Gå til innhold

jeg må bare si det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... jeg får litt sjokk jeg over unger på 13 / 14 mnd som ENDA ikke kan gå...? Dere foreldre, er ikke det litt kjipt?

Gutten mine løper og prater og er 14 mnd, har gått siden han var 9 mnd(løpt fra 10 mnd)

Er det ikke utrolig kjedelig å ha baby så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke utrolig kjedelig å¨ha så nedsatt hjernekapasitet som deg, HI?

Skrevet

Er det ikke utrolig kjedelig å være et voksent menneske og enda ikke ha innsett at alle er forskjellige?

Skrevet

Dette var jo ett intelligent innlegg... alle barn er forskjellige. Nesten så jeg håper barnet ditt er tregt på andre områder. Alt fra 9-18 mnd. er like normalt å begynne å gå. Rart du ikke skrev med nick, sånn at du fikk vist frem hvem det er som skryter av sitt fantastiske vidunderbarn?

Skrevet

da får du virkelig lett sjokk :) å ikke kunne gå ved 13-14 mnds alder er ikke noe unormalt. Det er faktisk mer unormalt å gå ved 9 mnds alder ;)

Skrevet

Ikke kjedelig i det hele tatt. Min lærte å gå 15 mnd. De som lærer å gå veldig tidlig har ikke alltid en god utviklet forståelse. Noe som kan føre til flere uhell. Man må jo prøve å se det positive i situasjonen uansett hva en opplever.

Skrevet

Jeg synes det er helt strålende at lillegutt på 2.5 år fortsatt ikke prater. Herlig med stillhet=) Og enda bedre at han ikke gikk før han var halvannet år, ærlig talt, tenk så kjipt å måtte løpe etter små unger som er en livsfare for seg selv? Nei, takke seg til at min lille engel satt pent og pyntelig ved siden av meg=)

Skrevet

hehe, beklager, jeg visste jeg provosserte, men for noen svar da ;)

Men, ble oppriktig lei meg når en skriver at hun håper barnet mitt blir tregt på noe, det var ufint sagt.

Men, siste spørsmålet mitt mente jeg, er det ikke litt kjedelig å ha baby så lenge?

Skrevet

Herregud, hva er det med deg da HI, du kunne jo like godt ha skrevet at min unge er bedre og flinkere enn deres

Skrevet

jeg får sjokk når du sier at barn på 13/14mnd er kjedelige å ha fordi de er babyer så lenge! skam deg! du har barn som har utviklet seg tidlig og det er ikke alltid like heldig det heller. det viktigste er at all lærer å krabbe, gå og snakke til sin EGEN tid, ikke etter en satt norm!

nei, det er ikke kjipt å ha små barn på 13/14 mnd som ikke kan gå eller prate- har du konfirmater du da?hahah!

jeg har to barn som utviklet seg veldig ulikt. ingen kan sammenlignes for ingen er like- alle barn kan ikke gjøre ting likt, men alle kan det samme etterhvert og det er det viktigste. de fleste barn går og snakker innen de er 2 år og det er vel flott da!

kos deg med dine konfirmanter og "voksne" barn, jeg vil ha barn som er barn jeg!

Skrevet

Er du virkelig så dum eller bare gjør du deg til?

Skrevet

han er ikke konfirmant bare fordi han er smart, syns det er hyggelig at han prater litt jeg, lærer veldig fort, peker jeg på f.eks en bil, og sier bil, så sier han bil, sånn går det gjennom hele boka. Så ser vi f.eks en bil ute, så sier han bil.

Dumt av meg å skrive innlegget så provosserende, for det er ikke likt meg, men, jeg får vel holde meg til forumet begavede barn.

Skrevet

Tror unger på 13/14 mnd er smartere enn deg.

Skrevet

Haha, så du mener at ungen din er smartere enn andre barn?! DET tror jeg ikke siden det er ditt barn. Og du har neppe hanket inn en Nobel-vinner, med din intelligens.

Å "lære" fort, eller gjenta faktisk, er ikke ensbetydende med å være smart.

Skrevet

Du er typisk førstegangsfødende :-)

Hvorfor i all verden skulle det være kjedelig å ha en baby så lenge.

Nyt tiden med baby den blir så altfor fort borte. Det skjønner du først etter noen år.

Skrevet

Barnet er ikke spes begavet om han kan gå 13/14 mnd. Det er jo helt normalt..

Skrevet

Vet du HI..At bare som begynner å gå så tidlig er faktisk ikke det beste? Husker ikke helt hvorfor,men barn som krabber lenger er bedre enn de som går. Har vist noe med musklaturen å gjøre. Fikk høre det av fysioterapeuten. Mini er 2.5mnd og han skal få ta seg god tid;) stresser ikke

Skrevet

Hahahahaha - MÅÅÅ bare le! Hold deg inne på forumet `begavede barn` du, om du tror ditt barn er sååå unikt. Herregud!!!

Skrevet

Hun er nok en første gangs mor og har ikke den hele forståelsen enda om hvordan ting henger sammen

Men nå er hun sikkert blitt litt klokere etter opplysninger fra dibberne

Skrevet

Så heldig du er da. Hadde vært trist for deg å ha en baby på 18 mnd som ikke kunne gå... Håper du blir like heldig ved neste unge.

Skrevet

Dette var dagens dummeste innlegg.

Skal du ha flere unger, HI? Kan jo være du får deg et sjokk da at den lille ikke går før h*n er 13-14 mnd :P

Skrevet

De fleste elsker sitt barn. Og det er uavhengig om det kan gå eller ikke.

Håper ikke barnet må prestere for å bli likt. Syns synd på di barna

Skrevet

Ditt barn HI skulle det stått

Skrevet

han begynte å krabbe når han var 5 mnd, så han fikk tid på seg til krabbing også. Jeg er ikke førsteg mor, dette er nr 2, første var like kjapp, om ikke kjappere.

Jeg kan jo legge til at nr 1 sluttet å tisse i bleien når han var 1.5 år, og helt ren når han var 2,(fra 1.5 år til 2 spurte han om å få på bleie når han skulle bæsje), nr. 2 blir nok sånn han også, men sier ikke at det er rart at andre sliter med å få dem til å slutte når de er 3 år altså...

Så beklager igjen, var nok litt provosserende i innlegget mitt, men, jeg har nok smartere barn enn veldig mange. Sånn er det bare, skryter normalt ikke, for folk kommer meg gjerne i forkjøpet på det. Skal slutte å skryte, her blir man jo bare hengt ut. Jeg vet jeg la litt opp til det selv med innledningen min.

Skrevet

Ha ha ha... Må le av sånne som deg HI. Er du helt TETT i pappen??

Faktisk så er det ikke bra at de begynner å gå så tidlig som ved 9 mnd alder. Dette fordi de bør utivkle finmotorikken sin først. Undersøkelser har påvist at det som begynner å gå før fylte 1 år har større sjangse enn andre for å utvikle bl.a. dysleksi (lese -og skrivevansker). Fordi hjernen ikke har fått utviklet finmotorikken skikkelig før grovmotorikken trår i kraft.

Og for det andre,visste du at halvparten av alle ADHD barn begynner å gå før de fyller 1 år?? Du har ikke fått med deg mye, men rakke ned på andre det kan du tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...