Gjest irismor Skrevet 9. juni 2008 #26 Skrevet 9. juni 2008 Det heter GRILLpølser. Grillpølser skal ikke kokes, det er bare et fenomen fra Trøndelag. Grillpølser skal grilles eller i verste fall stekes. Hater kokte grillpølser. Og hver gang det er NM-pistol i trøndelag er det kun kokte grillpølser Æsj.
Himmel og hav Skrevet 9. juni 2008 #27 Skrevet 9. juni 2008 Nei fysj! Kokte grillpølser er ikke godt! Wienerpølser skal trekkes, grillpølser skal grilles, til nød stekes i ovnen. Hvis de kokes så blir de jo vasne og bløte!
grå :) Skrevet 9. juni 2008 #28 Skrevet 9. juni 2008 er jo bare formen og muligens krydringa som er forskjellig. og så skinnet da, men det varierer jo det også. kan fint grille wiener og koke grillpølser. de er jo samme greia uansett
lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. juni 2008 #29 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har aldri hørt om et barn som ikke liker wienerpølser!
Labambie Skrevet 9. juni 2008 #30 Skrevet 9. juni 2008 Kan det stemme at kokte grillpølser er et nordnorsk fenomen? Her på østlandet kjenner jeg nemlig ingen som gjør dette.. Men i nord gikk dette ned på høykant. Selv synes jeg det smaker høgg, wienerpølse er liksom til for å kokes..
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #31 Skrevet 9. juni 2008 Her blir grillpølsene trekt eller stekt, som oftest trekker vi dem. Her er ikke winers så vanlig, vi liker de ikke. Er ikke smaken som ikke er god, men skinnet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå