Gjest Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Det er da så lite å høre fra dere:-) I dag er jeg på rugedag 4 (!!) har aldri opplevd en rugetid som har gått så vanvittig tregt! Kjenner ingenting merkverdig egentlig, føler eg akkurat som jeg bruker en uke før forventet mens. Lurer på om jeg sniktester på rugedag 12, om ikke mensen dukker opp før, da. Hvordan er formen deres?:-) Klem
Nøtt Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Rugedag 2 her. Jeg tenker foreløpig nokså lite på at jeg ruger. Kjenner ingen verdens ting, bortsett fra økt utflod, noe jeg kjenner igjen fra sist gang. Håper jeg klarer å forholde meg noenlunde avslappet til dette i tida framover også..
AniBer Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Hei hei!! En liten titt innom for å få en pause fra sol og varme!! RD 4 her, merker ikke stort.. Har vært litt plaget av halsbrann i helga, er litt rart fordi jeg aldri har hatt det før.. Ikke har jeg drukket kaffe og ikke spist veldig krydret mat... Jeg var borte fra jobb både torsdag og fredag forrige uke, nå lurer jeg egentlig på om jeg skulle sykmeldt meg ut neste uke også.. Jeg vet det kommer til å bli mye stress og mas på jobben( 1:1-barn som krever 100 % fokus)... Stress er vel ikke akkurat det beste for å få egget til å feste seg tror jeg, er ikke kroppen frisk vil den ikke la egget feste seg heller... Hva synes dere jenter? Svigermor mente jeg skulle sykmelde meg for å ta vare på meg selv... Hun som er det arbeidsjernet selv!! hi hi Håper dere alle har fått nytt solen i dag og fortsatt får nyti den!! Søndagsklem
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Helt ærlig tror jeg ikke det er skadelig å jobbe selv om man er ruger. Da får man tankene over på andre ting enn selve testdato, osv, så jeg har valgt å jobbe denne gangen. Men dette er noe man må føle på selv, og er det best for den enkelte å være hjemme, er det jo ok å sykemelde seg:-) Jeg har gjort begge deler i forbindelse med mine forsøk, og har funnet ut at det beste for meg er å leve så normalt som mulig. Jeg tenker litt sånn at de blir jo gravide de andre som jobber også, hehe:-) Men føler du for å slappe mer av, så snakk med legen din!:-)
AniBer Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Det er det at jeg jobber med 1:1-barn som trenger fokus hele tiden og det kan bli veldig intenst...Man må sørge for at noen andre kan ta over hvis man skal på do.. Jeg jobbet sist og kjente at det var slitsomt og stressende. Jeg har bestemt meg for å snakke med legen min i morgen:)
Silje & prinsen<3 Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Hallo:) Nå er eg på rugedag (2 el 3?) Fra hvilken dag teller de? Fra egget ble satt inn? Formen e ikkje noe særlig=( Er oppblåst og "verker" litt i magen.... Kommer til å sykemelde meg videre no. Har en tung og stressende jobb der man springer og har tunge løft.. Er ikkje villig til å risikere noe, så sykemelder meg til eg vet resultatet:)
Nøtt Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Bare litt pirk her nå.. men jeg synes ikke det blir riktig å si "jeg sykemelder meg".. Det er jo legen som sykemelder oss. Sorry, men jeg reagerer bare litt på dette.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Herregud det var da svært så pirkete:-) Hva var det å reagere på da? Det de mener er jo at de vil være sykmeldte, er jo ikke så mange måter å si det på. Og nei, det er jo ikke legen som sykemelder heller, men NAV. Sånn, der var jeg pirkete.
Nøtt Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Jada, jeg vet godt at jeg er pirkete. :-) Tja, jeg synes bare det høres uriktig og rart ut. Sånn er det med den saken, og jeg gidder ikke å krangle om det. Sykemelder NAV? Øh.. Hva er det nå jeg ikke har fått med meg? De sykemeldingene jeg har fått, så er det legen som har vurdert om jeg er arbeidsfør eller ikke og skriver ut sykemeldingen. Dermed er det vel han som sykemelder? Og NAV som utbetaler sykepengene.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 NAV har siste ordet, det er derfor man sender "krav" om sykepenger. Så det heter seg at NAV sykemelder ja, ikke legen:-) Legen vurderer, NAV bestemmer. Merkelig, men sant.
Silje & prinsen<3 Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Okei.. Ønsker at LEGEN skal sykemelde meg videre:) Var det greit eller? =)
Silje & prinsen<3 Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Oops.. Nei ser vist det er NAV.=) He he.. Dette ble teit..=) Samme det. De fleste forstår hva eg mener........
Nøtt Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 Kan NAV nekte å utbetale sykepenger til tross for at legen mener at man er arbeidsufør?
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 De kan vel i prinsippet, men det tilhører vel sjeldenhetene. De stoler nok på at legen har tatt en nøye vurdering.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #15 Skrevet 1. juni 2008 Silje det spiller da ingen rolle om du sier "jeg skal sykemelde meg" Det gjør jo alle, inkludert meg selv:-)
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #16 Skrevet 1. juni 2008 Formen her er grei nå, begynner på jobb igjen i morra =) Gruer meg litt, for spekulasjonene går høyt om hvoorfor jeg er borte, de fleste mener det er fordi jeg er gravid da,og jeg er ikke helt sikker på om jeg vil fortelle noe ennå...
micro Skrevet 1. juni 2008 #18 Skrevet 1. juni 2008 Fælt så gniende det har vært her da!! Jeg er sykmeldt helt til testdagen den 09.06. skal bli godt. uansett jeg har kost meg utmerket i Holmestrand. kan vel si at jeg har fått endel sol på kroppen. DEILIG. heldigvis har luftheten og smertene i magen gått ned. men kjenner at eggstokkene trekker seg litt sammen og at ting begynner å bli normalt igjen. i hele helgen ble jeg behandlet som en gravid og jeg nøyt det får man si. men tenker ikke så mye på det, for det er så uvikelig at et er et lite egg inni meg som er befruktet.
pooa Skrevet 1. juni 2008 #19 Skrevet 1. juni 2008 Hei. Jeg er også ruger, men vet ikke på hvilken dag jeg er... Egget ble satt inn 29.mai.Hva dag teller en egentlig fra da? Fra den datoen?? Uansett...føles helt topp! Er sikker på at dette skal gå veien!! Vi fikk 6 på frys, hva med dere da??
AniBer Skrevet 1. juni 2008 #20 Skrevet 1. juni 2008 Hmmm... er godt jeg har sitti i sola i hele dag for her har det jammen gått en diskusjon som tydeligvis jeg er del i å ha startet.... Det jeg har ment er at jeg har en veldig intens og stressende, men givende jobb! (NÅR man er 100 % prosent fokusert selvfølgelig) Vet ikke om noen av dere vet hvordan det er å jobbe 1:1-barn, her snakker jeg om autisme..? Så da istedet for at jeg skal bli veldig stresset, sliten og lite motivert for å gjøre jobben min 100 % fokusert, er det bedre at LEGEN/NAV sykemelder meg... Jeg har i tillegg en kronisk sykdom som jeg også må ta hensyn til... Vanligvis presser jeg meg selv til det ytterste og det er nok ikke det optimale å gjøre akkurat nå.... Etter uttak var jeg ganske oppblåst og hadde en del ubehag etter det. Dro på jobb torsdag, men måtte kaste inn håndkleet 2 timer etter. Det var ingen tvil blant mine kollegaer at jeg ikke burde vært på jobb, jeg så jo ut som om jeg var sånn rundt 3-4 mnd på vei allerede... he he Uansett, jeg har hatt en knall dag i sola og håper dere andre jenter har hatt det samme!! No hard feelings? Søndagsklem
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #21 Skrevet 1. juni 2008 Var ikke krangel fra min side, iallefall:-) Å diskutere må da være lov, bare moro det synes jeg. Så lenge man begrenser seg til det, da!:-)
AniBer Skrevet 1. juni 2008 #22 Skrevet 1. juni 2008 Helt klart!! Vi har alle forskjellige meninger!! Vi er jo så fulle av hormoner alle sammen at det skal sikkert ikke mye til... he he he Det er som du sa at "jeg sykmelder meg" er bare en annen måte å si det på.. Jeg håper og tror at de fleste leger er forståelsesfulle så lenge de er godt informert om situasjonen! Hadde jeg hatt en litt annen type jobb hadde jeg nok ikke bedt om en sykmelding, men nå er det bare sånn.. Håper dere har fått nytt solen litt innimellom rundene da.. Hvordan er formen osv hos dere da jenter? Mannen min har nå klart å forsone seg litt med tanken på at det KAN bli to spirer... hi hi hi
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. juni 2008 #23 Skrevet 2. juni 2008 Jaaaaa, da er det mandag og siste uka før ferie og selv om jeg hadde "fri" forrige uke og skal ha ferie igjen neste uke og 2 til kjenner jeg meg særdeles lite klar for denne uka. Formen er ganske fin, trodde jeg i alle fall helt til i dag. Magen har slått helt krøll på seg, lufta hoper seg opp og kommer ut i særs illeluktende doser, og jeg har plutselig fått den sinnsvake luktesansen jeg hadde da jeg var gravid sist. Dvs, foreløpig gir det utslag i at huset lukter dritt (spesi lukt som jeg kun har kjent da jeg var gravid som sagt). Er bare på rd3/4, så jeg antar at det er progestanen som gjør det...?!? Hatt nydelig helg med over 30 + på terrassen!! Hadde svogers med barn på besøk i går og ungene (+ gubben min) badet som tullinger i sprederen. Artig syn ) Vet ikke hvem som hadde det gøyest *fnis*
Nøtt Skrevet 2. juni 2008 #24 Skrevet 2. juni 2008 Kjære AniBer.. Jeg har FULL forståelse for at du vil ha sykemelding, det var ikke det pirkinga mi gikk ut på. Jeg er bare så sær at jeg liker ikke at folk sier at de "sykemelder seg", siden det er legen/NAV som sykemelder. Huff, håper ikke du ble lei deg, for det var virkelig ikke myntet på noen, men det var myntet på _utrykket_ generelt. Jeg er selv 50% sykemeldt nå og jeg var 100% sykemeldt i rugetida sist. Er det noe jeg virkelig forstår så er det at folk ønsker sykemelding i rugetida, spesielt når man har en stressende jobb. Dette tærer på både fysisk og psykisk, og man må selv kjenner etter hva som er best for en selv. No hard feelings.
Magstar Skrevet 2. juni 2008 #25 Skrevet 2. juni 2008 Hei. Jeg lure på hva man kan kjenne av symptomer så tidlig? Satt inn fryse egg 29.mai. Bruker Crinone (2 doser) og Progynova (3 doser) daglig. Jeg er litt småkvalm, oppblåst i magen og oppblåst i kroppen(pupper etc) Noen som vet? Har erfaring? : ) Jeg fikk sykemelding neste uke, ikke mitt valg; ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå