Gå til innhold

Vi som får norsk-afrikanske barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter et barn med en afrikaner, og vil gjerne komme i kontakt med andre mødre som skal ha norsk-afrikanske barn.

Det kan være greit å dele erfaringer, positive og negative..

Også bra for våre små og se at det er andre som dem..;)

 

Jeg har i den forbinnelse startet en gruppe på facebook sammen med en venninne, der vi vil se hvor stor interesse det er for eventuelt å starte en forening for foreldre med norsk-afrikanske barn, men også for personer med en norsk-afrikansk bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er svensk- jugoslav, bosatt i norge i 26 år. Mannen til barnet mitt er fra Columbia- afrikaner. Er i uke 14+6 i dag :) Gleder meg som fy. Skal sjekke linken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er svensk- jugoslav, bosatt i norge i 26 år. Mannen til barnet mitt er fra Columbia- afrikaner. Er i uke 14+6 i dag :) Gleder meg som fy. Skal sjekke linken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er svensk- jugoslav, bosatt i norge i 26 år. Mannen til barnet mitt er fra Columbia- afrikaner. Er i uke 14+6 i dag :) Gleder meg som fy. Skal sjekke linken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOPS: var jo ikke meningen at innlegget skaulle komme så mange ganger da, beklager! :) ble litt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta en titt på denne linken ja :) Veldig fint å dele litt erfaringer og sånn! Faren til barnet mitt har forlatt oss da, så jeg tror det er veldig viktig å åpne opp bekjentskapskretsen så babyen min får gode rollemodeller og venner som også ligner på han/henne.

 

Gleder meg til UL jeg nå, men det er jo så leeeeeenge til.....!!! 28.juli... jeg har verken sett/hørt hjertelyd eller sett babyen på UL, så det blir jo spennende. Får se om jeg holder meg, eller 'feiger ut' og tar en tur på Majorstuaklinikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym;)

Da er vi i samme situasjon.. Pappaen stakk med en gang jeg ble gravid..

Er HELT enig i at det er viktig å åpne bekjentskapskretsen, det er derfor jeg satte igang dette!

Spesielt for oss som plutselig er alene..

Jeg bor i Oslo, hvis du bor i nærheten, hadde det vært hyggelig å møttes en tur;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi virkelig i samme situasjon ja, det er jo så godt å høre om/snakke med en i samme situasjon, selvom jeg selvfølgelig ikke ønsker at andre skal oppleve det samme som meg! Jeg er veldig klar for å møtes og snakke litt om livet (og hvordan det plutselig forandrer seg :), og ikke minst holde kontakten når de små kommer til verden :)

 

Og jeg bor også i Oslo så da er det jo ingenting som står i veien for det! Send meg gjerne en privat melding på nicket mitt så avtaler vi noe.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi visst noen flere i samme båt. Faren til min lille spire er fra Nigeria... Vi er fortsatt sammen, men pga hans status, er jeg ganske forberedt på at han må reise tilbake til hjemplandet og bli der en stund... hvor lenge er vel avhengig av udi... Så i den perioden kan jeg jo absolutt regnes som alenemor jeg og...

 

Hvilke land kommer mennene/barnefaren deres fra?

 

Jeg kan ikke melde meg inn i gruppa enda, fordi jeg ikke har offentliggjort graviditeten enda, heller ikke til den nærmeste familie... men skal gjøre det så snart det er ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det flere enn oss likevel da Anis_Natal(?) =)

Ønsker heller ikke å informere alle på fb enda, men kommer gjerne inn og ser litt =)

 

BF fra Kamerun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe ja vi kan jo ha et helt eget treff vi jentene ;)

 

Jeg har heller ikke facebooket nyheten, men tar det vel om en liten stund. Det ble offentliggjort for alle på jobb idag, så nå er det vel ikke noen å holde det skjult for lenger heller :)

 

Barnefaren er halvt hvit, halvt svart: synd å si så vet jeg ikke helt nøyaktig landet faren hans igjen kom fra. Men han har mye familie i USA, Sverige og Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en god ide at vi treffes, så kan vi ha en liten hemmelig gruppe, til folk er så langt på vei at de vil fortelle det til alle;)

 

Bf til ungen min er fra Ghana..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at dere fleste bor i oslo.. så viss det blir treff må jeg nok ta turen over fjellene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt vakreste barn:

 

Colombia er i Sør-amerika, og dermed er ikke barnefaren afrikaner... Men han er sikkert brun, så det kan se sånn ut. Bare greit å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de finnes tre forskjellige utseender i colombia, og en av dem er lik afrikanere. Jeg forstår at han ikke er fra kontinentet afrika.=)

Xen min og min beste kompis er akkuratt det samme, han kom faktisk på besøk nå i kveld, kjekt å ha gode guttevenner her nå når andre (bf) uteblir =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne fra Colombia, og hun kunne godt vært vaskeekte vest-afrikaner. Eksen min er også afro-latiner, men fra karibien da =) Men han var en del blanding tror jeg, man så det mer i søsknene hans egentlig. Moren hans tror jeg har litt indianerblod..

 

Men det hadde vært veldig koselig å fått til et treff i oslo, før babyene kommer i alle fall. Så har man et lite nettverk av "likesinnede" før nedkomsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er stemning for et treff, så synes jeg vi bør få til det!

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Jeg er hvertfall med på et treff. Hadde vært koselig å bli kjent med flere i samme situasjon. Vi kan vel hvertfall ta sikte på oslo i første omgang. Vet om et sted de har kjempegod pizza, hvis det er en rett det er stemning for? En pizza der koster i underkant av 150 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er kanskje hvis "en eller annen" kaster ut to eller tre datoer, og så ser man hvilken dato det er flest som kan... Høres ikke det greit ut..? Hva med at HI gjør dette? :)

 

Restauranten jeg tenkte på heter forresten San Lorenzo, og ligger vis a vis vika terrasse v/ Nationaltheathret togstasjon. Er det andre forslag, så føler jeg meg absolutt ikke overkjørt =) Bare å foreslå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...