Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Responsen avhenger rett og slett av hvem som legger ut innlegget. Det har vært flere omtrent identiske innlegg her i kveld - og det "kjente" nicket får over 40 svar, mens vanlige dødelige før ett eller to. Snodig fenomen, men det er vel ikke til å stikke under en stol at det er en "poppis gjeng" her inne - og så kommer alle de andre utenom. Jeg blir litt undrende til at folk ser hvem som skriver før de svarer. Det er sjelden jeg i det hele tatt legger merke til hvem jeg har svart for å si det sånn... Det er overskriften og temaet som fanger min oppmerksomhet.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Har reagert på det samme selv, og synes det er synd det skal være slik...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Og så var det på'n igjen. Dere tror ikke at det har noe i det hele tatt å gjøre med hvem som er inne akkurat når man legger ut innlegget og hvilket innlegg man ser.
Mamsen87 :) Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Noenganger får jeg mange svar, andre ganger ingen.. Så tror ikke det har så mye med nicket og gjøre egentlig. Men jeg ser også på overskriften når jeg går inn på et innlegg. Gidder aldri og gå inn på "Hva syns dere om.........." tråder. Det er bare irriterans at de ikke kan skrive hele greia i en overskrift. Og ser ikke etter nicket.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 oj....det har jeg ikke lagt merke til. men så leser jeg ALDRI hvem som har skrevet innlegget før etter at jeg har lest det uansett. og da går det ut det andre øret igjen. men jeg legger merke til hva folk skriver i overskriften. er den bra så leser jeg......syns det er greit når det står litt om hva innelgget handler om!! så vet jeg om jeg har noe å svare eller ikke!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Er så enig så enig, har hatt ein kjempe lang diskusjon her om det før, og gjett om eg var heldig da for eg fikk den lengste tråden!!!! 'jippi liksom?? Er eit kjent fenomen som du ser så er det "poppisane" dei første til å nekte for det.......... 'Er rart kor fort dei må "motbevise" og fortelle alle nok ein gong at "nå er det på`n igjen" Det blir litt latterlig når dei ikkje ser der sjav men slik er det dessverre....
Tjobing! Skrevet 29. mai 2008 #9 Skrevet 29. mai 2008 Det blir alltid mange som nekter på denne typen innlegg. Men etter å ha observert, og periodevis deltatt i lang tid her inne, så er det ikke til å stikke under en stol at det HI skriver er fakta. Og det er en grunn til at det stadig kommer slike innlegg her inne. Bryr meg ikke om det, men kan ikke unngå å observere det.
Monajenten Skrevet 29. mai 2008 #10 Skrevet 29. mai 2008 Signerer Mamsen87. Har skrevet mange innlegg som har fått mange svar, og minst like mange innlegg som ikke får svar i det hele tatt. Men er det noe jeg virkelig lurer på da, dytter jeg som bare det, og gir meg ikke på tap!! Skjønner ikke hvorfor man skal ta det personlig om man ikke får svar. Det er jo bare til å dytte opp innlegget hvis det er noe viktig. Det er ikke alltid man har et svar heller. Jeg ser ikke på nick når jeg svarer, men på overskriften. Leser jeg innlegget og ikke har et svar, skriver jeg såklart ikke: Beklager, kan ikke hjelpe, bare for at den personen ikke skal føle seg "upopulær." Dessuten er jeg ofte i forskjellig humør også. Noen ganger er jeg i "hjelpehumør" og svarer på alt jeg klarer. Andre ganger er jeg deppa og sliten, og orker ikke annet enn å mase litt, for å få tankene over på noe annet. Da er det greiest med "uinteressante" innlegg.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #11 Skrevet 29. mai 2008 Ja jeg vet dette blir poengtert ved jevne mellomrom - men av og til er det rett og slett påtagelig. Men jeg har ikke noen problemer med det, det er bare et interessant fenomen. Rett og slett.
Trebarnsmamma30 Skrevet 29. mai 2008 #12 Skrevet 29. mai 2008 Er endel her inne jeg, men er ikke "venn" med noen eller poppis.. hehe. Men noen ganger får jeg mange svar, andre ganger få (spørs vel hva en spør om). Når jeg la ut fødselshistorien min fikk jeg 20 svar, for å ta et eks. Har sett folk som får over 80, uten at jeg bryr med i grunn..
Mamsen86 Skrevet 29. mai 2008 #13 Skrevet 29. mai 2008 Haha, TAKK! Har tenkt nøyaktig den samme tanken selv - mange ganger. Ikke sjeldent at jeg ser "tullete" innlegg få 40 svar, mens andre - med litt mer mening - kanskje får 3-4.. Welcome to kindergarden Men klart, kan jo ikke like alle.. Bare synd det skal gå utover personer som faktisk har noe viktig å si eller spørre om
fumlis og skrikerungene Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 Fenomenet har jo selvfølgelig mye med hvor mye man oppholder seg her og da...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 29. mai 2008 #15 Skrevet 29. mai 2008 Kom ikkje her og sei at du ikkje har noko problem med det og at det er eit interessant fenomen!! Det prøva eg meg på au men det blei jo slakta og eg blei kalla både det eine og det andre. Eg poengterte det opp til fleire gonger at eg tar det ikkje personlig, eller eg er ikkje hårsår osv men det var bare å finna eit nytt ord for det samma og bruke det så måtte eg forsvare det ordet...... Eg har heller ikkje noko problem med det og syns også at det er eit interessant fenomen......
mamman til to gutter Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 Jeg vil ikke tro jeg har et veldig kjent nick her og har sjeldent egne innlegg, så sier ikke dette for å forsvare meg, men mener det likevel:-) Hvis det var to tilsvarende innlegg og det ene var lagt ut av en person jeg hadde snakket mye med og kjente godt, så ville jeg automatisk gått inn på det innlegget først og dermed svart på det innlegget også. De som er her mye og dermed har kjente nick, har selvfølgelig flere personer de har snakket mye med og dermed kjenner også og får dermed flere svar. I tillegg så blir det jo sånn at et innlegg som får flere svar, havner øverst på listen med innlegg flere ganger og dermed får flere mulighet til å se innlegget og dermed vil det være enda flere som svarer. Dessuten så kan det jo hende at de med kjente nick har lært seg hvordan de skal skrive overskriften for å få oppmerksomhet, ting som pliiiz, vil ha mange svar osv osv gjør at jeg lett hopper over innlegg hvertfall...
Trebarnsmamma30 Skrevet 29. mai 2008 #17 Skrevet 29. mai 2008 Tror også det er fordi de som er her veldig mye blir ekstra godt kjent, og svarer på hverandres innlegg selv om det bare står: hva spiste du til middag i dag f.eks... Slik er det jo ellers i livet også, folk danner klikker. Om det er positivt er jo en annen sak da. Dessuten føler vel folk at de "kjenner" de personene som skriver veldig mye litt bedre, og leser da innlegg av denne personen når hun har vært på UL, født e.l.. og da blir det jo ofte til at en svarer også. Mange som legger ut halve livshistorien her, og da blir en kanskje litt nysgjerrig på fortsettelsen også. Litt rotete innlegg:)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. mai 2008 #19 Skrevet 29. mai 2008 Slik er det - dessverre! Jeg la ut innlegg på om at jeg var gravid. Fikk over 50 svar. Andre som sjelden er her får mellom 2-20. Så, det er nok dessverre sånn det er ja!
Makkapakka Skrevet 30. mai 2008 #20 Skrevet 30. mai 2008 HA HA! Da er jeg en av de "ikke populære" her, for jeg får aldri mange svar. Ja, ja... ;D
Mille** Skrevet 30. mai 2008 #21 Skrevet 30. mai 2008 Det er absolutt noe i det du sier. La faktisk inn et bilsikringsinnlegg for ikke lenge siden, og regnet med en del svar, for er det noe som engasjerer så er det bilsikring. Men neida, fikk bare noen få svar. Sier litt om hvor upopulær jeg er her inne, hahahaha.... ;o)
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 30. mai 2008 #22 Skrevet 30. mai 2008 Men er det egentlig noe galt i at noen får mer svar enn andre? Er da sånn det er utenfor nettets verden også. Men snakker med folk man kjenner, og svarer på ting man syntes er intressante. Sånn er det iallefall for meg. Her inne føler jeg ikke at jeg trenger å være høflig eller gi ett bra inntrykk av meg selv. Er jo tross alt bare ett forum. De nickene jeg kjenner til, enten irl eller bare her på nett svarer jeg oftere enn de jeg ikke kjenner.. Og hvis man VIRKELIG vil ha svar på om "det er noe galt med babyen min" osv osv, så ringer man da vel heller til HS istendenfor å forvente en fasit her inne?
Mamsen og lillegutt Skrevet 30. mai 2008 #23 Skrevet 30. mai 2008 jeg får sjelden mange svar også. men jeg svarer på en del spørsmål..... syns det er litt rart at en skriver at hun er gravid og får noen få gratulasjoner.... og når en "populær" skriver det. så svarer "alle". tilogmed de som ikke er populære......
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 30. mai 2008 #25 Skrevet 30. mai 2008 Har også lagt merke til det ja.. Og jeg har ikke blitt en av de udødelige her inne, hehe, fordet om jeg har vært her i mange år, skriver ikke så mye, så blir ikke lagt merke til, og får dermed får svar på innleggene mine i motsetning til andre.. sånn er det bare her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå