Gå til innhold

uff, føler jeg er helt grusom....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av helsesøster at jeg skulle begynne å legge sønnen min på 3 måneder uten at han sover om kvelden og at han skal gråte til han sovner.. han har vert vandt med å sovne enten ved puppen, eller av at jeg bærer han (sikkert en dum uvane men....)

vi skulle gå inn med 3 min mellomrom ca, klappe han på kinne og si at vi var her..Nå har han hylt i 1 time, liggger å hikster innimellom, men har ikke sovnet.

Jeg føler meg helt forferdelig, har hjertebank, og tårene spruter.

Er jeg stygg med han? Han er jo så liten synes jeg..

noen med erfaring eller noen oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.....dette likte jeg ikke.

er verken for eller imot Ferber, men dette virket lite planlagt.

gå inn til ham, stakkar lille. La ham få pupp.

Skrevet

Jeg synes det er alt for tidlig å begynne når han er bare 3 mnd. Synes 6 mnd er tidligst. Ville ikke gjort det med min lille.

Jeg synes du skal følge hjertet ditt å gå inn å hent han!!!

Skrevet

Kjenner til det der men æ hørte ikke på ho helsesøstra. tok han opp etter en god stund å satte oss i stolen inne på rommet hannes slik at ha lå på magen opp brystkassen min å strøyk han over ryggen. Han er nå 11mndr å det hender noen ganger at jeg enda gjør det. er så koselig synes jeg da:)

Det går seg til:)

Gjør det du synes er best:)

Er jo din bebis å ikke hs sin...

Skrevet

Jeg synes du skal gå inn og hente han jeg!

Det er bare tull at en stakkars liten baby på tre måneder skal gråte seg i søvn! Skjønner ikke hva slags helsesøster du har som kan komme med et sånt råd.

Når han er så liten trenger han å vite at mamma og pappa er der, og at han er trygg!

Skriking så lenge er heller ikke bra for en så liten baby.

Skrevet

Huff dette er ingen god følelse i det hele tatt...

Jeg er veldig fan av faste rutiner,så her i huset har det aldri vært noe byssing,faste legge tider,eget rom(nå i senere tid),alltid sove i egen seng helt siden han kom til verden...

For oss har det funket og vi har aldri hatt prob med legging..

Klart han kan grne litt men da tar jeg han opp(Aldri ut av rommet)Koser og snakker lavt til han til han sluttet og grine og så legger han ned igjen..Max 2 ganger ved legging skjer det av og til..

Jeg lar han aldri gråte seg i søvn..!!

Det syns jeg er helt fælt...

Roer han seg ikke dersom du holder han inntil deg litt og koser?

Har du en stol på rommet kan dere kanksje sitte der og kose litt i mellom gråtingen til han føler seg trygg og får slappet av..

Skrevet

uff, morshjertet gråter! 10 min til, sover han ikke da, går jeg inn.. Har så ufattelig dårlig samvittighet!!!

leger, helsesøstrer og alle andre, sier så masse forskjellig, blir så forvirret!

Skrevet

Stol på deg selv!!!!!

Drit i hva andre sier!

Men sikkert litt lurt og sakte innarbeide litt rutiner fremover...Eller??

Du kan drite i det jeg også sier altså,,,,siden jeg sier det om andre;=)

Skrevet

får så vondt i hele kroppen.. vil ikke at han skal gråte seg i søvn, men blir så usikker på alle "gode råd".. er så sliten!

Skrevet

er han på samme rom som dere??

Eller har du en plass til stol der inne?

Ta han opp,sett deg oppreist i senga eller i stol og kos med han..

Det gjør godt for dere begge to:=)

Prøv og legg han litt inni mellom.

Skrevet

FØLG HJERTET DITT KJÆRE!;O) Det er det beste rådet synes jeg, ikke tro at andre vet mer en deg om babyen din!

Skrevet

Nå har ikke jeg lest de andre svarene over her, for jeg er litt sliten, men jeg ønsker å svare deg ut i fra hvordan vi opplevde leggingen til lillemor.

Hu var som din baby. Til å begynne med hadde hu masse magevondt, og ble bært myyye på. Alltid bysset eller ammet i søvn. Etterhvert lå vi sammens henne til hu sovna i senga vår, for å så lirke henne over i sin egen. Med en gang hu våkna til var jeg der for henne, så hu våknet aldri alene,- redd og fortvilet.

Husk at enkelte barn trenger mer nærhet enn andre!

Plutselig en dag endret dette seg! For omlag 2 mnd siden snudde dette seg. Hu ble en drøm å legge på kvelden, og det er hu enda. Jeg mener det at man skal gi barnet akkuratt så masse kos og nærhet barnet ønsker når de er så små. Rutinene kommer av seg selv, og barnet vil godta å bli lagt etterhvert.

Skrevet

Ikke hør på de som sier at han skal gråte seg i søvn, han er ALT FOR LITEN!

Jeg vet jo ikke hvorfor du har blitt anbefalt denne metoden, men som ei anna her skrev må du prøve å stole på deg selv, og når du føler at dette ikke er riktig, så gå og hent ham!

Jeg vet at det er veldig vanskelig å vite hvem man skal høre på.

Det er en jungel av "gode" råd der ute, og "riktig" måte å gjøre det på. Men du må finne ut hva som er riktig for dere.

Ps: Jeg ammet lillesnupp i søvn til han var 6 måneder. Da plutselig sovnet han ikke ved brystet lenger, og vi gikk over til å legge ham våken og synge til han til han sovnet. Det skjedde da han selv var klar for det, uten gråting (hverken mor eller baby ;) ) Han ble ikke bortskjemt av å ammes/bysses i søvn. Nå sovner han nærmest med det samme hodet treffer puta.

Hør på mammahjertet ditt! :)

Skrevet

klarte ikke mer! måtte bare gå inn, stakkar liten var klam av svette, kosa masse med han, satt i stolen og sang til han, sovnet nesten med en gang..

jeg føler meg som verdens verste mor! så grusom!

Skrevet

Ikke føl deg så ille! synes du gjorde det rette med å kose med han og vise at du er her. Nå har du prøvd dette og innsett at det ikke passet for dere, å prøve å feile er naturlig del av å være mamma!

Håper dere får fine kvelder fremmover og masse lykke til!

Skrevet

tusen takk. vil nok prøve igjen om ett par måneder, men til den tid skla han få kose seg så mye han vil... klarer ikke flere slike kvelder:(

Skrevet

Du skal gjøre det du selv føler for og ikke høre på alle andre. Rutiner før legging er likevel viktig. Da vil han med tiden forstå at dette gjør vi før vi legger oss.

Vi hadde problemer med at han våknet med en gang vi la gutten i senga. Han sovnet hvor som helst, men med en gang vi flyttet han over i senga så voknet han. Nå er det flere måneder siden. Alt går bedre nå.

La han sovne til pupp. Tenk så deilig. Det varer ikke lenge.

Skrevet

Du er ikke en slem mamma!

Du gjør jo bare det du tror er best for barnet ditt! Som nybakt mor er det vanskelig å vite hvem man skal høre på, og man føler ofte (spesielt når det kommer fra fagpersoner) at de kanskje vet bedre.

Sånn var det iallefall for meg i starten.

Men du må bare lære deg å stenge ute alle disse velmenende rådene og høre på deg selv, og finne ut hva som er riktig for din lille familie.

Prøv å ikke falle for presset om å gjøre alt "riktig", for riktig kan være så mye!

Det blir lettere! :)

Skrevet

Helsesøsterne skal vel ikke si sånt??? Kjenner jeg blir sint!!

Ikke for å være frekk men for alt i verden!!IKKE hør på andre. Stol på deg selv og ditt instinkt.. Hvis du syns dette ikke passer ditt barn,så gjør du det ikke uansett hva folk sier til deg..

Jeg er også imot det å skrike seg nesten ihjel(i søvn)...*grøsser av tanken*

klem

Skrevet

har egentlig hatt gode rutiner på leggeing.. litt mat, så bading(hver kveld) og så enda mer mat, og masse masse kos og synging..

Men blir så usikker på meg selv og mine"evner".. Vil jo ikke vere stygg med han, han er jo alt for meg.. lever og ånder for den lille gode gull-ungen min! Begynner å tenke meg redd, redd for at han ikke skal like meg lenger, selv om jeg vet at det ikke skjer...

Skrevet

Mini her e 3,5 mnd,æ amma han ofte i søvn,sovn han ikke å vil ikke ha mere pupp,så legg æ han i senga si,blir han ligganes å gråt så går æ opp etter 2 min,tar han opp å tillbyr han nok en gang pupp,men vil han ikke ha da så søvn han som regel når æ har lagt han ned igjen =)

Skrevet

Gi gutten din ALL den kos han bare vil og ønsker!De er små vetdu og vil ha masse nærhet og trygghet!! Nyt tiden.. De blir fort større og flytter hjemmefra;)

Skrevet

Begynte først med å venne henne til sengen når hun var 4 mnd...satt med sengen hennes hele tiden de første dagene. Gikk så utrolig bra. Alle må få velge sin måte som er best.

Skrevet

Uff, vet hvordan du føler det, prøver nå med min, men han er 7 mnd.

Syns det er veldig tidelig å starte når de er så små som din.

Jeg hadde ikke gjort det nå heller , men er redd han skal falle ut av sengen min for han har begynt å krabbe.

Også er det kos å legge de, og ha den kosen. Tror de har godt av det også jeg. Blir trygge og glade.

Drit i helsesøster og følg dine egene følelser!

Lykke til uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...