TinaP Skrevet 4. juni 2008 #26 Skrevet 4. juni 2008 Du skal i hvert fall ikke være redd for at han ikke liker deg lenger. Han sovner jo kun i armene dine...
Tøtto&lillebror Skrevet 4. juni 2008 #27 Skrevet 4. juni 2008 Huske ikkje kor gamal klumpen vår var, men på eit tidspunkt fann me ut at me måtte legga ho før ho blei overtrøtt, så derfor la me hu i vaken tilstand, men sløv. Måtte berre inn å setta inn tutten nokre gonger, og så søv ho. Veldig herlig! Nå er ho 6 mnd og som regel sovne ho med ein gong, trøtt og god kl. 19:) Eg har aldri klart å gå lenge frå ho når ho grin..2 minutt syns eg e lenge. Då gjekk eg inn å klappa på ho, og tok ho opp viss ho ikkje roa seg(sjølv om det vel ikkje e "lov") Lykke til!
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 4. juni 2008 #28 Skrevet 4. juni 2008 Min lille er tre måneder, og har fra han ble født sovnet ved puppen. Etterhvert var dette eneste måten han sovnet på, så vi måtte gjøre noe. Det vi har gjort da, er: Får pupp og masse kos i stua før leggetid. Legger han våken i senga, gir en klem og sier "natta". Sitter ved siden av så han ser oss, men gir ikke noe oppmerksomhet (leser bok). Lar han ligge og klage, men med en gang han begynner å gråte, tar vi han opp. Vugger han rolig inne på soverommet. Legger han i senga igjen når han er rolig. Osv osv. Første og andre kvelden brukte han en time på å sovne. Tredje kvelden, i går, sovnet han på 15 minutter UTEN gråt i det hele tatt- trengte ikke ta han opp. Så her funket det fint uten at han trengte å gråte! Vel.. Litt tidlig å si helt sikkert enda om det holder da, er jo bare tredje dagen.. Men vil aldri kunne gå fra han når han gråter, så kommer til å fortsette med samme metode.. Så blås i helsesøsters råd du, og gjør det som føles riktig for deg.. Masse, masse lykke til!
kokosyklus Skrevet 4. juni 2008 #29 Skrevet 4. juni 2008 jeg synes du skal hoklde en hånd på magen hans og si hyyyyyyyysj tiL han roer seg. skriker han mer tar du han opp, roer og legger våkenned igjen. da vil han sannsynligvis grine igjen. fortsett til han sovner, hos oss tok det kun 20 min følrste gang. etterhvert trenger du ikke ta han opp, han forstår at hsan skal sove. mer humantr for alle parter enn å la en så liten baby gråte akene. de fleste babyer gråter før de skal sove. men det er ikke nødvendig å bære i søvn. hvis du er hos han hele tiden, men ikke bærer han, lærer du han til å etterhvert finne roen på egenhånd. vi gjorde dette da snuppa var 6 uker. holkd hånda på brystet til han har sovnet:) Stå på. jeg erSÅÅÅÅ glad vi gjorde dette, syntes det var terror å bære henne i søvn. nå vet jeg ast hun sovner og gråtingen på kvelden er ikke uutholdelig eller lei:) masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå