Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer Samboeren til Verbena, men presisterer at jeg mener dette gjelder på LANDET.

Ikke i Oslo, Lillestrøm, Jessheim, Drammen, Tr.heim..+

Altså: At det ikke er i sentrum.

Jeg var trillepike i en alder av 9år.

Gikk rundt nabolaget (tok meg ca 15min). Rolig trafikk +++

Forskjell på land og by, sentral beliggenhet ++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg tror jo at en mor og de fleste voksne vet bedre hva de skal gjøre enn et barn på ni år. Sønnen min våkna ikke opp igjen med en gang. Heldigvis jobber jeg på nevrologisk avd og er vant til kramper.

Men for all del. De som har lyst til å ha niårige jenter som trillejenter gjør jo bare det :-) Har det jeg og, men jeg går ved siden av da :-)

Skrevet

sønnen min på snart 11 får ikke trille jenta mi på 8 mnd alene enda.

Skrevet

jo, men husk vist noe går galt så skal 9 åringen leve med det resten av livet..

så jeg synes det ansvaret er for tungt for ei så ung jente..

Skrevet

som jeg har forstått så bor dere i et rimelig rolig nabolag, så hvorfor ikke bare la henne prøve en liten tur? fortell henne hvor hun skal gå og at hun skal gå dit og tilbake. om det fungerer så kanskje fortsette hvis det passer,og hvis ikke så la det gå noen mnd før dere prøver igjen. jeg var hjemme alene hele kvelder med mine to smøsøsken da jeg var åtte, og det gikk faktisk bra!! vi overlevde alle tre og jeg klarte til og med å ringe mor da søstra mi ble syk!! man kan ikke forutse alt som kommer til å skje med ungene til enhver tid uansett og hvis du føler at hun er ansvarlig nok til å gjøre det så kjør på! det er du som kjenner niåringen og ungen din, så egentlig vanskelig å gi et spesifikt svar. måtte bare svare fordi alle er så negative til å gi fra seg ansvar og faktisk la ungene prøve! er ikke så farlig som mange skal ha det til. Men om man fokuserer på alt som er farlig får man låse seg inne og ikke la noen slippe til noen gang (selv om det er jo i hjemmet det skjer flest ulykker da....)

• 4 år senere...
Skrevet

Noen her som trenger en trillepike/barnevakt? :-)

Skrevet

Har selv en baby på ni månender å aldri i livet om jeg hadde latt en trillepike på ni år passe han!

Jeg syns hun bør være minst 13 år.

Er kanskje litt hysterisk men er jo snakk om en baby som ikke er så veldig stor.

Skrevet

Hmmm...vanskelig dette, men jeg var selv 10 år da jeg passet en gutt på 8 mnd frem til han var 3 år, og det var uproblematisk.

Må si jeg måtte holde meg på lekeplassen og i gaten vi bodde i, men etter et år fikk vi vandre til den nærmeste butikken. Dette var riktig nok på -80 tallet og situasjonen en ganske annen enn nå.

Vil si at jeg selv hadde hatt problemer med avgjørelsen, men magefølelsen er viktig i dette tilfelle :))

Skrevet

Både jeg om mine veninner begynte ca på samme alder. Tenker at det kommer litt ann på hvor man bor og hvem jenta er og når på døgnet hun skal ut å trille. Vi er heldige å ha ei jente på 17 som barnevakt, men det er ikke så mange på den alderen som gidder lenger. De vil gjerne jobbe i butikke ol..

Skrevet

Gikk på trilleturer med både små og store barn fra jeg var 6-7 år. La jenta trille babyen din, men fest h*n i vogna selv så du vet at han sitter trygt. Og bestem hvor langt hun får lov til å gå. Enkelt og greit. Ikke vær så hysteriske jenter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...