Gå til innhold

Er det latskap som gjør at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...folk ikke gidder å ta bleiene rett ut i søpla med engang??

Er jo bedre det enn sløkkete bleiebøtter og bosspann som står på varmekabler på badet osv osv.. eller??

Nå er gutten min 2,5 år,og vi har ALDRI hatt bleier inne i søpla,syntes det er skikkelig ekkelt egentlig,og sååå late er vi ikke at vi ikke kan bære ut bleiene med en gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Her går de i en bærepose og rett i søpla....ehhh...Skal innrømme at de kan bli liggende en liten stund på trappen utenfor, men har de aldri i hus;-). Har kommet inn på nok stinkende bad i mitt liv til å verken stole på bleiebøtter eller lignende. Tror folk blir immune mot lukten tilslutt, jeg, for det virker som om mange ikke merker selv hvor ille det stinker!!

Skrevet

Sikkert den samme latskapen som også rammer folk med elendig skriflig språk og manglende evne til å skrive rett.

Skrevet

Har vært hos endel som bruker tøybleier. DET lukter kjipt det, og den lukta sitter jo i husene deres lenge etter at ungene har slutta med bleier..

Skrevet

Ja, det var jo en intelligent hypotese.

Skrevet

Eh.. så bra for DEG om du liker å ha det sånn du har det?

Har det falt deg inn at endel hus har godt ventilasjonsanlegg? Og at det dermed ikke virker som en utedass i solsteika når man kommer inn?

Tenk å ALDRI hatt bleier i hus da..

Latskap er å sitte på bim og kritisere gudoghverman for alt og alle, spesiellt når essensen i tråden er å fremheve seg selv- fremfor å gjøre noe, er det ikke?

Skrevet

Putter du bleiene rett i søpla ute?

Hvor gjør du av ungen i mens a? tar'n på armen eller?

Skikkelig kult å tusle ut i 25 minus for å kaste bleier!

Skrevet

Ho lar sikkert ungen ligge igjen alene på stellebordet mens hun iler ut i dunken med drittbleia, det viktigste først vet du.

Skrevet

Ja, småbarn har som kjent meget god tålmodighet og er ikke nysgjerrige i det hele tatt.

Skrevet

Tror du dritlukten din er noe bedre etter at du har lagt en kabel?

Skrevet

Meg du snakker til Centia? Siden du svarte på mitt innlegg?

Skrevet

Nei, den var ment til HI...

Skrevet

I see. Tipper hun gjør som andre her (uten å nevne navn), gjemmer det i poser utendørs.

Skrevet

Om jeg skulle puttet det direkte i søppla, ja da må jeg gå ned to trapper, og ut på gata.Hallo? ? Tipper hun så vidt klarer å åpne verandadøra si for det ligger fullt av bleier utenfor den.

Skrevet

Vi er fulle av dritt hele gjengen, så enkelt er det.

Skrevet

OIOIOI,dette var visst et sensitivt emne...

Jaja,kjekt at det kom mange konstruktive svar tilbake da.

Syntes vel bare at det er mer hygienisk og kjekt å få ut dritten med engang,fremfor å ha det liggende i huset.

Når bleiene skal ut er det snakk om at bosspannet står rett utenfor døren,det som er kjekt med enebolig.

Og ikke visste jeg at det kunne bli 25 minus grader i Bergen..hehe..! La foresten småen i sengen sin,som er i samme etasje,når jeg kastet bleiene.

Skrevet

Så alle bor i Bergen og har søppelbøtta rett utenfor døra?

Mulig det er veldig hygienisk å gå ut med bleiene etter hvert skift, men ikke pokker om jeg lar sønnen min være inne alene mens jeg skal ut å kaste bleier, når jeg kan kaste de i søpla på badet. Blir jo ikke liggende der i evigheter heller, det går jo en del bleier i løpet av en dag...

Skrevet

Det var ikke det jeg mente,men men...

Jeg tenkte bare at de som snakket om minus 25 grader hadde sjekket profilen min,der står det hvor jeg bor =)

Men ikke kan jeg se hvor det er farlig å legge sønnen min i sprinkelsengen,gå 3 meter,åpne en dør og kaste bleien??

Skrevet

Nei, sjekker veldig sjeldent profil. Ser ikke helt hvorfor jeg skal det. Men vi bor jo faktisk i Norge, så -25 er ikke akkurat noe fremmedord her til lands da.

Spesielt farlig er det vel ikke, men ganske unødvendig. Det holder jo i massevis å tømme den hver kveld!

Skrevet

Da skjønner du vel kanskje at det ikke er latskap som gjør at "folk ikke gidder å ta bleiene rett ut i søpla med engang".

Er det latskap som gjør at du ikke gidder å tenke deg om før du lager innlegg?

Skrevet

Jeg stilte et enkelt spm,og har fått enkle svar og ikke fullt så enkle "svar", er ikke helt sikker på hvorfor du spør meg om det,men her er svaret; Nei,latskap er det ikke,heller nyskjerrig på hva folk gjør.

Takk for konstruktive tilbakemeldinger til de som hadde det =)

Skrevet

Jeg er veldig glad for at gradestokken sjeldent kryper under 0 grader her =)

Jaja,jeg var bare nyskjerrig på andres vaner,hvordan andre gjør det og hvilke muligheter de har.

Skrevet

Måten du skrev hovedinnlegget på gjorde nok at du fikk de svarene du fikk.

Skrevet

Nå er gutten min 2,5 år,og vi har ALDRI hatt bleier inne i søpla,syntes det er skikkelig ekkelt egentlig,og sååå late er vi ikke at vi ikke kan bære ut bleiene med en gang...

Hallo? Hva er det med folk å slenge ut dritt for så å prøve iherdig å ro seg inn igjen...

Skrevet

Måten du så hovent fortalte at du selv i løpet av 2,5 år ALDRI har hatt bleier inne i søpla på, så jeg på som rimelig nedlatende.

Og frem til de er 2,5 år, så rører de litt på seg, og jeg kan ikke programmere ungene mine til å "nå må dere sitte i ro, gullbarna til mamma'n sin, så mamma får løpt ut i snøføyke/ stiv kuling eller hagl så vi slipper kjenne snev og duft av barneromper her!!"

og jeg har ikke bare èn.. men mange :P Gudskjelov så er ungene mine i bevegelse og jeg har større utfordringer i livet mitt enn å fly tøflene av meg om det skulle lukte litt "ræv" her.

Hva gjør du når du har pult? Kommanderer gubben din i dusjen så det ikke skal lukte pikk? For deretter å skifte på sengen og skru opp ventilasjonsanlegget på maks???

Wow.... bo hos meg en dag eller to, så får du kanskje et par andre ting som kan irritere deg litt mer enn ei bleie med en rosin i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...