Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #26 Skrevet 10. juni 2008 Men kan bruke kondom, menn kan sterilisere seg. Men er ikke amøber som ikke kan tenke. De vet at de ikke kan få abort så derfor må de være ekstra forsiktige. Alt for lett å fraskrive menn allt ansvar.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #27 Skrevet 10. juni 2008 Noe prevensjon er er sikrere en andre typer. Kjenner jenter som har brukt p piller og han har brukt kondom, men de har likevel blitt gravide. Menn har ingen rett til å bestemme over en kvinnes kropp til abort. Det er jo helt absurd, det er et barns rett å ha en far når far er kjent. Ikke hans rett til å fra skrive seg ansvar og ikke hennes rett til å gi han eller ta fra han ansvar. BARNET må komme først og han setter tydeligvis ikke barnet først og det gjør han i mine øyne til et dårlig menneske.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #28 Skrevet 10. juni 2008 Menn skulle hatt mye mer de kunne si i denne saken, i de tilfeller der mannen blir "lurt" til å få barn uten han aner noen ting. Livet hans blir jo snudd opp ned uten at han har noe han skulle ha sakt noe.. For de som faktisk blir gravide uplanlagt er saken en helt aen, for der er der ingen med sjulte baktanker, å da er det viktig å gjør det beste ut av det...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #29 Skrevet 10. juni 2008 Men jenter, nå er saken slik at BF i dette tilfellet visste at konsekvensene av dette kunne bli et barn! Og stiller fremdeles ikke opp. Er ikke det litt teit? Og du som sier at man må bruke prev. feil for at det skal bli barn ut av det, tar grundig feil. Selv har jeg gått på pilla i 13 år, og har fått to velskapte barn fordet. Uplanlagt, men ønsket. Eneste som var forskjell var at de første 8 årene var men xen og med engang jeg bytter mann ble jeg gravid. Så sjekk opp faktaene dine.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #30 Skrevet 10. juni 2008 1-3% sjangse burde være nok til å ikke ha sex om man ikke vil ha barn!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #31 Skrevet 10. juni 2008 Enig anonym 19:35 Det kan skje akkurat deg! Selv om man tror "jaja. skjer ikke meg!"
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #32 Skrevet 10. juni 2008 Utrolig hvor mange flere som blir gravid med pilla, og ikke sprøyta. Enten har man hatt diare,oppkast,eller glemt pilla,eller tatt på fosjeli tid. Og har man glemt en dag,skal man bruke kondom i ei uke.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #33 Skrevet 10. juni 2008 vet jo det, har gått på pilla tross alt i 8 år før jeg fikk barn da, så jeg er ganske klar over det! Min bestevenninne ble gravid på sprøyta. Så ingenting er sikkert! Trodde alle visste det jeg men...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #34 Skrevet 10. juni 2008 At kåte menn = amøber trodde jeg var ganske kjent.. HI,jeg ønsker deg lykke til. Får inntrykk at du er en ung jente som gjorde et meget dumt valg når det gjelder valg av mann! Og at du muligens hadde et noe glorifisert inntrykk av det å bli gravid og å få barn? Hva sier dine egne foreldre til dette?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #35 Skrevet 10. juni 2008 Syntes du er tøff jeg HI! Som tar ansvar! Det hadde jo "bare vært" å tatt abort, men syntes det var ansvarsfult og kjempe tøft av deg og beholde det og gjøre det beste ut av situasjonen, Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #36 Skrevet 10. juni 2008 Da har hun vel tatt sprøyta for sent,eller ha hatt sex for tidlig etter hun tok den.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #37 Skrevet 10. juni 2008 Nei, hun gikk fast på sprøyta i 1,5 år før hun ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #38 Skrevet 10. juni 2008 Jeg ble selv gravid etter 3 år på psprøyte, satt av lege til rett tid hver måned. Dette er noen år siden og babyen døde i uke 20, men det er mulig. Veldig mulig. Og abort er for mange av oss ikke et valg, noe mange av oss sier veldig klart til våre partnere. Han velger likevel å ha sex og hvis det da blir barn er han slem mot sitt eget barn om han ikke tar var på barnet på lik linje med mor. Mannen kan sterilisere seg, så hvis han virkelig tok konsekvensen at han ikke vil bli far hadde han gjort det. Vil også minne om at mange får barn alene på grunn av at de ønsker å oppdra barn alene, men det er en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå