Gå til innhold

hater å være gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dagtidlig hadde jeg så hovne bein at jeg ikke fikk på meg sko eller buksa jeg bleier å bruke.. (begynte forrige uke, men bare litt om kvelden)

gått opp to kilo på tre dager...

kjøpte støttestrømper og forklarte hvordan det var i dag tidlig og viste beina... fikk str L, de mente det var passe... 300kr...

ringte til legen også siden jeg ikke føler meg helt bra... BT 120/80 (vanlig 90/50) og 2+ på eggehvite. ødemer ble satt til tre...

fiukk bedskjed om å krysse fingrene for at jeg ikke gikk over tiden denne gangen...

klarer knapt nok å røre på leddene i beina... verker hele tiden..

nummen både i armer og bein... fikk 2.grads forbrenning på magen siden handa sviktet og jeg misten en kjele med kokende vann.

klarer ikke hjelpe guttungen med noe eller springe etter om det skulle være noe når vi er ute. sambo går på krykker. må klare alt selv.. sover nesten ikke...

fikk bedskjed om å bruke støttestrømper med str L fikk jeg ikke over tåa engang... ble irritert siden jeg hadde spurt om dette når jeg kjøpte de... reiste for å bytte men det var selvfølgelig ikke lov siden det gikk som undertøy... 300 kr rett i dass.. og de hadde ikke større enn L.

hva skal jeg gjøre da... Begynte å grine på apoteket... ble så forbanna at jeg ikke klarte å la være å grine...

nå hater jeg alt. hater magen. hater alle..

hadde fødselsdepresjoner sist... hatet guttungen for alle plagene de første mnd. redd det kommer denne gangen og...

men legen gidder ikke bry seg når alt er bra med baby...

orker ikke mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at du ikke ska ta på deg strømperne sånn etter du har stått opp vel???

Vet vennina mi sliter, men etterr hun sov natten med benen på noen puter, så de var høyt opp, å så tok på seg strømperne mens hun fortsatt lå i sengen, gikk det mye bedre.

Vet at de er vanskelige å få på seg, har brukt sånne før, men man må bare krangle på seg di, det går bedre etterhvert som man skjønner hvordan å få det til....

Skrevet

var ikke mer hoven når jeg kjøpte de... desuten sliter jeg med å ligge på ryggen, så får ikke beina opp slik... på siden går det ikke å få beina opp for da låser hoftene seg... når jeg sitter er det begrenset hvor høyt jeg klarer å få de... magen stopper det... hoftene også...

forklarte jo de på apoteket at jeg var så hoven om morran... de kunne jo ha sagt at de var så små... har ikke så mye penger.. er student og det blir man ikke rik av...

Skrevet

syns og det var rart at legen ikke virket interesert i å følge med på det... er jo nummen og... er vel et tegn på at blodsirkulasjonen går dårlig med alt vannet eller...?

og når blodtrykket hadde økt en del og 2+ i urinen og kvalme ble jeg litt skuffet over svaret...

Skrevet

vel har du ingen jordmor du kan vende deg til??

Vet at det er ikke lett, har en relativt uintressert fastlege selv, men noen ganger MÅ man få dem til å lytte på en, sist jeg måtte få min til det, tok jeg med meg samboer, slik at han kunne hjelpe meg. Ska bytte lege etter jeg flytter uansett, men plagsomt er det, jeg vet.

Strømpene kan du jo selge her inne til noen som trenger, gudene vet at det er riktig side å krenge di på hehe...mange stolpeføtter her vettu :)

Skrevet

ble satt i gang sist 10 dager over termin pga nesten ikke fostervann igjen... selv om magen vokste så var det bare baby som vokste... var 4500g... må snart bare gå barbeint... blir ikke bedre av det akkuratt..

skal se det ann et par dager.. kanskje er det bedre i morra... men tviler på det... kjennes ut som om det renner inni beina mine..

har eksamen på fredag og bacheloroppgave som jeg skal levere om en uke. Var ikke hos legen for å prøve å bli satt i gang, men man hører mye om svangerskapsforgiftning, blodpropp osv.. vil jo at alt skal være bra... men ho var litt sur...

hadde UVI for et par uker siden.,.. samme lege... fikk tabletter...

ble mye dårlig av disse... og er så og si bra igjen nå...

legen sa i dag at det ikke hadde vært det siden de hadde sendt prøven til dyrkning... var forurenset.. trengte ikke tabletter...

mente derfor at prøven var forurenset i dag og... hadde akkuratt dusja når jeg kom dit... og første og siste del går i do... gjør som jeg skal...

Skrevet

hehe går barfote hele tiden nå jeg, føtterne mine ligner på Frodo sine, uten hår vel å si haha...kun sko hvis jeg må i butikk eller kjøre bil

Skrevet

har lånt badesko av mamma... str 40.. bruker 37 til vanlig... og de er faktisk trange og heller ikke for lange... kjenner ikke kulene i ankelen lenger... bare vann...

Skrevet

Jeg skjønner at du ikke har det så lett for tiden, men er du ikke glad for at ungen i magen har det bra?? Jeg synes egentlig du høres litt egoistisk ut... Ble litt irritert av det innlegget ditt.. Selvfølgelig det er mange ulemper med å være gravid på sommeren, men dere har jo lagt opp til det selv. Du viste jo hva som ventet deg.

Jeg har mye vondt jeg og, men det hjelper jo ikke å klage. Det er bare å ta tak i nakkeskinnet og glede deg over at du blir ferdig med dette en gang. Vær glad for at du kan bli gravid. Ikke gå rundt å klag på noe som er så vakkert..

Skrevet

jeg trur vi alle er glade for det som er i vente, men når man bærer på alt selv å ingen til å hjelpe, så er det jo bra at hun kommer inn hit å snakker om det. Tenk hun sitter jo med masse ansvar med gubbe på krykker å en liten som løper runt, så ille har ikke jeg det, å det er jeg glad for...

Men kansje en dag blir det sånn, da ønsker man jo noen som snakker med en, om ikke noe annet.

Synes du høres litt irritert å egoistisk selv, som ikke klarer å ha medfølese for andre

Skrevet

ungen er "klar " for å komme. og å gå gravid er et rent helvete... det var det sist og, men ikke de samme plagene... mest psykisk da...

så om jeg håper på at ungen vil ut ut snart fordi jeg ikke vil gå gravid mere har ingen sammenheng med at jeg ikke er glad for at ungen har det bra... men stusset litt på det og siden de ikke virket interesert i å følge mer med en gang... hjerteslagene til ungen har ligget på 150 hver gang, i dag var det 130... og jeg hadde i tillegg fåttt høyere BT...

Skrevet

Er ikke hjerteslag på ca 130 normalt, da?

Min baby har ligget der hele tiden, den, og jeg har i alle fall fått den tilbakemeldingen...?

Skrevet

er ikke unormalt, ble bare overasket siden den alltid har vært rundt 150... har blitt roligere og nå... og hodet er ikke festet så det er ikke grunnen... er jo trangere og jeg kjenner liv, så det er nok ingen fare med det...

men de hørte ikke de første gangene jeg ville bli sjekket sist heller... stoler ikke på legene her...

Skrevet

Men kjære deg, da får du vel bytte lege da?

Det er ikke meningen å virke ufølsom, og det er bra at du har et sted å komme med din frustrasjon, men blir den mindre av å klage?

Prøv å fokusere på det vakre og positive.

Tenk, du bærer et barn! For en fantastisk gave.

Mange kan ikke blir gravide, jeg slet lenge nok med det til å i allefall ikke ta det som noen selvfølge. Eller klage på noe som må til for å bringe mitt barn til livet, være seg bekkenvondt og hovne ben.

Tankens kraft, sweetheart! :)

Skrevet

Det er jaggu godt at hu har en "sekretær" som kan svare for henne Zabbi*fødeklar*juni er måneden :P

Hu kan da for pokker svare selv.. Men som du og ser så er det ei til her inne som sier sånn ca det samme som meg..

Og uansett, alle har sine egne meninger.

Skrevet

Det er mulig at du ikke mener det, men det du skriver virker være små-bitchy, kjipt om du er sånn mot andre du ikke kjenner da....

Det går faktisk ann å være grei å støttende mot andre.

Den andre damen virker litt mer saklig i måten hun skriver, det kansje er bare et uheldig valg av ord fra din side, det vet jeg ikke...

Men det hjelper hvertfall ikke å være krass mot noen som har det dårlig, ikke alle er så sterke som dere vettu :)

Skrevet

Forstår frustrasjonen din.. Jeg har også sykt mye vann i kroppen.Stive fingrer,tær og legger.. og ellers opphovna hele meg.

Vi får bare trøste oss med at det er 22dager igjen til terminen våres og at det er fullt mulig at bebis kommer før også:)

Jeg er hjemme alene med sønnen min nå da mannen min jobber på sjøen.Han er 1år og 9 måneder,så har virkelig fullt opp med ham.Atpåtil bekkenløsning fremme i skambeinet,noe som gjør at jeg ikke får til å sove på natta.Sønnen min er oppe grytidlig også,men trøster meg bare med at det ikke er lenge igjen:)

Blodtrykket ditt hørtes jo helt fint ut og når det gjelder hjertelyden til bebis så er det jo normalt at de regulerer seg. Hjertelyden til minien min har også sunket litt nå og da,men ingen fare fordiom:)

Kjenner jeg er ganske sliten selv,men det får bare være. Skal til vurdering av igangsettelse og 15 dager,så jeg har jo noe å se frem til der.Bare prøver å tenke positivt om dagene,selv om jeg har mest lyst til å grine til tider.

Du får prøve å få noen til å ta guttungen litt om dagen slik at du får slappa av. Det hadde du hatt godt av.

Og når det gjelder fødseldeprasjonen du hadde sist,så synes jeg virkelig at legen bør ta deg på alvor. Det er jo ikke bare bare det heller!!

Du får ha lykke til:) Håper at du får før termin iallfall. I morgen er vi fødeklare må du huske på:)

Skrevet

syns det er fælt at jeg føler det slik... men blir ikke bedre av stygge komentarer... fint at noen liker å være gravid uansett...

men som sagt så slet jeg med fødselsdepresjoner sist...

og når jeg var hos legen forventet jeg heller mer oppfølging spesielt pga dette, og at jeg har blitt så hoven...

forventet ikke å bli satt i gang, men ville bare ha det sjekket opp...

få pratet litt kankskje og... men håper jo at det skjer av seg selv snart... har ikke håpet på det før nå på slutten... vil ikke den lille noe vondt...

luftet derfor tankene her... men skjønner at det var dumt...

håper virkelig kynnerene jeg har nå tar seg opp mer... begynner å bli vonde... kanskje var det hele et tegn på noe... lov å håpe... humøret er sikkert bedre i morra, så tåler om det ikke blir mer... for sansynligheten er vel lite...

Skrevet

Utrolig dårlig av legen din at han ikke tar problemene dine på alvor. hvis du ikke bor alt for langt unna fødeavdelingen du skal på ville jeg tatt en tur dit jeg... Vent til etter legens kontortid, for da kan de ikke la være å ta deg inn for en sjekk i allefall.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med forrige barn, og mine symptomer var jo veldig lik de du har nå. Mitt BT lå da på 130/85, og det høres kanskje ikke så veldig høyt ut, men når man normalt ligger på 90/50 er det høyt! Mine ødem var kun grad 2 i følge legen. Men poenget er at jeg ble da sendt rett til sykehuset da jeg var hos legen 14 dager før termin, og satt i gang... Må vel kanskje nevne at jeg også hadde veldig hodepine og vondt øverst i magen. Vet ikke om du har dette, men det skader uansett ikke å få en "second opinion" Det har du krav på, og det er klart det går utover humør og ork når man har det sånn...

Skrevet

Slapp av, selfølgelig må du få snakket ut her inne, du må ikke høre på de kjipe, er jo så uendeligt mange greie damer her inne som har svar på det ene å det andre, de er jo de du ska høre på :)

Jeg visste ikke hva jeg gikk til i graviditeten...men etter 7 mnd med kraftig kvalme og oppkast, bekkenløsing, spiseforstyrrelser, søvnforstyrrelser, hormonrubbninger, vann i kroppen, tomt i knoppen å en luktesans fra helvete, har jeg fått med meg hva som kan skje.

Hadde det ikke vart for barnefaren hadde jeg vart et vrak, men han har gjort alt for at jeg ska ha det best mulig, til trass mine problemer.

Han blev heller bekymret da jeg ikke hadde noe å syte over, for da visste han ikke hvordan jeg følte meg :)

De andre gravide jeg har kjent/kjenner, har ikke vart i nærheten av alt det jeg har haft, å de har vart i full jobb til stort sett siste dag, mens en annen har vart hjemme å tuslet siden andre måned, så de har ikke helt skjønnt hva jeg har gått gjennom.

Men jeg har ikke blitt avskrekket enda, å har i tankerne at når ungen kommer ut vil jeg prøve på nr 2 rimelig fort, men 100%sikker er man jo aldrig.

Men jeg har haft en jordmor som lytter på meg, en kjæreste som hjelper meg med stort sett allt, å mange andre runt meg som bryr seg så uendelig om mig, gubben å bebin.

Du har det ikke så lett, å jeg vet at depresjoner er til tider umulige å håntere, du prøver jo bare hålle hodet over vannet, så slapp av å snakk med vem du vil å prøv å gjør det beste av det.

Skrevet

Hadde egentlig mest lyst til å skrive "synes du er heldig, jeg..." Men det skal jeg ikke.

Håper du skaffer deg en ny lege som vil lytte til deg og at alt går bra med både deg, mannen din og begge barna dine;)

Klem

Skrevet

Jeg synes det var rart at legen ikke ville følge deg bedre opp. Hvis blodtrykket normalt ligger på 90/50 så har du hatt en stor økning. Du kan ikke ringe og snakke med en jordmor eller noe?

Legen min er for så vidt grei, men han gjør bare de vanlige kontrollene og av og til synes jeg han er litt arrogant og avfeier ting med letthet. Jeg fant heldigvis en jordmor i tillegg som jeg har fått god kjemi med som jeg kan prate med - og da mener jeg prate ordentlig med. Om fødselsangst og andre bekymringer. Jeg tror jordmødre flest har mye større forståelse og de er også bedre i svangerskapsomsorgen fordi de kan og vet mer om dette tema og kan også bedre berolige oss.

Jeg skjønner at du er lei av å være gravid - og jeg mener at det må man ha lov til. Betyr jo ikke at man ikke er glad for å være det og gleder seg over barnet. Jeg er møkk lei selv, mye plager, barn fra før og en mann som bare jobber. Jeg gleder meg sinnsykt til å få kroppen min og formen min tilbake til normale tilstander.

Hvis du blir dårligere bør du ringe føden synes jeg. Håper du føler deg bedre snart!!

Skrevet

takker for støtte...

har mye vondt i oppe i ryggen på høyre side... ofte vondt i magen... kvalm... av og til vondt i hodet om jeg prøver å gjøre noe fornuftig..

skal se ann formen til i morra, så får jeg heller ringe jordmor å høre...

må snart bruke skoa til sambo... han har 46 i sko... mamma sine var for trange når vi skulle prøve å sette oss i hagen for å grille... og de er tre nr for store til vanlig...

Skrevet

Husk at dette kun er midlertidige plager, selv om det føles helt jævlig nå. Snart er det over!

Men jeg synes ikke legen din virker så grei...ødemer skal man følge opp nøye hos gravide.

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg synes virkelig du burde ringe føden for å snakke med de og la de vurdere om du skal komme inn for en sjekk. Ikke ha så høy terskel for å ringe - det er jobben deres å vurdere deg og din tilstand. Enten så sier de at du skal komme inn for en sjekk eller så forklarer de mer hva du skal være obs på og kan berolige deg.

Jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning sist - da jeg ringte føden hadde jeg mye mindre symptomer enn det du har nå. Blodtrykket kan endre seg raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...