Gå til innhold

Ord som ikke brukes lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til eksempel ordet stensil? Eksisterer ikke det lenger? Min tiåring så på meg som et spørsmålstegn da jeg en dag spurte etter en stensil. Merkelig hvordan ord forsvinner ut av vokabularet vårt. Begynner visst å bli gammel, jeg.

Er det flere ord som er på vei ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalkunfitte. Har visst ikke eksistert siden anonymknappen forsvant:-)

Skrevet

Fusk? Eller gjøn. Som i: "Nå driver du gjøn med meg. "

Skrevet

He he he, du benytter en hver mulighet til å si det ordet. Må være et tic hos deg det. Sikker på at du ikke har et udiagnostisert syndrom?

Skrevet

Hehehe -. hysterisk latter! Den var god! c",)

Skrevet

Ransel. Frikvarter. Lurendreier. Løsgjenger. Lasaron. Kolonialvarer. Sjarlatan. Bondefanger.

Skrevet

Lp-plater

Omforlatelse

Videospiller

Skrevet

Åh, nå kom jeg på hvor godt det lukta av sånne lilla stensilark!

Andre ord som er (på vei) ut:

formiddagsmat

regnemaskin

taskenspiller

koldjomfru

portemone

Skrevet

Jeg insisterer på formiddagsmat, det er for teit å spise lunsj. Særlig for unger. Formiddagsmat er koselig, med duk og markblomster og påsmurte skiver. Lunsj er tull.

Skrevet

hehe kalkunfitte har jeg aldri hørt før... hehe da skal jeg bytte ut blodhore med kalkunfitte lol

Skrevet

jeg skal kjøpe ransel sammen med snart-6-åringen min i morgen. vil det si at jeg er svært gammel?

Skrevet

Antakelig - og forbered deg på at du ikke får lov å si ransel mer så snart ungen er indoktrinert i skolen - selv om de faktisk opererer med "ranselpost" endel steder så vil de ikke forstå "ransel". På den annen side skal de jo ha noe å synes du er teit for, så jeg sier ransel på trass.

Skrevet

da skal jeg si ransel på trass jeg også. pokker heller, noe må vi få ha igjen av sjela vår!

Skrevet

Jeg sier også formiddagsmat, men trodde i grunnen at det nord for Skagerak bare var meg igjen som sa det! Da er vi ihvertfall to!

Skrevet

Bussjåfør er visst ut også. Leste i avisa i går at et lokalt busselskap søker etter "kundebehandlere som kan kjøre buss"

Skrevet

Rart de ikke skal ha rullende coach eller passasjerterapeut. Vaskedame vasker fortsatt, det gjør vaskemann også, men nå er de renholdere og linoleumsterapeuter.

Skrevet

Klosett er et morsomt ord. Mormor sa alltid det :)

Skrevet

Fiffig

Ooooog det var det jeg kom på i farta. Blir jo helt tom i hodet etter en hel dag på jobb :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...