3 nydelige jenter <3 Skrevet 31. mai 2008 #26 Skrevet 31. mai 2008 Har et godt eksempel på det.... Var på stranda med en overhysterisk venninne med barna idag. Når de minste på 1,5 år skulle sove så kledde jeg av jenta mi så hun lå bare i bleia, snudde vogna vekk fra solen og la et myggnett over. Venninna mi var kjemperedd for at jenta skulle få vondt i hodet hvis det ble lyst i vogna når ungen skulle sove (ja jeg vet) og hang et helsepledd foran vogna og satt henne i skyggen. Etter en time våknet jenta hennes og hun var helt søkke søkke våt. Hun var veldig veldig svimmel og helt utafor. Hun satt på fanget i sin egen lille verden i en time etterpå. Drakk og drakk og drakk... Hun fikk seg en god støkk og tror hun virkelig fikk erfare at helseteppe henges IKKE foran vogna...
Lillemarit Skrevet 31. mai 2008 #27 Skrevet 31. mai 2008 Fikk det opplyst på sykehuset!!!! Det er så liten plass barnet har å puste på inne i vognen at det er faktisk barn som har dødd av å ikke få nok oksygen i kroppen. Men det er ingen som har dødd av frisk luft. Det var det jeg fikk fortalt. Jeg har testes det selv med en pappeske med et helsepledd fremfor. (laget det som en vogn) og jeg er ikke i tvil om at det er farlig... Fikk jo ikke puste inni der, tok bort helseteppet og det var hele tiden frisk luft til meg...
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #28 Skrevet 31. mai 2008 Har lest gjennom heile tråden no, og sidan alle kun snakkar om at folk henger helsetepper over vogna for å beskytte mot sol o.l., så begynte eg å tenke litt. Om det er vinter, og sikkeleg kaldt (eller feks snødrev). Kan ein då henge teppe over vogna? Eller kva bør ein bruke då? Blir jo gjerne tettare luft inne i vogna, men om det er kaldt ute, så er det ikkje alltid like godt å puste. Noken som veit noko om dette? (sjølv har eg inga erfaring).
=)mamsen=) Skrevet 31. mai 2008 #29 Skrevet 31. mai 2008 Dette er jo bare logisk da! tenk selv om du skulle blitt lagt i en vogn med teppe forann i varmen! Føler meg helt kvalt av tanken jeg da!
3 nydelige jenter <3 Skrevet 31. mai 2008 #30 Skrevet 31. mai 2008 Vi har brukt Emmaljunga Duo Edge til begge barna nettopp av denne grunnen. Bagene er så dype at de ligger jo vanvittig godt isolerte oppi vogna med pose, dyne o.l. Vi brukte bare den integrerte myggnettingen over vogna og det var aldri noe problem. Vi bodde i Brønnøysund mens den ene var baby og der er det MYYYE og iskald vind på vinteren. I tillegg sov hun alltid duppene sine ute i vogna fra dag en... Men hvis du har en av disse fashionbagene så har jeg ingen råd for de har jeg aldri prøvd...
Mummimamma;-) Skrevet 31. mai 2008 #31 Skrevet 31. mai 2008 Jeg bruker helseteppe foran, men har mulighet til å åpne glidelåser i bakkant av kalesjen sånn at det kommer inn luft der. Ellers bruker jeg mørk myggnetting som gjør det litt mørkere der inne. Da virker det som luften er grei.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. juni 2008 #32 Skrevet 1. juni 2008 Den luken bak er ikke god nok,grunnen til at den er laget,er at du kan ta den opp når det er varmt slik at det blir mer luft inn til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå