mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #26 Skrevet 3. juni 2008 hadde symtomer sist også uten at det ble sjekket opp... hadde høere blodtrykk og da, men da ble jeg satt i gang pga noe annet så da tenkte jeg ikke mer over det... skal ringe i morra å høre... klarer ikke røre på ankel eller tær lenger... armene svikter... føler meg som en ballong
jaja.. Skrevet 3. juni 2008 #27 Skrevet 3. juni 2008 heisann venter nr.2! (langt svar her) Veit godt korleis du har det. Eg har sjølv hatt svangerskapsdepresjon og det toppa seg da eg fekk holde ei venninne sitt smilande nyfødt nurk og alt eg klarte å tenke var "NEEEEEI det her orkar eg ikkje!" Kjente at eg vart litt provosert av ein del av svara du fekk... Til alle dykk som seier : tenk så heldig du er osv osv.. Trur nok at me er klar over at me BURDE føla oss heldige, og eg hadde kjempedårleg samvittigheit fordi eg ikkje følte meg heldig, eller gleda meg til eg fekk baby. Slike kommentarar fekk meg til å føla meg enda verre, enda rarare, enda meir "mislykka" som vordande mamma og gjorde jo ikkje akkurat depresjonen betre.... Tenk positivt seier de- ja det er lettare sagt enn gjort viss ein har tendensar til depresjon gitt! Eg håpar du har nokon du kan prate med ang depresjon, og kanskje og ein plan B viss du skulle få ein depresjon etter fødsel denne gongen og. Har du kanskje nokon som kan avlaste og støtte i ei hard tid viss det skulle skje? Trur det er viktig å snakke om det til dei nærmaste. Anbefalar og å nevne det til jordmor slik at ein kan vere obs på at det ikkje utviklar seg til ein enda meir alvorleg depresjon. Tykkjer det er litt skummelt at ikkje legen tek deg meir på alvor, både når det gjeld depresjon og ødem og andre helseplager. Sender ein stor klem til deg venter nr.2 -25.06.08, og håpar at ting ser lysare ut i morgon. *trøsteklem*
*therese_20* Skrevet 3. juni 2008 #28 Skrevet 3. juni 2008 hei:) se bort ifra alt det kjipe noen skriver her inne.. å se heller på alle svarene du får fra dem som er "greie" her inne.. det kan jeg med hånden på hjertet si, jeg vegrer meg innimellom til å stille spørsmål eller lufte tanker eller følelser her, for noen er litt mer hissig enn andre.. men jeg håper at alt går bra med deg midt opp i alt dette..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 4. juni 2008 #29 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Hvis ikke legen er interessert i å følge opp urinen og blodtrykket ditt når verdiene og trykket har steget såpass så synes jeg du skal ta kontakt med føden, hvis du ikke har muligheter til dette så kan du kanskje be kontordamene måle blodtrykk og sjekke urinen din? Har selv hatt alvorlig svangerskapsforgiftning, ble tatt på alvor og fikk sjekk annenhver dag. Kort tid etter ble jeg innlagt og satt igang. Du sier at du har en arrogant lege som tar lett på ting, da må du selv være på hugget med de symptomene du har nå. Mener ikke å skremme deg, men svangerskapsforgiftning kan være ganske så skummelt hvis det ikke blir fulgt opp, hvis det er det du har fått!
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #30 Skrevet 4. juni 2008 skal til jordmor på mandag. skal ta opp alt med henne da... føler meg bedre i dag, men går i bølgedaler for tiden... har to venniner som går sykepleieren. kan få de til å måle blodtrykk i mellomtiden, og om jeg blir usikker på at det blir riktig så jobber far til ho ene på legevakten og kan dette godt. tar det via der, slik at jeg slipper unna de som ikke vil høre på legekontoret... fikk på meg støttestrømpene med et nødskrik i dag... strammer over hele foten.. måtte ha hjelp av sambo... har ikke krefter i fingrene til å ta de på selv.. krysser fingrene for at de ikke blir værre utover i dag... takker for oppmuntrende ord, er ikke så mange jeg tør å ta dette opp med... syns det er et nederlag å føle det slik.. vil gjerne glede meg over alt...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 4. juni 2008 #31 Skrevet 4. juni 2008 Det var godt å høre at du har muligheter til å sjekke deg på andre måter, jordmor tar deg nok på alvor hvis verdiene stiger i løpet av uken og helgen. Det går nok fint skal du se:-)
Venter på bitteliten Skrevet 4. juni 2008 #32 Skrevet 4. juni 2008 Hei, jeg synes det var trist å lese hvordan du har det. En ting er de fysiske plagene dine, men jeg ville absolutt nevnt for jordmoren hvordan du sliter psykisk. Fortell henne om din fødselsdepresjon – du fortjener jo å bli tatt på alvor med tanke på forrige svangerskap. Det er ikke noe nederlag å be om hjelp. Jordmoren er ikke bare der for å måle blodtrykk og symfyse, men hun skal også fungere som en samtalepartner om ting DU ønsker å ta opp i forhold til graviditeten. Så fortell hvordan du har det rett og slett. Av og til kan det virke som om alle andre gravide er lykkelige og alt går på skinner, men slik er det jo ikke. Ingen av oss har en helt lik hverdag – og da kan ikke våre opplevelser bli de samme heller. Situasjonene våre er ulike – og problemene vi støter på er ulike. Alle har vi våre tunge og leie perioder i livet og du har din nå. Når ting tårner seg opp trenger vi jo at noen er der for oss. Dessuten synes jeg at alle gravide kvinner burde få litt ekstra omtanke – for selv om vi er heldige som kan få barn blir jo ikke livet rosenrødt med én gang graviditetstesten lyser positivt mot oss. Og jeg har lyst til å si til enkelte av dere som har svar HI på en heller klønete måte: Er det virkelig så vanskelig for dere å gi andre mennesker litt støttende og trøstende ord? Skulle det liksom hjelpe henne at dere skriver at hun er egoistisk? Jeg fatter bare av og til ikke hvordan enkelte damer her inne tenker... Lykke til HI!
mams31 Skrevet 4. juni 2008 #33 Skrevet 4. juni 2008 Føler med deg! Alt er så vanskelig og tungt. Har heller ikke, med stor grunn, stolt på legen eller sykehuset i min prosess. Jeg gråter mye og føler meg ensom.Svangerskapspengene går aldri i boks, ventet 2 mnd uten lønn nå..Blir sprø av NAV. De ber meg stadig komme nedom med noen papirer jeg allerede har levert. Det verste er at man burde være gald hele tiden for at alt tilsynelatende virker ok. Dårlig samvittighet oppå alt. Jeg skjønner deg, men tror og håper det er inni hodene våres. Fint at du får hjelp av jordmor nå.
sorlandet Skrevet 4. juni 2008 #34 Skrevet 4. juni 2008 Huff! Føler med deg, og unødvendig at folk skal disse deg for at du har det fælt. Akurat idag kunne jeg nemlig ha skrevet et innlegg liknende ditt. Alt er bare galt idag, noen dager er jo sånn... Hadde også fødselsdepresjon sist, og var svært plaget av vann i kroppen. Så ikke ut på slutten. Føler det går mye bedre denne gangen, men noen dager er verre enn andre. Hvis du vil prate send meg en pm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå