Gå til innhold

Ååh...dilemma!! (Svigerforeldre) Ups...ble litt langt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan ta de med på vikinggravene på borrehaugene.

Slottsfjellet og museet der er også veldig fint.

Ellers er Olav Duuns huset kanskje interressant (3 min unna dere).

Kommer ikke på mer i farten jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det før også... Helt til vi bodde to uker i en campingvogn sammen i fjor sommer, da løsna det litt (heldigvis). Hva med å finne på noe på dagtid? Vet ikke hvor du bor, men ta en tur i parken, ta med teppe og spise medbragt lunsj som du og svigermor har ordnet, spør de om de har lyst til å passe barnet så du får litt alenetid og dra ut på shopping, spis lunsj med venninner ol. Mine svigerser blir iallefall overlykkelige hvis de får passe mini :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Slottsfjellet mister litt av sjarmen nå som det er pakka inn ;) Dessuten har sambo lyst og være med dit... Bolerne har vi vurdert, men da med alle sammen i helga. (sambo har aldri vært der).

Olav Duuns hus? Nei, det tror jeg ikke ligger for noen av oss.... hehe.

Men vi får finne på et eller annet, jeg overlever vel :o)

Skrevet

Vel..jeg foreslår at du skal ta deg sammen og oppføre deg som et voksent menneske. Så lenge de er ålreite og ikke legger seg i ting skjønner jeg ikke problemet. Kanskje du skal gå litt inn i deg selv

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Rett fra levra, det liker jeg :)

Vel, de er kjempeålreite, MEN de legger seg borti aaaaaaalt. Men det hadde du sett om du leste alle innlegga :o)

De er supre, digger ungene, ungene digger dem, MEN...vi kan ikke f.eks sitte og se tv uten at svigermor stirrer meg i senk hver gang jeg ler av noe, eller smiler av noe som er morsomt. Jeg kan ikke gå på kjøkkenet for og gjøre noe uten at hun følger etter, jeg kan ikke gå ned og sette på en vask uten at hun kommer stampende bak meg.. jeg kan ikke snakke i telefon uten at hun sitter og lytter, jeg kan ikke hente posten uten at hun skal være med ut....

Såh :o)

Skrevet

uff da:\ du kan jo si i fra til henne også da. det hadde jeg gjort. når en mamma snakker til sin datter er det ingen som skal blande seg in... det mener nå jeg... jeg hadde sagt fra uansett..

Skrevet

Lag masse planer og si ifra til de at du desverre er opptatt de dagene, så om de kommer så tidlig så vil det kanskje være litt kjedelig for de å være hjemme alene hos dere?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg hadde igrunn planer og, men jeg tør liksom ikke og si det.... Er så pingle! Dessuten ville de ELSKA og vært her alene... "ååå, da kan jeg rydde, vaske, brette klærne dine, henge opp trusene dine, bla bla bla"... Det med trusene var på kanten, men det var en dag hun sa hun kunne vaske undertøyet vårt (eneste vi hadde av vask), og skjønte ikke hvorfor jeg takka nei.... :o) Hehe

Skrevet

Ring svigermor og si at du gleder deg til de kommer, det blir hun sikkert glad for å høre. Ta deg tid til å bli kjent med henne på en annen måte, ikke bare jaddajadda-prat.

Legg vekt på at når de kommer, vil du at hun skal være GJEST i ditt hus, og du vertinne. Du vil gjøre stas på de!:-)

La de ta med barna/Et ute, kose seg med barnebarn.

Det går sikkert bedre enn du tror!:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for supert tips, det skal jeg jaggu gjøre dersom det blir til at de kommer (Sambo skulle visst ringe de istad).

Tenkte og at de kunne passe sønnen vår, mens jeg dro et sted og leste litt fag :) Godt for meg, godt for dem :)

Skrevet

Ah, har en sånn svigermor selv som roter i skuffene straks hun har sjansen, så skjønner den.

Bare si rett ut at det ikke passer før helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...