Süsse Skrevet 29. mai 2008 #26 Skrevet 29. mai 2008 Bønder er jo noe for seg selv. Tar ikke et øre for å drepe et dyr på den ene eller den andre måten. Ekkelt.
~sjiraff~ Skrevet 29. mai 2008 #27 Skrevet 29. mai 2008 Poenget her jo ikke hvorvidt bonden også overholdt båndtvangen, men at Fido skremte kyrene hans.
___ Skrevet 29. mai 2008 #29 Skrevet 29. mai 2008 Vi dreper selvfølgelig det vi kommer over, bare fordi vi har lyst.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. mai 2008 #30 Skrevet 29. mai 2008 bare så dere vet det, så har hunder til denne bonden LOV å springe fritt, fordi han bor på en gård/er opplært. jeg er datter av en bonde, og jeg skal fortelle noe som skjedde nå for bare litt siden: vi har sauer og de går på våre jorder, som vi eier, og som er inngjerdet. nedforbi et stort boligområde, fint turområde. tanten min bor rett ved, og hun ser støtt og stadig hunder som løper fritt, og ser noen ganger hunder som springer på jordene og jager på sauene uten at eieren ser ut til å bry seg nevneverdig om det... her en dag gikk en liten mor tur med barnet sitt på ryggen og 2 svære "stygge" bikkjer i dette området. ALLE naboer og folk som kjenner disse, vet at hundene er aggresive, skumle og står å bjeffer på alle mennesker. de med barn, er redde. det er gitt beskjed, men eieren bryr seg jo ikke. så gikk hun tur da, og slapp hundene som stakk inn i skogen. hundene kom tilbake etter en strund med blod i munnen, men hu dama tenkte ikke så mye over det!?!?! hun trodde de bare skulle inn i skogen og bæsje som vanlig sa hun. gikk hjem, satte hundene i buret og brydde seg ikke om å sjekke opp hvor blodet kom fra? noen så alt fra huset sitt og ringte mor som var hjemme.. hun reiste opp og fant 2 døde lam, bitt ihjel. hadde far vært hjemme hadde han prød å finne hundene for å skyte de.sånn er det bare. er det bedre at lam må dø enn hunder? eierene ble redde når far sa at han ville anmelde de og de bladde opp.. skjer det igjen, blir de anmeldt, og hundene vil da bli avlivet allikevel.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. mai 2008 #31 Skrevet 29. mai 2008 trist for hunden, men hva merker vel den? den dør jo fort allikevel.. verre med dyra som blir bitt halvveis ihjel, og ligger og dør en sakte død på et jorde feks..
Tjobing! Skrevet 29. mai 2008 #32 Skrevet 29. mai 2008 Så eieren bør vel egentlig ta på seg skyld, når han ikke kan ta klagene til etteretning. Ikke syt over å bli dårlig behandlet hvis du selv er en tulling som tror regler ikke gjelder deg. Har møtt altfor mange egoistiske hundeeier, litt i samme kategori som røykere faktisk. (og, nei, jeg mener ikke alle. Finnes et par oppegående, hyggelige eksemplarer blant dem også, hehe). Blir direkte mannevond av folk som lar hundene løpe fri, og hoppe opp på meg (eller enda verre, sønnen min).
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. mai 2008 #34 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har ikke lest artikkelen her, har bare lest noen kommentarer og sier meg enig med sjiraff. Dessverre! Jeg er ikke for avlivning av dyr - hvis dyret ikke er sykt eller er en fare for mennesker og andre dyr. MEN: Når eieren ikke tar ansvaret når han har en hund... Og hunden springer rundt og jager andre dyr som er livredde.. Da må det bare bli sånn. Syns det er kjempetrist for hunden. Men eieren skulle fått pryl for å kjøpe en hund, for så ikke ta vare på den. Man lar ikke hunden gå og skremme andre. Uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå