Gå til innhold

Er det latskap som gjør at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoho takk for en god latter JAPP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror neppe HI går av med "hovne innlegg" seieren her inne.

Forøvrig velger jeg lukten av puling og pikk når som helst fremfor lukten av gamle drittbleier.

Selv har jeg aldri vært noe fan av bleiebøtten, men synes heller ikke folk som velger å bruke den er late.

Merkelig at et innlegg som dette fikk så mye oppmerksomhet.

Skrevet

Visste ikke at vi skulle rangere alle innleggene?

Nei, det er tre som har vært verre...

Bleiebøtten må selvsagt tømmes, og ved å ikke sette den direkte på varmekabler så blir ikke kablene oppi den ferske en gang til??

Skrevet

Hvor gammelt er "gamle bleier" ?

Skrevet

Det var ikke ment som en invitasjon til å rangere alle innleggene.

Jeg synes bare det var litt merkelig at du plutselig virket så hårsår når det var snakk om noe så hverdagslig som bleier.

Hadde ikke ventet å høre ord som "hoven" og "nedlatende" fra en som til stadighet føler det nødvendig å informere andre her inne om hvor godt hun har kommet ut av det.

Skrevet

Tja... vil si at en bleie som legges i tett pose utafor døra i 7 minusgrader fortsatt er ganske fersk selv etter flere dager så lenge temperaturen holder seg under 0.

Legges den samme posen på varmekablene på badet vil jeg si den begynner bli gammel når den får selskap av en nyere bleie. Men man blir jo immun mot slike "dufter" selv da, det er kanskje de besøkende som synes det er verst...

Altså: "gamle bleier" er relativt....

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har bleiebøtten på varmekabler,kommer ikke noe lukt ut av den;-)

Skrevet

:-)

Nesten så jeg ikke tør være med på denne debatten når jeg ser alle svarene du har fått! Nei jeg har heller aldri hatt bæsjebleier inne i huset, nå har ikke jeg bleiebøtte heller da. Jeg har alltid lagt posen rett utenfor døren til inngangsdøra vår, og så går nestemann som er utenfor døra og kaster den i spannet. Så lenge vi har enbolig kunne ikke jeg tenkt meg å ha bæsjebleiene inne, det tar jo 2 sek å bære de ut liksom.

Når det er sagt har jeg svært lite imot folk som har bleiebøtter. Men- det er som det sies her inne- hos de fleste lukter det skikkelig bæsj av de bøttene. Tror ikke de merker det selv engang. -Ellers så overlever de litt drittlukt tenker jeg. Hadde definitivt gått for bleiebøtte hvis jeg ikke hadde kunnet lagt de rett ut på en enkel måte.

Skrevet

noen bleiebøtter lukter gjerne skikkelig bæsj,men ikke min....da hadde jeg nok kjent det når jeg åpnet inngangsdøren og da hadde nok jeg også vært kjapt ute på trappa;-)

Skrevet

Oi, ante ikke at drittbleier var et såpass komplisert tema!

Venter mitt første barn i november, er mer forvirret enn noensinne nå... Inne/ute, bøtte/ikke bøtte. Bor i Stavanger-regionen, altså ikke så veldig ofte under 0 grader. Har ca. 10 meter til utendørs avfallsdunk. Hadde 5 i gym.

Hadde dere tatt sjansen?

Skrevet

:-)) noen ganger kaster jeg posen ut av vinduet 2 etasjer ned, så den lander i bunnen av trappen! Det er å ta sjanser, tenk hvis den sprekker. Eek! Men har gått fint i 2 år foreløping!

Skrevet

Søsteren min gjorde noe lignende, men hun slapp den bare 1 etasje ned. Innendørs. Sprakk aldri :-).

Jeg sjekket alltid bunnen av trappen for drittbleier som skulle ut når jeg kom på besøk. Kjekt å hjelpe til :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ler meg ihjel, men godt svart! Enig med deg!

Skrevet

Du har antagelig aldri heller vært alenemor...

Bleiebøtte er en utrolig oppfinnelse, ja tømmer hver dag, men ikke etter hvert skift nei...

Når da barnet midt på natta blir skiftet på, hyler og skriker pga kolikk, det er minus 15 grader ute, så mener du at da bør jeg gå fra barnet for å gå ut til søpla (ikke alle har søplebøtte rett utenfor døra) for å kaste en bleie??? Hva om døra da går i vranglås og jeg ikke kommer meg inn igjen???

Skrevet

Jeg blir vist en av de sløve her inne jeg da.

Er på vei med vår første nå, og vi kommer til å ha bleiebøtte på soverommet. Kan ikke ha stellebord elelr bøtte på badet, da det er for lite. Så ifølge noen her inne kommer vi til å ligge i skitstank på nettene... Haha.. Kommer jo helt an på hvilke bleier som er neddi det da.

Venninna mi hadde bleiebøtta på soverommet, og det funka heeelt fint det, uten at de ble forpesta.

Så, jeg kommer dermed ikke til å gå ut med bleiene. 3. etg ned og 300 meter til søpla. Der blir det vel å kaste en gang om dagen, når sambo skal på jobb eller jeg på skolen. Vi er vell late da... :P

Stolt er jeg også.

Skrevet

Må nok endre standpunkt i denne saken, da det har forekommet en endring i bæsjebleiesituasjonen min.

Nå som jeg har fått en liten en til, så går bleia rett i en brødpose, blir knytt godt igjen og kastet i en helt ordinær søppelbøtte inne på badet. Bøtta blir tømt når den er full, når jeg gidder eller evt. har tid, ettersom jeg nå er en bizzi flerbarnsmor ;-p

Tror fortsatt mitt bad er relativt stankfritt, så sant det ikke er jeg som sitter på doen opp til flere ganger om dagen og stinker det ut.

Har kjøpt den geniale innretningen "one-touch", så I'm good to go ;-p

Skrevet

Ja folkens.. Takk for en god latter.. nå kan jeg gå å legge meg, med et smil om munnen.. At en slik tråd skal få så mye oppmerksomhet, er helt utrolig, men dere er skikkelig morsomme flere av dere da.. Keep it up !! :):)

Skrevet

Ta av bleien - legg bleien i en platpose eller lignende - knyt igjen posen - gå ut - kast posen.

Vips! SÅ slipper huset ditt å stinke dritt. Ha litt klasse jenter. Å være nybakt mor gir ingen unnskyldning for rot og urenslighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...