lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. mai 2008 #26 Skrevet 30. mai 2008 Har ammet 2 barn, har heller ikke brukt så mye penger knyttet til ammingen. 2-3 pk ammeinnlegg tilsammen. Lånte et par ull innlegg da eldstemann var liten(som jeg glemte å levere tilbake) og fikk et par i baby pakken på sykehuset da lillemor ble født. Brystsjold eller hva det nå heter for såre bryster og en brystvortekrem kjøpte min tante til meg. Har aldri hatt pumpe, klarte meg veldigf int uten(og jeg begynte å jobbe helger da lillemor var 6 mnd,hun fikk ikke mme tillegg). regnestykket blir vel da at jeg har brukt(hva koster 3 pk ammeinnlegg på rema?)
Kamomille Skrevet 30. mai 2008 #27 Skrevet 30. mai 2008 Synes dette var et festlig innlegg jeg:) Synd det kommer sure innlegg som "man trenger ikke ammeinnlegg", Amme-bh får man mye billigere på sparkjøp", "man lekker bare de første 2 mnd" etc etc. Husk at alle er forskjellige: for noen går ammingen som en lek - ingen såre brystvorter, amn lekker ikke, kan bruker ikke bh osv For andre er det et rent helvete; infeksjon etter infeksjon, dyre bh-er, masse salver, ammeinnleg etc etc. Jeg er en av de som absolutt ikke kan bruke Bh fra HM (og tro meg - jeg har forsøkt!!) De passer rett og slett ikke i formen til meg. Her er det bare Anita som duger, og de koster mellom 300 og 500 kr stykke. Jeg har alltid lekket mye, og må minst ha 4 stk bh-er (måttes skifte både dag og natt. Jeg har brukt mye penger på innlegg; Hadde 4 par ull-innlegg og papirinnlegg utenpå det. Eller hadde jeg måttet bytte topp hver time. Jeg "måtte" ha pumpe. Pga utrolig såre brystvorter klarte jeg ikke å amme alle måltidene. Og ja, det går seg til etterhvert, men de første månedene var pumpa helt vindunderlig!! Hadde ikke klart meg uten:) Men dette var ikke ment som et klage-innlegg. Jeg er veldig glad for at jeg har ammet alle 3, og det var absolutt vert slitet og ikke minst pengene. Men gratis var det ikke:) Blir bare ganske provosert over alle som mener at amn ikke trenger ditt og datt for det har de selv ALDRI hatt bruk for........ Husk at alle er FORSKJELLIGE!!!!!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. mai 2008 #28 Skrevet 30. mai 2008 jo forresten, hadde jo 2 amme bher fra h&m også da. Tror de kostet 129 pr stk ca. Men bh måtte jeg jo hatt uansett.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. mai 2008 #29 Skrevet 30. mai 2008 kamomille skulle akkurat skrive et innlegg kliss likt ditt. Signerer, med andre ord. Skulle sett meg selv med brystbetennelse og IKKE hatt pumpe. Kunne gått veldig galt. Skjerp dere damer, vi er alle forskjellige!
solei Skrevet 30. mai 2008 #30 Skrevet 30. mai 2008 kanskje ikkje helt gratis,men gud så enkelt og sunt!!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 30. mai 2008 #31 Skrevet 30. mai 2008 Nå skrev hun vel hennes observasjon over hennes forbruk da hun ammet ikke hva alle andre har brukt =0)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 30. mai 2008 #32 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har da kjøpt meg brystpumper jeg også. Men vet med erfaring at jo mer jeg pumper jo mer melk blir det og jo mer spreng får jeg. Jeg pumpet meg mer med førstemann enn jeg gjør nå, og med førstemann hadde jeg spreng hele tiden for melken tilpasset seg ikke barnet men det ble for mye, Nå har jeg aldri spreng omtrent fordi jeg ikke gidder å pumpe hele tiden, hadde litt spreng i begynnelsen men det har gått over og nå har det tilpasset seg lillegutt. Men jeg ser enda på det at det er gratis å amme. Engangsammeinnleggene ser jeg virkelig ikke virkningen i da de blir gjennomvåte med en gang i begynnelsen. Hadde melkeoppsamlere i begynnelsen begge gangene, men de jeg kjøpte denne gangen var det bare tull med for jeg ble like våt uannsett, Og ammebher kan enn jo faktisk få bruk for senere også, og kanskje enn kjenner noen med samme bryststørrelse som også trenger ammebher en gang. Men nå er det ikke gratis å få barn da så noen utgifter må enn regne med.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. mai 2008 #33 Skrevet 30. mai 2008 Verdens peneste gutter er mine Det er greit, men har du hatt brystbetennelse? Da blir du anbefalt å pumpe hver andre time på dagtid og hver tredje på natt i tillegg til mating. Hadde jeg ikke hatt pumpe da så måtte jeg ha kjøpt. Dessuten hadde jeg begynnende betennelse etpar ganger etterpå. Pumpa ivei og unngikk problemet. Dessuten hadde jeg også ganske lav produksjon så det har aldri vært problemer med for mye melk. Jeg gjentar; alle er forskjellige!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. mai 2008 #34 Skrevet 30. mai 2008 Det har jeg ikke tenkt på egentlig- selv om jeg bare har kjøpt 2 pakker ammeinnlegg som jeg nesten ikke trenger lenger fordi jeg ikke lekker annet enn om natten. Ikke krem eller medisin, men pumoe til 1225 har jeg kjøpt. Og angående bh'er så er da ikke 400 dyrt for 2 stykker. Jeg har også store bryst og har betalt 299 pr stykk for mine- det er 600 for 2 stykker det. Kansje fint for dere som har 75b eller noe og kan kjøpe billig på salg og sann, men det kan da ikke alle.....
trulletrollemor Skrevet 30. mai 2008 #35 Skrevet 30. mai 2008 Morsom tråd, har faktisk ikke tenkt på hvor mye ammingen kostet. Og jeg tror jeg slår samtlige her i utgifter, he-he. Jeg ammer nå på 8'ende måneden (barn nummer to), og jeg bruker fremdeles papirinnlegg. Jeg lekker ikke "hele tiden", men til gangs når utdrivingsrefleksen kicker inn. Dere som ikke bruker innlegg lenger, hvordan klarer dere å unngå å bli våte på den puppen som babyen ikke dier? Utdrivingsrefleksen virker samtidig på begge brystene, og når hun dier det ene brystet så renner det andre... Og av og til ellers når refleksen bare starter, f.eks om kvelden flere timer etter at hun har lagt seg. Uten innlegg da blir det veeeldig vått. Er det bare meg som har det sånn? Skjønner jo selvsagt at det går an å bruke andre ting enn papir-innlegg, men det er det jeg liker best :-)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 30. mai 2008 #36 Skrevet 30. mai 2008 Det at jeg skrev at man bare lekker i begynnelsen var da alldeles ikke ment som et surt innlegg, det var ment som en trøst. Det var nemlig ingen som fortalte meg at det kom til å gi seg så jeg trodde jeg måtte lekke for alltid. Nå derimot ble jeg litt gretten...
Northernlights Skrevet 30. mai 2008 #38 Skrevet 30. mai 2008 Man er da ikke "sur" bare fordi man skriver sin egen oppfatning? De brukte aldri ammeinnlegg for hundrevis av kroner før de var "oppfunnet". Big business å lage ting man "MÅ" ha som nybakt mamma. Sannheten er jo at man ikke trenger alt som finnes der ute,laget for det og det formålet. Jeg trengte virkelig aldri brystpumpe til de aller første ungene (fire stykker) fordi jeg aldri hadde barnevakt så lenge jeg ammet, og fordi puppen var der, med passe melk i. Med de to yngste var det annerledes,siden jeg måtte jobbe etter henoldsvis 3 mnd og 10 uker.Da trenger man pumpe på jobben. Så det er ikke "sure innlegg". Det er bare sånn vi som ikke er som dere opplevde ammetiden. ;o) Som du sier selv;alle er forskjellige. Synd dere tar det som "kritikk". Er da ikke det som er meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå