Gå til innhold

TROMSØJENTENE 31.05.08


minhj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse til både May-Helen og Marlen! Så godt å høre at dere er så fornøyde og at fødslene har gått bra! Gleder med til å se nurkene. Lykke til med de første dagene hjemme;)

 

Vært en superfin dag idag. Så godt med skikkelig varme!. Endelig begynner trærne å bli grønne... Håper værmeldinga tar feil, og at det fortsetter i morgen. Sol er bedre vente-vær enn regn..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere, May H. og Marlen, alt godt, koselig å høre at alt gikk bra og dere er opplagt og fornøyde.

Spennende å se de nye verdensborgere.

 

Tone, kom du deg hel gjennom uttrikkningsprogrammet til tross for at du skulle holde deg i ro? Hørtes tøft ut å være med på slik som høygravid...men må man såmå man, vel da, eller?

 

Få se om det blir noen bading i morn. Evt. på ettermiddag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohopp jenter :) Her e æ tidlig oppe full av adrenalin etter gårsdagens utdrikningslag! Æ ble jo plutselig overraska på sengekanten kl. 8 av mine venninner, utrolig artig at forloveren min hadde kommet opp fra Stjørdal`n og arrangert utdrikningslag for meg nå. Trodde jo ikke det skulle bli før rett før bryllupet eller til høsten.

 

Æ hadde en kjempefin dag, det va selvfølgelig litt stressandes, men de hadde tatt hensyn te at æ va høygravid da. De lagde frokost til meg hjemme der alle hadde tatt med noe hjemmelaget, omelett, eggsalat, syltetøy, rundstykker osv. - skikkelig deilig! Også måtte jeg ha på en t-skjorte der det sto "Sommerbrud - baby i farta på forsiden" og "Jeg heter Tone, skal snart bli kone" på baksiden og en rosa tiara på hodet. Ble kjørt til byen der æ fikk hudpleie og håndpleie i 2,5 timer på Alternativ hudpleie, kjempegod service. Hun som eier stedet og behandlet meg har faktisk termin en uke før meg, så vi hadde nok å skravle om underveis også :)

 

Etterpå ble jeg hentet og vi gikk nedover forbi Nerstranda. De prøvde å lure meg at jeg skulle inn på Biotec Medicare eller noe, et firma som har kontor på kaia, men vi skulle på Blåst. Der var det oppskjært frukt, brus og nøtter og æ lærte å blåse glass! Utrolig artig, fikk lage to glass med koss farge æ villa, ble et rosa og et gult - fargene vi skal ha i bryllupet.

 

Deretter spiste vi lunsj på Sånn og softis ute etterpå. Fikk små gaver av alle sammen, det var utrolig koselig. Bok med fotografier og hilsninger fra jentene hjemme på Stjørdal`n, hjemmelaget ramme med visdomsord, brev, armbånd, bok om kjærlighet, råd om ekteskapet osv.

 

Så hadde de lagt inn en pause der æ kunne få slappe av hjemme, tok et langt bad og satt ute på verandaen i sola med forloveren min som hadde kommet tilreisende og kona til forloveren til min kjære. Så dro vi til ei venninne av meg og lagde taco og spilte Alias (æ elske jo brettspill så det va midt i blinken). Klokka ble faktisk ett før æ dro hjem og la meg blid og fornøyd! Utdrikningslaget va helt perfekt.

 

Gratulerer AS med overstått hjemmeeksamen (glad æ e ferdig med sånt:) og masse masse gratulerer til både May-Helen og Marlen! Tenk at du har fått babyen din nå Marlen, den første av junijentene såvidt æ vet hvertfall! =) Vi må få høre koss det går og utveksle erfaringer etterhvert, hehe. Gleder meg masse til å se babyene etterhvert når dere er klare for det!

 

Godt å høre at fødslene gikk greit, selv om de var ganske forskjellige... Så sprek du er som har vært ute å gått en liten tur allerede May-Helen! Begynne å glede meg mer og mer til det er min tur, men tror det enda er noen uker til ja! Men alt kan jo skje =)

 

Elke: Å, vært deilig å bade i ettermidag ja, si fra om det blir noe! Ellers ses vi på tirsdag formiddag jenter. Æ glede mæ te å ha permisjon og styre med ting og tang te bryllupet =) Vi har jo det meste i boks te babyen no så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempe fin dag Tone!

Litt slitsomt sikkert, men de hadde nå vært flinke til å finne på ting for ei høygravid jente =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone :

 

Ååååh.. så morsomt at de arrangerte utdrikningslag for deg nå. Herlig at overraskelsesmomentet i det hele slo til!=) Tenker det er litt av stasen, jeg da=) hehe..

Ble litt rørt av å lese hva de hadde funnet på, for de har jo fått til å ta hensyn til graviditeten på en fin måte, virker det som=) supert=) Hilsner fra jentene hjemmefra, det må være stas da=) Elsker kort og hilsner, så ei bok der alle venninnene og vennene hadde skrevet i, det hadde vært midt i blinken for meg=)

 

Kan tenke meg det skal bli godt med permisjon nå, ja. Få planlagt litt bryllups-stasj osv.. koselig =) Får håpe været blir like bra som det plutselig var her igår, for da er det jo ekstra koselig å være hjemme=)

 

 

Sambo monterte kommoden igår kveld! Skal si den virker stødig og flott=) nættemor ; kjøpte hjul på biltema vi også, med lås. Takk for tipset. De virker veldig solide=)

Så, nå er kommoden vasket. Skal få stå litt til luft, før jeg legger ned de klærne vi har begynt å vaske. Vasker vel og merke bare de kjønnsnøytrale klærne vi har da, for ... en vet aldri hva slags kjønn babyen egentlig har=) hehe.. Gleder meg masse nå, og er så spent så spent=)

Vasking av babyklær, rydding og skolearbeid her idag..

Ønsker dere en fin søndag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei... :-)

 

Tone: D hørtes ut som en kjæmpe fin dag! Og va jo lagt fint opp før ei som e høygravid :-) Du e ikje aleina om å glede dæ te permisjon, hær e d full nedtelling til permisjonen starte!

 

Uff så ut som at d bare va igår d va så fint vær :-) Hadde håpe og våkna te like fint vær i dag, men nei :(

 

Ha en fin søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket fest i går, Tone! Babyen min hadde nok sagt fra at jeg ikke hadde noe å gjøre der, selv om jeg syns det var litt synd. Har aldri vært med på sånt før...

 

Jaja... det nærmer seg. folk begynner å mase og bare ville "høre hvordan det går" etc. Viktig å ikke lar seg stresse og ikke stresse selv med ting man evt. ikke får gjort FØR. Men sikkert lettere sagt... og det er jo selvsagt veldig beroligende å ha alt klart: ferdig med innkjøp, eksamen, lønnsforhandlinger etc.

 

Og en liten rettelse: Man er ikke "på overtid" om man føder 2 dager etter at terminen er gått. Overtid regnes fra 42 uker og oppover. Det er vel noe man kanskje glemmer i all opptatthet med termindatoen +++og det kan jo i seg selv være et stressmoment, der man vurderer ingangsetting etc.som kanskje er unødvendig.

 

Ha en fin søndag i deilig gråværet.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Hørtes ut som et vellykket utdrikningslag! Og pent vær fikk dere og;) Så bra!

 

Her er det dugnad igjen idag.. Skal prøve å ta en liten innedugnad for meg selv, mens de andre fikser ute og maler m.m Ser ut som en gnuflokk har løpt over kjøkkengulvet, så på tide å finne frem støvsuger og vaskebøtte;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor arti Tone!! Høres ut som en fin dag for dæ!! =)

 

Her har æ vært garnter i dag, for sia babys har festa sæ så fungere jo plutseli bekkenet litt igjen!! No e det mer sånn som det va før, at d e mest vondt bake ETTER at æ har gjort nåkka! Å det ska æ fint overleve! Så æ har flytta rosebuske å klipt ned å planta litt å herja! Utroli godt å ha fått gjort nåkka sånt som æ bare har måtta skyv fra mæ før... :-)

 

Æ skille mellom å gå over tia, som e å gå over termin, å det å gå på overtid, som e å gå over 42 uke. Æ vet iallefall sjøl ka æ mene da =)

 

Misunne dokk som har babysan dokkers no ja, hadde vært godt... Sigurd va oppe i vogna i går å leita etter lillebrøster, å bei sørgeli skuffa da ho ikke va der.. Så e spent på ka han egentli skjønna a dette, å ka som bli å skje når babyen faktisk e her.. Spennanes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Flere som e stiv litt hoven i fingran hær?

Hovenheta e sånn opp og ned hær, men e så stiv i fingran spesielt på mårran! Nån gang kan d vare en dag, at æ e stiv i fingran.. Så e sånn opp og ned me stivheta..

 

Hmm kanskje et rart spm, men som førstegangsfødende e vell d meste nytt/rart. Men kordan merke man at slimproppen går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nættemor, ja ble vell en liten skuffelse på S når lillesøster ikje va dær :-) Men e vell ikje længe til han får møte ho no! Hehe syns d va litt koselig da, at han va dær å leita etter ho..

 

Søtt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den slimproppen lurer jeg og på....

 

Sist så jeg ingen ting til den, hehe...

Og nå må jeg sjekke doen hver gang jeg har vært=P

 

Er det sånn at men skjønner det når man ser den?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor sa at det kan oppleves på to måter. - ene ved at en har mer utflod enn vanlig over en periode. Altså pga at slimproppen løsner litt etter litt. - andre måten, vet at det kommer som en klump med utflod, kanskje med litt blod i..

 

Må innrømme at jeg glor litt på truseinnlegget, ja=) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Men man har jo mere utfold enn normalt når man e gravid.. Hmm ska ikje være lett d hær..

 

Syns æ læste en plass at vist slimproppen går, e d ikje længe fødseln e igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en har jo betydelig mer.. men, æ har iallefall vent mæ til den økte mengden, sånn at den på en måte e " normal" nu.. Så, blir å merke det om det øke, tenke æ =)

 

har lest at fra slimproppen går, kan det gå alt fra noen timer til uker før en føder.. feks, så gikk slimproppen i uke 28 da mamma hadde mæ i magen. Ho hadde da 5 cm åpning og ble lagt inn. Lå på sykehuset, for at æ ikke skulle komme for tidlig. Kom da ho va 36 fullgåtte uker=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Ja man vil jo merke om d kjæm mere enn d bruke..

Hehe snart e vell de fleste hær inne på Tråden høygravid :-) Rart kor fort tia går!

 

Vaska første maskin me babyklær hær idag, koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kom min propp enten dagen før æ fødte, eller samme mårra! Æ klar faktisk ikke husk det... =) Det va en tydelig klump på størrelse med ytterste ledd av lillefingern. Va klargulrosabrunaktig! Liksom. Heheh!

 

Mye smerta i magen idag, ho e ikke helt grei ho der som ligg inni der å herja... Men vært mye mindre liv de siste dagan så æ bli nesten bekymra innimellom!! No driv ho å hikka,så da kjennes ho, men i natt å i mårres va æ litt smånervøs... Va så utroli roli inni der. Men men! Sia ho sitt fast litt no, så bli d vel mindre action!

 

Under 20 daga te termin no! Utroli! Syns det e så flott at vi e kommet inn i JUNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) =) =) Endelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du er i bedre form etter at hodet har festa seg, Anette! Det unner jeg deg virkelig.. Samtykker i at det er slitsomt og ubehagelig når det er veldig mye liv der inne... men godt med noen sprell med jevne mellomrom;)

 

Kaster med på jippi yaya- det - er - juni- bølgen, jeg og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E lett å bli bekymra når d e lite aktivitet dær inne! Kjenne mest bevegelse også ser æ at magen bule ut..

Men e vell nok før at d e trangt dær inne, så e liten plass å sparke på..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og har snupp i magen roa seg betraktelig... Så jeg trodde nesten at hun hadde festa seg. Men så kom jeg på det Nættemor sa om at bekkenet blir så mye bedre etter festing........

Og det kan jeg ikke si her. Nå er jeg jo nærmest invalid!

Gikk opp og ned gågata i byen på lørdag, rolig tempo, og bare frem og tilbake. Jeg var helt ødelagt når jeg kom hjem =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: kan jo ha festa sæ fordet, men bare ikke sånn at bekkenet blir stabilisert mer.. E jo slett ikke alle som oppleve det! Å etterhvert som babyen blir større å tyngre så vil det jo mer å mer gå ut over bekken..

 

Så jente: HUSK Å KNIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vikti vikti!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

 

Litt mindre aktivitet her også. Mindre plass, så er vel naturlig=)

Fått lagt klær i kommoden idag.. har flere hengende til tørk= ) Kjetil synes det er så koselig å komme hjem til en yttergang full av babyklær..hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen girls :) Her er det mye mer aktivitet enn før! Snakket med forloveren min som har to barn og ho sa det var vanlig med mindre aktivitet på slutten før fødselen, så enda en stund igjen til meg da sikkert. Er jo forberedt på å gå over termin, mamma gikk en uke over med meg og min egen termin er jo 8 dager etter UL-termin. Så spørs om det blir julibaby på meg - om ikke blodtrykk eller den nedsatte glukosetoleransen gjør at jeg blir satt i gang før da. Har egentlig ikke lyst til det, vil ha en naturlig fødsel. Eneste som er dumt er at det blir bare fire uker mellom fødsel og bryllup i verste tilfelle da....Men det får gå som det går, skal forberede mest mulig nå i ventetida.

 

Idag e det siste dag på jobben, weeheee =) Godt å slippe å stå opp så tidlig fremover, men må det på onsdag da, har legetime kl. 9...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...