Gå til innhold

Den nye ekteskapsloven stinker! jeg blir så provosert!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes de skal få gifte seg på lik linje som oss "normale" som du kaller oss :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hyllest til kjærligheten og likestilling uavhengig av legning!! Det er hva den nye ekteskapsloven er..

Skrevet

Hvorfor er det så mange som mener at HI skriver dette kun for å provosere?

Klart at det er mange som føler det som HI...

Men det skal være sagt at du, HI, som kristen, burde vite at man ikke skal misbruke Guds navn, så ved å poengtere det du mener ved å si "Herregud!!!!" er ikke bra.

Du havner i Helvete, du!

Skrevet

"oss normale " ?? da jeg leser innlegget ditt, tviler jeg på at du kommer inn under den kategorien....beklager....

Skrevet

HURRAAAAAA for den nye ekteskapsloven :D

mange av mine venner som puster lettet ut over å kunne leve som resten av verden. uten restriksjoner :))))

er helt i skyene :))))

Skrevet

Jeg forstår hva hi mener med "oss normale".

Jeg har ingenting mot homofile, men at det er veldig normalt å være det, er vel å ta feil.

Man kan være unormal hodet om man er hetero eller homse, men av selve kategorien HETEROFILE og HOMOFILE så er det nok heterofile som er det normale. Ergo, homofile blir litt unormalt.

Og ser man på hvordan naturen er bygget opp, før slekten videre, former deg, så går ikke det med to av samme kjønn. Så at det har skjedd en feilkobling hos noen av oss er ikke til å stikke under en stol.

Hilsen ikke-kristen

Skrevet

Jeg blir heller provosert av de som er I MOT den nye ekteskapsloven.

Hvorfor skal ikke homofile få de samme rettighetene som heterofile?

Har bare hørt dårlige argumenter til nå..

Skjerp dere!

Gratulerer til alle homofile!!! :)

Skrevet

Jeg lar meg ikke provosere av HI. Hun uttrykker seg på en måte som gjør at fordommene skinner gjennom like tydelig som klart glass.

Syns det er flott at homofile og lesbiske får samme rettigheter som oss heterofile, både når det gjelder ekteskap, rett til adopsjon, kunstig befruktning, osv.

Men denne debatten, og argumentene fra kirke-Norge, gjør meg bare mer overbevist om at kirke og stat MÅ skilles. Samtidig som jeg mener at kirkens holdninger er håpløst gammeldagse og fordomsfulle, mener jeg det er feil av staten å bestemme hva kirken skal mene. Hvis flertallet av kristne mener homofili er synd, ja da får de mene det, og ikke bli påtvunget mitt syn, og omvendt.

Meldte meg ut av statskirke for en tid tilbake og inn i human etisk forbund, som faktisk er enige i mine overbevisninger. Oppfordrer andre til å gjøre det samme!

Skrevet

Fordi som mann og kvinne skapte han dem!!!!!!!!

Skrevet

Jeg synes det er litt underlig at så mange blir provosert over at andre får rettigheter de selv har. Det har da ingen ting å si for heterofiles ekteskap at homofile får den samme retten?

Gratulerer alle homofile med en rettferdig lov!

Skrevet

Ja det blir vel du ;o))

*Smaaaaaaaaaask*

Skrevet

Bra innlegg LilleElla!

Veldig mange kristne ønsker jo også nettopp dette at stat og kirke bør skilles. Staten bør jo ikke påvirke kirkens meniger og beslutninger. Det blir jo feil for alle, sant?

Jeg dømmer ikke HI for det hun skrev. Men jeg synes det var tåpelig skrevet, som veldig mange andre her. Men skjønner ikke helt hvorfor så mange av dere som jubler for denne nye loven, rakker ned på oss som ikke gjør det? Jeg har da rett til å mene hva jeg vil!

Jeg mener man godt kan være homofil og kristen, men jeg synes ikke man kan jobbe i kirken eller gifte seg i kirken. Dette er en omfattende debatt med mange sider. Ikke lett å forklare kort her hva den dreier seg om. Men det handler ikke om at homofile ikke er i stand til å ta seg av et barn, eller at de ikke er like bra som hetrofile og ikke bør være likestilte. Det dreier seg bare rett og slett om at jeg og mange andre mener at ekteskap og familieliv er ment for en mann og en kvinne. Homofile må gjerne leve sammen og gifte seg, men hvorfor må de absolutt gifte seg i kirken når kirken er imot homofilt ekteskap? Hvorfor må de ha kirkens velsignelse? Det er det jeg ikke skjønner!

Skrevet

Nå har ikke jeg lest bibelen, men vet at det står i mosebøkene at homofili er synd. Men har vel fått inntrykk av at det ikke står så mye om det i det nye testamentet. Og det er vel det nye testamentet som kristne skal holde seg til. Moselovene er umulig å leve riktig etter, uansett hvor mye man prøver. Så det blir jo som er buffet da, man plukker og velger hva som skal være rett og galt. Det jeg ikke liker tar jeg ikke på tallerkenen.

Nå er det bare tinghuset, kirken og humanetisk forbund som har vielsesrett. I andre land så holdes det fantastiske bryllupssermonier, og gi en forståelse til de som ønsker en mer storslått sermoni enn den du får i tinghuset er ikke så vanskelig.

En plass i det nye testamenet står det at ”størst av alt er kjærligheten, den er ikke dømmende....” når kirken fremdeles velger å dømme noen kjærlighet som synd, syns jeg at kirken bør miste sin vielsesrett

Skrevet

Syntes det er helt SUPERT jeg;) Gratulerer til alle homofile og lesbiske!!!!

Skrevet

Homsene burde faen meg bare ha holdt seg i skapet sitt, og ALDRI komt ut der i fra. Fy faen, snakk om å ha det både i pose og sekk, du finner faen ikke større egoister enn homser.

Er en grunn til at de blir kalt skaphomser, de skaper seg hele tiden og tror at hele verden skal være under deres føtter. Og snakker du imot dem er du en som ikke er for ytringsfrihet, men jeg trodde det å faktisk kunne si sin mening også gikk under ytrningsfrihet.

Alle må da vel ikke mene og tro det samme om disse skapningene?

Skrevet

Nå er det faktisk JEG som er Hi i denne tråden og synes virkelig at det er skremmende å se hvor billige mange av dere tøyter er. At dere driver en offentlig blasfemi overfor oss kristne som faktisk har retten til å bestemme over hvem som skal ha lov til å gifte seg eller ikke i vår kirke! Jeg har valgt å leve mitt liv etter Guds ord og bibelen, men respekterer IKKE at utskudd som som ikke vet forskjell på bak, frem på sitt eget kjønnsorgan skal komme her å forlange de samme rettigheter som mann og kvinne! Jeg synes faktisk det er kvalmt å tenke på at homofile som er mer opptatt med å nappe maiskorn fra forhuden og flatbankende damer skal diktere bibelen. Er det rart jeg blir provosert!!!

Hi.

Skrevet

Phøøøøøø... du kann ikke bevise noe tjukka:-)

Hi.

Skrevet

Sylfide, jeg... Og du burde gjøre noe med ordboken din, doble konsonanter i hytt og pine...

Skrevet

Jeg er ikke kristen, og gifter meg like gjerne borgerlig som i kirken med min kommende ektemann, MEN er man troende og ønsker å gifte seg i kirken, hvorfor i all verden skal man ikke få lov til det, homofil eller heterofil???

Skrevet

HVER gang noen bruker ordet "besudlet" ER det Dr.Yppert som er ute med "humoren" sin igjen.

Og dere lar dere erte...jaja =o)

Skrevet

Har møtt mange ,flotte lesbiske og homofile med glade,trygge barn. Det var på tiden at politikerne valgte å vise likeverd for alle mennesker uansett seksuell orientering. NOVAs forskning her i Norge viser klart at barn til disse gruppene har det meget bra. Det er omgivelsens negative holdninger som er slitsomme og til dels skadelige. Barn til lesbiske foreldre er oftest meget ønskede og planlagte- ikke noe "uhell" her ikke!

Gratulerer Norge til en historisk beslutning og til et fargerik inkluderende mangfold

Skrevet

Hva er det som er så flott med det here "mangfoldet" ditt?

Er alt som er nytt,unaturlig og unormalt fargerikt og berikende?mangfold er ikke nødvendigvis sunt.

vist det at gutt + jente = barn ikke er naturlig mere så er det noe alvorlig galt med verden,vi har ikke kommet til jorden for og leke og manipulere med den eller dens vesner,noen ting er best og la være som de er og skal være.

Selv om mann kan tukle med naturen så er det ikke dermed sagt at man skal gjøre det

Skrevet

Lesbiske bør ikke få muligheten til å reformere seg!

Skrevet

Så det du mener anonym over her er at om noen lesber, så har de ikke lov til å reprodusere seg? Makan... lesbing er tross alt noe helt annet enn det jeg tok for meg i denne tråden her!! skjerp deg!! greit at jeg tar for meg de som ikke er "normale" men å ta for deg en svak gruppe uskyldige synes jeg du bør be om tilgivelse for!!

Hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...