-carina- Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Noen som er kjent på Sørumsand? Vi vil flytte et sted, men vet ikke hvor... Vurderer Sørumsand! Noen som vil dele sine erfaringer? )
mamma&piratene Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Hei du . Jeg er oppvokst likeved, og gått på ungdosmskole der blant annet. Nå bor jeg ca 15 min unna og skal begynne å jobbe på sørumsand når gutten min begynner i barnehage i august. Det er et fint sted syns jeg, har mange venner der og de trives. Mange som flytter tilbake når de får barn. Det eneste som kan være litt negatvivt er at det kanskje er litt usentralt.
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Vi bor jo i Oslo, men drømmer om hus... Og har liksom sett på kartet over steder ikke så langt i fra Oslo. Ser for meg at Sørumsand må være en fin plass å vokse opp, og man har jo alle skoletrinn der. En liten "sentrum" del med noen butikker... ) Eneste er mannen som må reise til Oslo for å jobbe, så det blir såklart et stykke, men jeg kan reise til Ahus... ) Vet du hvor lang tid det tar å kjøre fra sentrum av Sørumsand til Ahus? Tuuusen takk for at du tok deg bryet med å svare,forresten? Er det noen områder som du ikke ville anbefalt å bo i Sørumsand?
mamma&piratene Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Vi bor på Frogner, ca et kvarter unna sørumsand og vi bruker 10-12 min til ahus. nei tror ikke d er noen steder som jeg ikke ville anbefalt ,men er sikkert lurt å bo i gangavstand til togstasjonen siden mannen din jobber i oslo. Og det har kommet en del nye butikker og sånn der i det siste, blir bedre og bedre =)
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2008 Igjen - tuuusen takk for svar! Kanskje vi sees i Sørumsands gater da... ;o)
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2008 Dytte litt, i fall flere vil svare! )
Kosel Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Farmor og farfar har alltid bodd på sørumsand så vi har vært der oppigjennom hele oppveksten og jeg syntes det er en flott plass. Selv bor jeg på også på bygda på romerike, men på en enda mindre plass og trives kjempe godt med det. Tog/buss til Oslo er jo ingen sak!
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. juni 2008 Takk for svaret! ) Vi må nok ta en kjøretur ut dit og titte litt... )
Musemor med tre søte små Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Jeg vurderer også Sørumsand, noen kloke damer som vet hvordan barnehagedekningen er?
rødhette* Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Det er så og si full barnehagedekning. Sørumsand er et fint sted å bo. Det er kort til alt: Oslo, Lillestrøm, Strømmen, Jessheim, Gardermoen... likevel er man utenfor byen. Butikkene her har det meste man trenger, så man er ikke avhengig av å dra inn til byen hele tiden. Det går tog hver time, oftere i rushtida. Bor dere litt langt fra togstasjonen, er det likevel mulig å la bilen stå parkert på togstasjonen hele dagen. Toget bruker nesten en halvtime inn til Oslo. Utenom rushtida, bruker man en halvtime inn til Oslo, med bil. Med kø, blir det selvfølgelig lengre tid. 15-20 min. til ahus. Skal du reise dit på morgenen, er det lurere å kjøre om Leirsund enn Fetsund. Da bruker du ca en halvtime, det gjorde iallfall jeg.
rødhette* Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Vil ikke anbefale Valsringen. Ikke fordi det er et utrivelig sted, men det hører til Sørum skole. Så da blir det lissom ikke Sørumsand lengre.
vi blir 4 :o) Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 det kommer jo helt ann på hva man ønsker.. bodde før midt i mellom sørumsand og lillestrøm, og synes det var alt for usentralt. Kan derfor ikke tenke meg å bo så langt ut. Men det kommer jo igjen ann på hvor man jobber osv. Hvis du jobber i nærheten av oslo, synes jeg det er langt! Vi bodde i Fetsund, og hverdagen så slik ut.. 07.30: kø mot oslo.. jobb, jobb, jobb 16.00 hente i barnehagen, som var ved jobben min.. 16.15-17: kø hjem..Når man bruker 3 kvarter hjem fra jobben, med en utolmodig lillegutt i baksetet blir man fort sliten. Det værste var nesten at lillegutt legger seg 19, dvs vi hadde bare 2 timer sammen etter jobb/barnehage.. Har nå flyttet til Lillestrøm og stortrives! heller mindre bolig sentralt enn stor bolig usentralt for min del.. men som nevnt ovenfor, hver sin smak ) Lykke til med valget Ps. har man jobb der ute, er det jo en annen sak ) flott sted for barn å vokse opp..
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. juni 2008 Sørum skole er ikke Sørumsand? (Sorry, forstod ikke helt...) )
rødhette* Skrevet 9. juni 2008 #17 Skrevet 9. juni 2008 Sørum skole er på Lørenfallet. På Sørumsand er det Sørumsand skole
Musemor med tre søte små Skrevet 9. juni 2008 #18 Skrevet 9. juni 2008 Det er faktisk Valsringen vi har sett mest på. Kort til Oslo med tog og billig å bo, må bare få solgt i Oslo først ;-( Vil flytte NÅ........
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 9. juni 2008 Ok! Takk for oppklaringe!! ) Jeg har ikke sett sååå nøye der enda at jeg har sett hva som tilhører ulike skolekretser og sånt... )
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 9. juni 2008 Så artig at flere tenker på å flytte ut dit, da! ) Har dere noen tilknytning der? (Kanskje ikke, for da hadde dere kanskje ikke hatt spørsmål om stedet... ) )
rødhette* Skrevet 9. juni 2008 #21 Skrevet 9. juni 2008 Valsringen er mer Lørenfallet, siden de som bor der hører til Sørum skole. Så dere som vurderer å flytte dit, greit å være obs på det
-carina- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 9. juni 2008 Takke, takk! ) Vi bare "snuser" på områder foreløpig, men ser ut til at Sørumsand kan være mest aktuelt! Da er det flott med sånn informasjon! ) Jeg er jo heldig og kan jobbe på Ahus, så slipper helt til byen. Og håper mannen kan få til en ordning med hjemmekontor 1-2 dager i uka. Da burde det være overkommelig! )
Musemor med tre søte små Skrevet 9. juni 2008 #23 Skrevet 9. juni 2008 Ingen tilknytning, vil bare ut av byen og det ser fint ut der. Har også hørt så mye fint om stedet.
rødhette* Skrevet 9. juni 2008 #25 Skrevet 9. juni 2008 det fikk jeg ikke gjort.... Tenkte sende deg mailadr mi, så du kunne maile meg hvis du lurte på noe. Jaja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå