Gå til innhold

TROMSØJENTENE 31.05.08


minhj

Anbefalte innlegg

God morgen =)

 

Tone : Skjønner deg godt mht at det blir godt å være ferdig på jobb=) En trenger de ekstra timene med søvn nå, ja=) Gleder meg til lørdag, da er det permisjon her i gården også =)

Ang å gå over terminen, så skjønner jeg deg der også.. Det er jo tungt i seg selv, men særlig når en har noe en skal " rekke" eller forberede.. Merker det på oss også, at vi er litt slik " ikke kom så lenge over termin da, kjære venn".. hehe.. Skal jo på skolen igjen til høsten, så ønsker flest mulige dager sammen med den lille før den tid..I " værste" fall så er den jo ikke ute før 15 juli, og da er det ikke mange dager igjen til skolestart. Jaja.. tar det som det kommer=)

 

Hvordan er dere i form da, jenter? Fortsatt stikking nedentil og slikt?

Her merket jeg virkelig i natt at nå er det tungt for kroppen, ja. Sover jo på sidene, så.. nå værker det ordentlig i lårene og i underlivet. Liksom " stiv" i kroppen på disse stedene.. Vært på do utallige ganger i natt, så.. den gode nattesøvnen er vel kanskje forbi.. hehe.. ikke vet jeg=)

Vi har " bestilt" fødsel like etter 10 juni, vi=) får håpe søknaden blir innvilget=) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God Morgen :-)

 

Tone: Sikkert godt å være færdi på jobben ja, sånn at man kan slappe sikkelig av no, fram mot den store dagen :-) Hær e d 5 arbeidsdager til! Ganske så lei av å være på jobb no, sjøl om æ har tilrettelegging..

 

Vært lite me stikking hær, men e så stiv i hendern/fingrene at d e ondt.. :( Ligger også for d meste på siden, klarer ikje å ligge på ryggen!

 

 

Ha en fin dag jenter, så får vi håpe på sol og fint vær :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også er det seriøst med stikking for tiden, det gjør jo direkte vondt noen ganger!!!! Sikkert bare bra, men likevell da, hehe...

Ellers er jo bekkenet helt ubrukelig nå om dagen. Smerte uansett hva man gjør =( Så på grunn av DET begynner jeg å bli ganske klar for baby nå.

 

Er ferdig med vaskinga av klær, og har det vi trenger. Mangler lammefell og madrass til hengevugga bare. Og den skal syes i dag! Endelig har jeg tid!!!

 

Jeg kunne godt tenkt meg å legge inn en bestilling på fødsel i helga den 14-15 juni jeg da =) Da starter ferien til sambo og snupp, og de skal være hjemme en mnd! Litt kjipt å bruke hele freien NÅ, siden vi ikke kan dra noen steder, eller gjøre noe spesielt spennende men... Siden snupp må ha en mnd sammenhengende ferie fra BH i sommer, så må det bli sånn... Tror det kunne blitt tungt å ha henne alene, eller eventuelt i tillegg til lillingen!!!

 

Men men...

Det er jo lov å håpe på at rolig baby, og all denne stikkinga betyr at fødsel nærmer seg ;-)

 

 

AS=)

Jeg drømte foresten at jeg logga på BIM her, og leste masse gratulasjoner til deg for du hadde fått babyen din i full fart =P Kan det kanskje ha noe med det at du trodde den skulle komme 5 uker før tiden å gjøre tro???

Men uansett... jeg har ingen vane for å være sanndrømt, så du må ikke få opp forhåpningene ;-)

 

 

Er det foresten fler som sliter med hetetokter?

Tror jeg dauer snart, er jo søkk svett hele tiden... Kunne dusja 5 ganger om dagen, og jeg hadde hatt ork til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Gratulerer Mallis med jenta :)

 

Tone: Høres ut som et supert utdrikkingslag du hadde i helga :-)

 

Jeg har nettopp kommet fra jordmora. Alt er bra og gutten ligger godt nede i bekkenet med hodet sitt. Hun mente han ikke var spesielt stor, noe jeg er litt redd for siden magen min er ganske stor. Han kjentes helt normal ut og var en livlig liten krabat da jordmora skulle kjenne hvordan han lå. Å, som jeg gleder meg til å se han!!

 

Ellers henger brettebleiene til tørk ute. Nå har jeg alt av bleieutstyr i boks. Grønn hverdag arrangerer kurs i barn og miljø kl 14 den 10 Juni. Etterpå, om man ønsker kan man få en startpakke i tøybleier til en verdi av 1000 kr av Grønn hverdag. Bleiene er av merket BumGenius V3 som er en av de mest prisbelønte tøybleiene i verden. Så om noen av dere vurderer tøybleier er dette verdt å få med seg. Du kan melde deg på ved å sende mail til [email protected]

 

Nå skal jeg begynne å ordne litt her hjemme til babyen. Skal få oversikt over hva jeg trenger av klær og få orden i kommoden til babyen. Skal også få vaska understellet til vogna og pakka bort sportsdelen. Det er litt koselig å holde på med sånt :-)

 

Mange som skal på treff i mårra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang slimproppen, så så jeg aldri noe til den sist jeg fødte. Så den må ha sneket seg ut med vannet tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei, hjemme fra min siste dag på jobb på en stund! :) Veldig rart å tenke på, men skal innom i mårra allerede, har klart å ta med meg en perm for mye hjem i farta også ska vikaren få arkivnøkkelen min. Så æ kommer på treff!

 

Har også hetetokter, utrolig varm og svett hele tida... Æ skal jammen mæ melde mæ på kurset i barn og miljø 10.juni! =) Hørtes helt supert ut med startpakke på tøybleier da! Flere som skal?

 

Hvordan vet jordmor hvor stor baby er? Vi spurte om det, ho sa at han/ho va rundt 3.000 gram no, men det e vel bare sånn generelt i forhold te gjennomsnittet, ho sa det va vanskelig å si. Ho sa æ hadde godt med fostervann da. Har ikke særlig stor mage.

 

Kan godt tenke mæ fødsel litt før termin æ også, men baby kommer når den vil, så e vel bare å smøre seg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da va æ heime igjen etter en laaaaaaaaaaaaaaaang dag på UNN.. Ringte i mårres pga det har bare blitt mindre å mindre liv inni der, å dem ville ha mæ inn te sjekk. Så bei først lagt i registrering med knapp for å trykke når d va liv. Da jordmor kom tilbake kjente ho å dytta på magen å bei usikker på om ho kjente hodet eller rumpa i bekkenet, så ei til jordmor kom å dytta å klemte å skvisa. Ho trudde det va hodet. Te slutt henta de et UL-apparat for å se, å joda, hodet lå ned! Hurra!

Men pulsen på babyen va veldi høy, så æ bei sendt i cafeen for å vente på UL. Tok tre tima å vente....

UL gjennomført, ho sjekka både liv å røre, hodet å leiet å målte hode å mage å fostervann. Størrelsen mente ho va helt på streken ka den ska være te en baby i uke 37! Å ho fant ikke nå galt.. Men overlegen ville likevel at æ sku ta en registrering til, samt ta tempratur å blodprøve å urinprøve for å utelukk alt som kan utelukkes. Så da va det inn på føden igjen til det.

Heldigvis va registrering nr to mye finere, pulsen va normal å æ merka litt mer liv.. =) Så fikk dra hjem igjen med streng beskjed om å ringe hvis æ merka enda mer forandring!!!!

 

No e æ så sliten at æ e helt knust, å SULTEN! Heheh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor...

Kan godt skjønne du er sliten etter en sånn dag ja!!!

Og de fant ikke noe galt?

 

Det kurset, er det gratis å være med på? I så fall kunne jeg vel kanskje slenge med.. Sikkert mye interessant!

 

Har kjempe lyst å være med på treff i morra, men vet ikke hvor det er...

Noen som vil møte meg litt før, og gå dit sammen med meg?

 

Mzme..

Jeg hadde sv. forgiftning sist ja. Men jeg merka ikke noe til det selv... JM merka det da jeg var på rutinekontroll i uke 36/37, og hun sendte meg til sykehuset for ekstra sjekk. Og da ble jeg lagt inn direkte, fikk ikke reise hjem å pake en gang.

Det hun merka det på var høyt blodtrykk, proteiner i urinen, og at vekta hadde økt masse fra gangen før. Selv hadde jeg ingen mistanke, formen var helt fin. Hadde fått en del vann i kroppen, men ikke mer enn hva jeg trodde var normalt =)

 

Mistenker du at du har fått det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kari Anne: det kurset hørtes spennende ut! Melder meg på, så får jeg heller melde avbud hvis det har skjedd noe før den tid;) Selv om jeg satser på papirbleier er det sikkert godt å ha noen tøybleier i bakhånd å bruke ved sår stump...

 

Anette: Hørtes ut som en slitsom dag på sykehuset! Godt at alt så greit ut.

 

Tone: Gratulerer med siste dag på jobb! Nå er det permisjon;)

 

Her skal Ole olje verandaen, og så skal jeg plante noen blomster i krukker imorgen! Ikveld skal jeg på visning og se på leilighet for søstra mi.. Med magen er det intet nytt under solen..

 

Vi sees på treff imorgo!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Okei, men lå du længe på sykehuset da? Ble fødseln satt i gang? Har jo vært hoven i fingran, også ble dæm så stiv og ondt i dæm! Så kontakta lægen før å høre.

 

Hadde litt hvite i urin og undertrykket va ganske så høyt. Så har fått beskjed om total hvile også ska æ på en ekstra sjekk imårra på sykehuset før å sjekke ka d e..

 

Nættemor: Skjønne godt at du e sliten etter en sånn dag ja.. Men fint at du fikk sjekka!

 

Kor e d treff imårra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt da Tone at du e i permisjon no, det e greit å ha litt tid fremover no ja!

 

Ja æ e gla æ dro i dag, dem va utrolig hyggelig å grei alle tre jordmødrene å de to legan æ møtte. No sitt æ i ro å magen bule alle veia igjen, så det e godt !!!!!! =)

 

Ja kor e det treffet i mårra?? Æ har blitt trua te å klipp håret, å har tenkt å gjør det i byen.. Så kan jo prøv å få det te å klaffe!!!! Men aner ikke kor den cafeen ligg hen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke mæ på treff i morra æ også. Må jo få dagan til å gå på et vis no når æ e i permisjon. Har forstått det sånn at den kafeen ligg rett over rådhuset, eller dvs. rådhusparken. E et gammelt trehus som står der... (i grønnegata).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nættemor : FLOTT å høre at alt er i orden! Og, ikke minst at du ble tatt godt imot=) viktig det!! Supert at lillebrøster er aktiv nå i kveldinga.. lettelse=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe mæ Elise om du ikke finn frem? Dåkker andre også. Kjenne æ mæ sjøl rett så sover æ så lenge som mulig imårra og kommer kanskje for sent på treff, hehe... :) Sliten idag kjenne æ etter siste jobbedagen og FO-møte etterpå. Har handla inn te å lage bordkort så skal kose mæ med det hjemme når æ har permisjon no pluss æ skal også plante blomster i verandakassan ute.

 

Rådstua teaterhus ligg rett opp for Rådhusparken ja. Når dåkk står utenfor hovedinngangen te Rådhuset ligg den i bakken rett oppfor! Den bakken som går opp te brannstasjonen. Veldig lett å finne, kafèen ligger i kjelleren. Usikker på om det er inngang fra hoveddøra oppe, men tror det er på høyre siden av bygget. Det e liksom det huset vi ser fra Stortorget rett opp!

 

Bli koselig å sjå dåkk imårra jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk : Hadde vært helt suverent om du var sanndrømt= ) hehe.. iallefall etter fredag.. kanskje vi møtes på barsel da, siden vi begge har " bestilt" fødsel i samme periode.. hehehe=)

Skjønner godt at dere også er gira på fødsel i den tiden, mht ferie og alt=) Det er iallefall litt slik vi tenker... Men men, babyen kommer når den kommer, vet jo det=) Er ikke utålmodig el nå, men er bare så gira på å få lengst mulig ferie og tid med den lille og sambo, før høstens alvor kommer =)

 

Kos dere på treff, jenter=) Er med i neste uke, jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme...

Så bra du tok kontak og får god oppfølging da! Sv. forgiftning kan bli skummelt for både mor og barn, så det er ikke noe man bør vente å se ann liksom. Jeg merka jo som sakt ikke noe selv, men JM sa hun så det på meg når jeg kom på kontroll den dagen.. Og fikk videre streng beskjed om å legge meg å hvile på sykehuset. Dagens høydepunkt ble liksom den lille halvtimen når jeg skulle dusje, hehe.. Ellers fikk jeg bare ligge i senga å slappe av, mens jeg måtte ringe på de hvis det var noe jeg ville ha.

Jeg lå inne i en uke før de satte i gang. Da var jeg 38 uker på vei.

De ser ann hvordan ting utvikler seg, før de avgjør om man settes i gang. Er du heldig så slipper du jo det, og ting får starte av seg selv =)

 

Jeg håper det går bra på kontrollen din i dag..

 

 

Hehe AS=)

Ja, de unga kommer jo når de kommer, men det hadde vært artig om spøken slo til;-)

 

Flere som tenker sånn om kvelden... at: "håper ikke fødselen starter, er så trøtt og sliten nå....." hehe....

Det ender vel med at den starter når det passer dårligest!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk : hehe.. ja, en slik spøk skulle mer enn gjerne slått til=) hehe.. hadde vært litt komisk da=)

Nei, når kvelden kommer tenker jeg heller at jeg gruer meg til å legge meg. Sliter så med sovestillingene, pga vondt i lårene og nedentil. Virkelig som om jeg stivner helt, så bevegeligheten er jo deretter. Skikkelig ork å snu seg, men slik har dere det vel også?

Merker godt at jeg gleder meg masse til å se babyen, og til å være i aktivitet igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja glede mæ utrolig mye te æ kjenne de første tegnan på at no skjer det ting.. Det skal bli herlig!!! =) Bei jo veldi inspirert av å vase rundt på føden i går da, hadde vært kanon å fått fres på ting!! Men men! Det nytte jo overhodet ikke å stresse med det.. =) Regne me at det bli juli før det skjer nå her, e jo like greit å satse på det iallefall... :)

 

Har tenkt å prøve mæ på treff, takk for nr ditt mammamia77, ska gi dæ et pling!!! Å e så gla for at bekkenet e blitt bedre så æ kan få komme mæ litt ut i verden, det e knall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor ; Så bra at bekkenet ditt er blitt bedre!! Unner deg det virkelig! håper det fortsetter slik til du føder =) satser på det..

Her har det gått andre veien.. hehe.. men, klager ikke! Vet mange har vært plaget i lang tid, deriblandt deg, så.. skal bare være glad for at det ikke er kommet før =)

 

MODNINGSAKUPUNKTUR....

Dere som har gått/går til dette.. når begynte dere med det og hvor ofte?

Har tenkt tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Kordan va treffet idag?

Endelig heime etter en lang dag på UNN! Ska si man må vente når man e dær :P

 

Fortsatt høy undertrykk, og hoven i hendern/fingran, men urin va fin! Så ska få ekstra oppfølging hos lægen me BT måling..

 

Så da e min permisjon starta, sia æ ikje får lovt å jobbe mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Mzme =)

 

Den ventinga kjenner jeg til ja =P Da jeg ble lagt inn satt jeg i 5 timer å venta i den UL gangen der... Utrolig slitsomt når man er stor og tung med bekkenløsning! Så nå de endelig fikk sjekka meg, ble jeg kommandert rett i seng, og var liksom for syk til å hente meg et glass vann selv!

 

Har foresten fått en del hevelser i fingre og bein selv i dag.. Så er spent på kontrollen på torsdag =/ Tør ikke annet enn å ta det helt med ro. Og i steden for treff, ble det 2 timer søvn på sofaen i dag....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS - æ har det akkurat som dæ om natta! Vondt i underlivet og lårene... vondt å snu seg og stå opp fra senga. Vet ikke hvorfor det er sånn... er ikke stikking, men vondt liksom.

 

Tenke ikke på at fødselen skal starte enda æ nei, har gooood tid, hehe... sykehusbagen e pakka så om det skull skje nåkka så e æ klar! Men bli gal om æ skal gå og vente og tenke på det fra nå av og en måned frem i tid. Prøve heller å fylle dagene med ting å gjøre, så det går fortere!

 

Angående modningsakupunktur vet jeg bare om Minda som går på det. Men tror hun fortalte at de anbefalte å starte fra uke 36 (tror hun startet senere) og å gå to ganger i uka frem te det skjedde noe... Kostet visst 400kroner per gang tror jeg, så blir ganske dyrt. Korriger meg om jeg husker feil! Hvis man ikke gikk to ganger i uka var det visst ikke noe vits i...

 

Å, håpe æ slipp å dra te sykehuset på kontroll, kjipt å sitte der og vente og være bekymret!

 

Å, det var fint på treff idag. Kjempekoselig kafè som åpnet bare for oss og god vegetarpizza :) Etterpå gikk vi ut i sola og spiste softis. Kommer dere på torsdag på Dolly dimples på Jekta kl. 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : Regner med det er fordi det blir bare tyngre og tyngre for kroppen. Ja, må være det som er årsaken. Har jo ikke hatt disse plagene før, men så er jo magen større enn noensinne nå.. hehe=) Stivner liksom litt av i lårene og baken. Jeg ligger jo bare på sidene, så er nok derfor..

 

TREFF I NESTE UKE?

Har dere tenkt noe på det? Regner med de fleste er gira på å møtes på dagtid, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må være det. Æ ligg også bare på sidene. Æ e gjerne med på treff neste uke! :) Dagtid e fint no som æ e i permisjon ja! Passe hver dag for mæ! Skal på kurs i barn og miljø tirsdag kl. 14-16 og jordmor fredag kl. 10-10.30. Men ellers har jeg tenkt meg til byen hver dag for å handle inn til bryllupet og lete etter kjole te bryllupet te svigersøsteren min 14.juni. Så et treff blir fint uansett! Bare legg ut du Ann Silje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...