Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Hvor lenge ble dere vekket av moren eller faren deres for å gå på skolen? Jeg ble vekket helt til mamma døde faktisk... Har fått inntrykk av at det er litt unormalt.. Ble også kjørt til skolen hver dag..
☆Anonymia☆ Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 ja det var litt lenge da.. jeg har alltid vert den som har vekka de andre. gikk også til skolen hverdag.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 og når døde hun da? Sier jo oss ingenting om hvor lenge du ble vekka.
hit og dit Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Heldig du. Eg måtte klare meg sjølv fra tredje klasse. Smurte niste og alt. Mamma nekter for det idag, men eg husker det ganske klart. Lillebroren min er 13 og lillesøstra mi er 16, dei blir vekka, får påsmurt frokost, og niste.
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Åja, hun døde i 2004, jeg bodde hjemme til jeg var 16. Så da sluttet hun jo selvsagt. 15 sluttet hun vel
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Ja jeg fikk også niste, he he . Og hvis jeg en sjelden gang dro på skolene alene så kom hun alltid innom med niste fra bakeriet. ;o)
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Her er det 9 åringen som vekker meg hver dag hehehe:) Hun kler på seg, lager frokost og smører matpakken selv. Går eller sykler til skolen. Hun er superflink synes jeg da:)
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Ble vekket ut ungdomsskolen. På vgs måtte jeg opp før alle andre, samt at jeg strengt tatt var i stand til å ta vare på meg selv. Ble aldri kjørt til skolen. Første stedet vi bodde var det så langt at vi hadde krav på buddkort fra skolen, og andre stedet bodde jeg vegg i vegg med barneskolen. På ungs. var det et stykke å gå, men med spark eller sykkel gikk det da greit.
hit og dit Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Eg har sett nista til søstra mi. Den er fantastisk. Jentungen er ikkje så glad i bød, så ho får wraps av ulike slag. Eg likte heller ikkje brød, jo! Hehe. Hardt å vera eldst...... Eg jobba som assistent på skulen til søstra mi. Barneskulen. Og ein gang skulle eg inn og hente noko i sekken hennas. Så eg smugtitta oppi matboksen. Der låg det skiver med leverpostei og druer. Veldig rart siden søstra mi ikkje liker skiver. Uansett. Eg stjal druene da. Det viste seg at dette var ikkje søstra mi sin sekk. Eg stjal faktisk druene til politiet sin datter.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 He he, frem til ca 15 år sikkert. Hadde egen vekkerklokke, men var jo trøtt ;-) Laget matpakke selv, og tok buss til skolen.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har klart meg selv så lenge jeg har gått på skole. Nå skal jeg gi deg noe å grøsse over: det var -aldri- noen hjemme når jeg kom fra skolen, ikke i første klasse engang. Så fra jeg begynte i første klasse har jeg vært alene og laget mat til meg selv. Ingen har noensinne vekket meg. Mamma laget niste noen ganger, men det var vel etter hun flytta og fordi jeg spurte om hun kunne siden jeg sikkert var for sen.
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #12 Skrevet 4. juni 2008 Hvorfor er det noe å grøsse over? Det var aldri noen hjemme hos meg heller :-) De kom hjem i 18-20 tiden fordi de jobbet så mye
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Ble vekket fram til jeg flyttet 16 år gammel, ikke fordi jeg var bortskjemt og skulle vekkes. Men jeg bare slo av vekkerklokka og sov videre, så mamma sto hver morgen og brølte fra øverst i trappa at jeg måtte ståååååå OPP!!!!Hehe, niste smurte vi alltid selv:)
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #14 Skrevet 4. juni 2008 Huff, ja, det var litt sånn her også. Det skulle jeg kanskje sagt i hovedinnlegget ;-) Men jeg ble kjørt da, deilig når man har tre t-banebytter for å komme seg på skolen!
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #15 Skrevet 4. juni 2008 Så du ville etterlatt ungene dine hjemme alene så ung? Ikke faen om jeg vil! Selv om det gikk bra med meg så er jeg slettes ikke sikker på at mine barn takler det. Og med tanke på hvor mye ingredienser som har blitt brukt på fantasirøre opp gjennom årene.. hahaha, det er jo uskyldig, men med tanke på hva annet barn kan finne på!! Damn, skal være skikkelig krise hvis jeg må etterlate altså
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #16 Skrevet 4. juni 2008 Nei, det ville jeg ikke, men det er litt annerledes idag enn det er nå. Det var helt vanlig da jeg var liten at de som "slapp" SFO o.l fikk dra hjem å være alene. Jeg trivdes godt med det men ville ikke gjort det selv
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 Huff da: Det er ikke annerledes i dag enn det er nå mente jeg jo selvsagt
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #18 Skrevet 4. juni 2008 haha ok. .vi prøver igjen Det VAR annerldes før; enn det er NÅ.. omg
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #20 Skrevet 4. juni 2008 Ja, nå idag hadde jo ikke det skjedd, men på den tiden var det nesten unormalt at foreldrene ikke jobbet lenge. Pappa jobbet hele tiden (rektor) og mamma hele tiden. Noe sånt er jo unormalt idag
Blue Lady Skrevet 4. juni 2008 #21 Skrevet 4. juni 2008 ble vekket til jeg flyttet hjemmefra, såfremst jeg skulle opp når de andre skulle opp. Ikke fordi jeg ikke klarte å vekke meg selv, men fordi det tok mamma 5 sek å gå inn til meg. Ble aldri kjørt til skolen, men tok buss til videregående fordi det var sikkert over 2 mil dit
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 4. juni 2008 #22 Skrevet 4. juni 2008 Vi måtte gå vi, fire kilometer var det, uansett vær..Husker jeg hatet det, men egentlig er det jo bare bra å gå
(0_o) Skrevet 4. juni 2008 #24 Skrevet 4. juni 2008 Jeg ble vel vekket om morgenen av mamma frem til jeg begynte på ungdomsskolen. Matpakke har jeg laget selv så lenge jeg kan huske. Ikke fordi mamma og pappa ikke gjorde det, de lagde og lager fortsatt til mine søstre, men jeg ville ha ting på MIN måte ;0) Og bestemme selv hvor mye og hva jeg ville ha på brødskivene. SFO gikk jeg på i 1. og 3. klasse. Da jeg gikk i 2. klasse var mamma hjemme i permisjon med lillesøsteren min. Men kusina mi, som bodde rett ved siden av oss og er 1,5 år yngre en meg var alene hjemme fra hun var seks år omtrent... Moren måtte jobbe og hadde ikke råd til bhg el sfo. Vi begynte ikke på skolen før vi var sju år, så det ble nok mange lange dager for henne det siste året før hun begynte på skolen, stakkars... Hun bodde omtrent hos oss, mamma og pappa syntes det var for ille at hun skulle være så mye alene i en alder av seks år. Fra sju til halv fem, seks dager i uken. Husker pappa kranglet mye med tanta mi ang det. Men hun har jo blitt en flink og selvstendig jente, har nok ikke fått varige men heldigvis!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 4. juni 2008 #25 Skrevet 4. juni 2008 Når du er liten og det kun er bakker virker det eviglangt, spesielt om vinteren når det er glatt og skikkelig skittvær med tung sekk på ryggen. Men nå synes jeg bare det er godt å gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå