Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 kommer til å bli alenemor. og synes det er så vondt at barnefaren gir totalt faen i barnet jeg venter. det som gjør det ekstra vondt er at han er mer interessert i venners barn og gravidtet enn min. jeg regner ikke med at han skal være glad i meg, men det er barnet hans jeg venter. og er det ikke mer naturlig å bry seg om sitt eget barn enn andres, som han ikke kommer til å ha mye med å gjøre? snoket på facebook, og ser han er venn med mange som er gravide og som har barn, mens når det gjelder meg og vårt barn vil han ikke ha noe å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Det som ikke kommer frem i innlegget ditt er om du og barnefar var sammen når dere ble gravid? Om barnet var/er ønsket fra begge hold? Om det var en one night stand og han ikke er klar for egene barn er det nok ikke så enkelt for han å bry seg om deg på den måten om du har tatt bestemmelsen for han om du skjønner? Forstår selvfølgelig at det er veldig sårt for deg at han ikke bryr seg noe spesielt.. Men som sagt, har han blitt kastet inn i en situasjon hvor han skal bli far med en dame/jente han ikke har vært- eller er sammen med er det nok ikke like enkelt for han skal du vite.
LinnisR83 Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Takes two to tango, mener jeg. Om han ikke var klar for det eller ikke er det sikkert ingen som tvang han til å ha sex med HI. Og de fleste vet vel at sex kan føre til barn?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Signerer 13:07 Vil også legge til at det kan jo være at han forandrer oppfattelse av hele situasjonen når babyen blir født, når han får se sitt eget barn.. Man vet aldri med mannfolk, vettu =)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 vi var ikke sammen, men har "holdt på" frem og tilbake i fem år. og har snakket om risikoen om det skulle skje. han visste at jeg ikke ville ta abort.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Ja det glemte jeg selvfølgelig å legge til i mitt innlegg... Det er mange menn som forandrer seg når barnet kommer, eller da magen er blitt stor og fødselen er nermt:) Så enig med anonym over her;) Og selvfølgelig, takes two to tango, men menn er vel ikke alltid kjent for å tenke så langt som at det kan bli barn av slikt. Ønsker deg i alle fall mye lykke til HI;) Du og den lille klarer dere nok helt fint uansett hva som skjer ang barnefar! Hilsen anonym 13:07
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Sjønner det er vondt, det vil det helt sikkert også være lenge ! Snuppa her var veldig ønsket og planlagt av barnefar, han dompa oss så halvvegs i graviditeten og har selv div ganger uttalt at han driter i oss begge .. gjør selvfølgelig vondt ( og ja han er over 40 og har lang utdannelse før all dritten kommer fra anonyme her inne om ung mv..). Han var innom inninmellom i graviditeten og har sett henne 4 ganger, snakker da mer om venner av ham som har fått eller skal få barn enn han er opptatt av den han har selv, det er ikke sikkert ting snur selv om han møter barnet, vær forberedt på det, vi kvinner tror og håper ofte det beste på endring og blir skuffa .. Ryktene her sier nå at han skal ha barn med ei ny.. aner ikke ha som er sant eller hva han vil med oss. Kommer innom som det passer ham for å se snuppa men det virker som om det er mest for å psyke meg ned. Ikke for å psyke deg ned men så du er litt forberedt om det ikke skulle gå så bra . Koser meg likevel masse med ungen, det ble MYE lettere og mer positivt etter at hun kom ut ! Sender mange trøsteklemmer !!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Var det da et uhell, eller trodde han du gikk på p-piller? Er så mange ting som kan skje, om han var klar over ditt syn på saken om du skulle bli gravid, så kan det jo hende han trodde det aldri ville skje om du gikk på p-piller.. Mannfolk er uansett ikke alltid like enkle å skjønne seg på! Kanskje han kommer løpende når det har fått sunket inn en stund til?
~~DoraDora~~ Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Synes mange av dere er så rare.... de fleste av dere støtter fullt ut når ei jente vil ta abort, og da er det ikke noen moralpreken om at det trengs to for å danse tango... Men når det gjelder mannfolkene, er det liten forståelse ute og går. Kanskje de burde få litt mer forståelse? De har jo tross alt ikke et valg en gang de. Mens vi jenter har rett til selvbestemt abort frem til uke 12, og etter det kan det søkes om lov. Kvinner har valg, mens menn kun har plikt:-((((
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Jeg syntes menn har en plikt FØR de putter tissen sin inn i tilfeldige jenter å finne ut om denne personen bruker prevensjon, og om ikke, tre på en kondom! Er glad HI ikke tok abort, tok heller konsekvensene bra etter det som skjedde og syntes BF er barnslig. Alle mennesker vet at det kan bli barn ut av sex. Prevensjon eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Det har mødrene også, Anonym 14:55!! Før man hiver seg rundt og skylder på alt og alle, så er det ens eget ansvar. Menn går som kjent ikke på verken ppiller eller med spiral- og bare en brøkdel foreslår kondom på eget initiativ. Så: i fare for å bli upopulær, så mener jeg at rettferdigheten må gå begge veier.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Hei! Det er mange fedre som blir annerledes etter barnet er født. De har jo ikke den kontakten som du har nå når babyen er i magen din. Så vent å se når babyen kommer. Kanskje han snur helt om:)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Men jeg er jo enig med deg jo! Jeg er anonym 14:55! Mener at det er like mye mannens ansvar som dama sin! HI her har faktisk tatt ansvar. Det ser dere forbi! Hun har ikke tatt abort og har stått for det hun har gjort. Men om barnefaren var så redd for å få barn, burde han ha sjekket opp på de 5 årene de har holdt på om hun bruker prevensjon!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Nei, jeg synes ikke menn har like mye ansvar!!! Hvis en kvinne blir gravid med en kar, så synes jeg hun burde være oppegående nok til å vite hvor han står i forhold til en eventuell graviditet før hun velger å skræve for en kar uten å bruke prevansjon. Synes det overhodet ikke er anvsarsfullt å knulle på seg en unge med en fyr som ikke er interessert, uansett om man beholder barnet eller ikke!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 Når situasjonen er som den til HI, syntes jeg BF kan skylde seg selv. Feigt å pingle ut i en slik situasjon. Hun har tatt ansvar for det som har skjedd, men han gir F... Skikkelig teit når man tenker på at han var med på "leken" Uansett om man bruker prevansjon kan man bli gravid, så om man ikke er voksen nok til å ta ansvar for at det kan bli barn ut av det, burde man holde tissen sin i buksa.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 Det er nå tross alt mange jenter som lyver på seg at de går på p-piller å sånn som slettes ikke gjør det,å kvinner som bevist går ut for å ha seg for de ønsker barn. Klart det er mannens ansvar åg men det er mange kvinner som er kyniske å kunn tenker på seg selv at de ønsker barn, å ikke på barnet å hvordan oppveksten blir for det. Å de som tror alt blir gull å grønne skoger, å at de klarer å få mannen i et forhold dersom de bare får barn, det fungerer kun i ytterst sjeldne tilfeller. Menn skulle fått hatt mer de kunne sagt etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 Man blir ikke gravid om en bruker prevensjon rett.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #19 Skrevet 10. juni 2008 Nei stemmer det. Er veldig mange jenter som liksom blir "overasket" over at de er gravid, for de bruker prevansjon. I de aller fleste tillfeller tror jeg nok det var planlagt fra jentas side.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #20 Skrevet 10. juni 2008 Man kan fremdeles bli gravid om man bruker prevansjon (eller hvordan det skrives) rett! Og ikke si at ALLE jenter hopper til køys med tillfeldige kun for å få barn! Det er ikke flertallet, er jeg ganske sikker på! Menn har like stort ansvar som jenter! Og er enig med anonym over her. Unger kan det bli av sex og det vet alle! Er man ikke voksen nok til å ta konsekvensene av det, burde man ikke ha sex!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #21 Skrevet 10. juni 2008 Blir man gravid med prev,har man gjort en feil. Uansett!
Miss Misantrop Skrevet 10. juni 2008 #23 Skrevet 10. juni 2008 Først og fremst; Ikke snus på Facebook.. det for din egen del. Tror nok han er mere interessert i venners barn fordi det er en forsvarsmekanisme. Prøv å legge planer for ditt eget liv fremmover, etter en stund er du sikkert klar for et nytt forhold som gir deg mye mere enn denne mannen kan gi. Og det er menn der ute som blir akkurat like glad i ditt barn som om det skulle vært hans eget. Hva bf gjør i situsjonen får du uansett ikke styrt. Gi det bare litt tid. Legger med en link til en sang jeg liker om temaet. http://youtube.com/watch?v=d0IOFtEpTcQ
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #24 Skrevet 10. juni 2008 Dersom menn har like stort ansvar som jentene, burde mennene også få vært med på å bestemt om dem ville ta abort eller ikke. Å vertfall fått skrevet fra seg alt ansvar , sluppet å betale bidrag dersom de ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Å til deg overfor som skriver at en kan bli gravid selv om en bruker prevansjon rett, selvklart kan en det, men det er snakk om 1-3 % sjangse for det, ulikt fra type prevansjon... Men er mange flere enn det som blir gravid, som "liksom" bruker prevansjon å det er utrolig dårligt gjort mot partner.
Miss Misantrop Skrevet 10. juni 2008 #25 Skrevet 10. juni 2008 Amen anonym 1455. Valget skjer FØR tissen går inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå