg var ikke så aktiv selv i april/mai, men nå har jeg jo ferie helt frem til semesterstart i august! Ungene er i bhg ut måneden og etter det har vi ferie sammen i 6 uker. Grugleder meg litt, særlig siden mannen bare har 3 uker. 2 mot 1 er feigt, vettu;-) Hva er det du driver med siden du ikke har så mye tid foran pc'en? Jobber du faktisk når du holder på med den?! *sjokk* (Da jeg jobbet satt jeg for det meste på msn og spilte tetris, med et jobbvindu oppe. Tok på F11 tasten slik at sjefen ikke skulle avsløre meg på verktøylinjen, hihi;-)
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. juni 2008 Volvo dame altså. Hmmmn. Nei, denne damen digger Audi Q7 og av alle ting Mercedes R klasse (ikke blant de vanlige mercene, gudskjelov!). Men den forbaska staten skal jo ha så sinnsykt med avgifter på de. Grrr. Jobber ja. Springer rundt og holder folk i ørene. Kjefter på håndverkere og prøver å se ut som jeg har peiling he he. Høres ut som du kan få en travel sommer, med de søte små hjemme, men sikkert veldig hyggelig og da. Skal dere på ferie da? Vi lurer på å dra en tur til Danmark eller muligens litt varmere strøk. Er jo bikkjekaldt ute. I dag var det hele 14c ute. Ikke verst til å være midt i juni... Åpnet skyvedøra og kattedyret rygget forskrekket unna. Ikke tale om han skulle ut nei! Bortskjemt ramp sier jeg! Alt er sin herre likt pleier min far å si...
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Er jo fete biler det også da;-) Men elsker bare rompa på xc90, yummi. Hadde det ikke vært for at den rompa er av metall, så kunne jeg bitt den, hehe. Staten håver inn sitt i avgifter på fete biler, er jo derfor man får seg utdannelse så man har råd til det! Hehe, jeg skal bare sitte ute i skauen og se på ekorn pule jeg. Eller bare ha en pc og en kaffeautomat. Coffee is all I need! Æsj, sommeren kom og gikk. Jeg var på sommerfest i bhg i går. Måtte kjøpe meg støvler for anledningen (turkise sådan). Vi skal på ferie til nordligere strøk i år. Har ikke vært der på 2 år, bortsett fra en bitteliten helg i mai i år, og familien der oppe maser om barnebarn. Eldste vil tilbake til Tyrkia og jeg sier "neste år". Blir vanskelig å planlegge ferie før jeg vet når jeg har eksamen. Hehe, merker det har snudd på mine kattekrapyl også, forrige uke var de ikke hjemme i det hele tatt, denne uka får jeg dem ikke ut døra! Og det verste med dem er at de står ved døra. Skriker og bærer seg som om det sto om livet. Du går bort og åpner. Dyret stirrer ut. Snur hodet sitt mot deg og gir deg blikket "Æsj, hvorfor gjorde du det da? Vitsen med vind og regn, liksom?" Så slentrer kreket inn igjen. Prosedyren gjentas hvert tiende minutt, til man tupper det i ræva og får krapylet ut.
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2008 *Flire*. Ja de høres beslektet ut. Mine har vindu de kan hoppe inn og ut av, men gidder de det... Nei... Mye kjekkere å mase på døren 4 meter unna både når de skal inn OG ut... Og når man da åpner, så skal de altså ikke. Men så er de skjønne og da. Til og med den store tobente hannkatten har gitt etter. Vi bor jo i en kapitaliststat da. Ingen som våger å si det høyt. Jo jeg er med på at volvoen har et flott bakparti. Men har du sett på BMW X5 da? Den er og nydelig. Ellers synes jeg BMW Z3 cab er helt konge. Brum brum! Jeg kikker faktisk mer på biler enn på menn når jeg er ute å kjører!! Skikkelig "pervers" bilomankvinne, he he. Gutta blir faktisk litt imponert når de forstår at jeg faktisk vet litt mer om biler enn hvordan starte den og fylle bensin! Skal sies at det skal ikke så mye til for å imponere de da, for de forventer jo at man ikke kan noe! Nordover må jo være fantastisk nå om sommeren. En kollega av meg fra finnmark sa det var ganske qlt å sole seg klokken 1 om natten... Høres litt rart ut da, men hvorfor ikke. Man skal jo ikke sove bort sumarsnatten... Men da foretrekker jeg heller andre aktiviteter (kremt). Barna sovnet nå da? Jeg venter på hannkatten skal bli ferdig på jobb. TTT (ting tar tid). Er heldig om han avslutter før midnatt. Arbeidsnarkoman de lux det dyret.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Hehe, jeg har vurdert katteluke, men mistenker at mine bortskjemte krek ikke vil bruke den. Tror du ikke at gamlekatta har bestemt seg for at det bare er en dør hun skal ut av? Ytterdøra. Ikke terassedøra. Jeg sitter i stua og hører gamla gaule i yttergangen og må reise meg og gå heeeele veien ut der for å slippe henne ut. Dustekatt. Men hun er jo søt og da;) Hadde bursdag sist helg, 12 år ble hun=) Hihi, jeg vet ikke så mye om biler, det skal jeg være ærlig å si. Men jeg liker pene biler. Og de skal ha litt spenst, skal si brum, ikke pffffft. Har hatt min dose gamle og ubrukelige biler, min første bil var 18 år gammel og hadde manuell choke. Bilen var så stygg at jeg vurderte å kjøre rundt i finlandshette for ikke å bli gjenkjent. Men det var hvertfall MIN bil da. Ikke banken sin, ikke pappa sin, ikke kjæresten sin;-) Og det var jo ganske deilig, min bil! Nord-Norge er helt nydelig om sommeren, nesten så jeg vurderer å flytte tilbake. Men bare nesten;-) Vi skal kjøre hele veien opp, det gleder jeg meg til. Lang tur, men åh, så mye pent å se på dess lenger nord man kommer! Mannen min er på jobb og ungene sovnet uten altfor mye om og men. Deilig å være alene hjemme. Nå sitter jeg her med alle kattene sovende ved sidenav meg=) Hvor gamle er barnet/a ditt/dine? Haha, bør kanskje spørre hvor mange du har også...? ;-)
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2008 Jeg ler så jeg griner her jeg sitter. Lille katten romsterte ute i gangen og plutselig hørte jeg "I love you" to ganger med en slik super mekanisk stemme. En leke han hadde fått tak i! Han var helt overrasket selv og såvidt han våget å røre den igjen! Rare dyr!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Hahahaha! Da skvetter man skikkelig. Jeg var på besøk hos min mor, det var bare oss to der. Plutselig så skyller doen hennes ned! Vi stikker hodet ut i gangen og kikker inn på badet (døra sto åpen). Der sto katten hennes og lukta på doen, hun hadde tydeligvis gått over den og trykket ned knappen. Eller da stakkars gamlepusen min var på kjøkkenet og spiste. Da hun gikk forbi brannslukkingsapparatet så begynner det plutselig å frese og spy ut tåke! Herregud som katta skvatt! Stakkaren var rett ved siden av da brannslokkeren "kortsluttet". Hoho, så henne ikke resten av den dagen!
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2008 Har en bonusdatter og 2 barn på avlastning i helger og ferier. En gutt og en jente på 5 og 14. Desverre ingen "egne" enda, men synes jeg er fantastisk heldig med de vi har. I tillegg har vi jo disse kattekrapyla da, som er temmelig "babyer". Tror rett og slett ikke at de vet de er katt og ikke menneske. Hvor gamle er dine da? Var i Troms en sommer. Nydelig natur og fantastisk å gå på fjelltur der. Rene fjellgeita da! Nå har jeg desverre altfor mye asfalt under beina.
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. juni 2008 Virker kanskje litt rart at jeg henger her inne og ikke på "bli gravid", men det ble for mye pes for min del. Orket ikke alt maset om "kan jeg være gravid" og "hva tror dere?" i annenhvert innlegg når man selv har vært prøver en stund. Her snakker man om alt mellom himmel og jord + det er greit å kunne spørre erfarne mammaer om ting som vi reservemammaer ikke har like god erfaring med! Er det ikke noe med at stien går seg mens man går?
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 11. juni 2008 Stakkers gamlemor!! Huff, jeg kan ikke annet enn å le. Ser scenen for meg. Om du søker på katter på youtube, så kommer man over mye rart. Litt morsomt når de legger inn kommentarer og musikk i tillegg. Særlig på cat fight...
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 Åh, det er mitt personlige mantra; Veien blir til mens man går! Var selv litt på bligravid i fjor, før vi ombestemte oss angående tredjemann, og ble helt matt. Kollektivt tissing på pinne, symptomjakt omtrent så snart mensen var over osv osv. For et stress og styr! Men skjønner jo at det var mange førstegangsprøvere der som syntes det var en helt ny og spennende verden. Men på en annen side, hvorfor stresse, spiren sitter når den sitter (for de aller fleste). Jeg har en jente på 5 år og en gutt på 2.5 år. Vi venter på et avlastningsbarn, ble godkjente i april. Barnevernet sa det kunne ta litt tid, for vi ønsker et barn 0-6 år. Vi har ikke erfaring med barn eldre enn 5 år og føler meg ikke kompetent nok til en 11-åring. Jeg vet hva jeg skal gjøre med en sinna 5-åring, men ikke hva jeg skal gjøre med en sinna 11-åring, hehe. Vært prøvere lenge? Takk for tips om katter på youtube, jeg finner mye gøy der (fant en dritbra Shakira-parodi som mad-tv har laget, ungene elsker den!) og har faktisk ikke tenkt på å søke etter katteklipp der! *pinlig*
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. juni 2008 Rart at det skal ta lang tid, for her nærmest skriker barnevernet etter familier. For å si det enkelt, så er det ikke alltid like lett å vite hvordan man skal håndtere alle situasjoner, men det er det vel nesten ikke uansett alder eller om det er biologiske eller ikke. Barn er barn og en gang må være den første for oss alle i fht situasjoner som oppstår. Prøver å ta det som det kommer. Barn er slik jeg ser det uansett en berikelse og glede! Når man sitter der med et sovende barn i armene som sover trygt eller når armene går i luften av glede, da vet man ihvertfall at man gjør noe rett. Vi har vært prøvere en stund og jeg er ikke blant de unge tyve lenger, men jeg har samme holdning som deg at spiren sitter når den sitter. Det var derfor jeg ikke orket maset. Synes nesten enkelte begynte å "merke" symptoner FØR mensen var over... Ikke ett vondt ord om noen der inne, for var mange søte jenter, men det passet bare ikke for meg.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Barnevernet sa at det ikke var så mange unge barn som trengte avlastning, det var flest gutter 8-10 år som trengte. Jeg fikk jo helt vondt inni meg og svarte at vi kan ta en 8-åring, men føler selv at vi ikke er kompetente til det, da vi ikke har erfaring fra den alderen. De respekterte at vi følte det sånn og jeg sa at vi tar mer enn gjerne en 8-åring når vi vet fra eget hold hva vi kan vente oss, hehe. Bare tre år igjen, faktisk (hjelp, jenten min begynner å bli stor!). Det er ikke alltid lett å vite hva man skal gjøre, snakket nettopp med en venninne av meg som akkurat nå har en 5-åring i hus (bursdag i dag) og lurte på litt oppførsel-ved-middagsbordet-tips. Viste seg at hun slet med det samme selv, hehe;-) Hvor mange katter har du forresten? Vi har fire, men den fjerde er en hospitant som bor her til august.
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 11. juni 2008 Vi har to stykk. En diva på 4 og en skikkelig ramp av en hannkatt på 8 måneder! Var litt spent på hvordan hun ville reagere på å få en "lillebror", men det gikk over alle forventinger. Det morsommer er når hun følger etter meg inn i ett rom. Så legger hun seg ned og venter på stakkeren som aner fred og ingen fare. Så kommer hun som et prosjektil rundt hjørnet og kaster seg over han... Er like morsomt hver gang. Hun er sikkert dobbelt så stor som han, så det er bare halen hans som viser...
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #24 Skrevet 11. juni 2008 Hehe, og det er Mullegullet også;-) Hvordan går det med nervene? Under 10 dager igjen nå!!!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #25 Skrevet 11. juni 2008 Haha, hun syntes sikkert det var knall å få en kompis hun kunne herje med! Gamla mi på 12 år er blitt sur og sær. Hun misliker alt og alle, hater mannen min (enda han har vært i livet hennes i 10 år) og det er såvidt hun godtar ungene. Hennes store drøm er at hun og jeg skal bo alene i en hytte på fjellet ved et vann, ingen mann, ingen barn, ingen andre katter og jeg skal være til hennes disposisjon hele dagen. Om natten sover hun under dynen min, selvfølgelig midt i mellom mannen og meg. Hvis han drister en hånd under til meg, så biter hun! Hihi;-) (vil sikkert sikre seg at det ikke kommer flere småkryp) De tre guttene på 1, 2 og 4 år går godt overens og leker sammen hele dagen. Når de går lei, så sover de sammen. Herlige dyr! er så artig å se dem jage hverandre i hagen og lekeslåss så busta bokstavelig talt fyker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå