Gå til innhold

Hadde dette vært greit for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen som bor under oss, har nettopp fått baby.

De kom å spurte her om dagen ,om vi kunnde droppe å røyke på vår veranda,da babyen lå ute i vogna si og sov, for de mente det trakk ned under verandaen ,og kunne trekke inn i vogna.

For oss var det helt i orden ,men noen venner mente det var sært av naboen iom at de bor under oss,og at røyk ikke går nedover.(dessuten måtte de ut på en skyggefull, kald vindside og røyke i stedenfor i god,varm ettermiddagsol på verandaen)

Vi har ingen over oss,så det er bare "rett til himmelen" for å si det slik.

Hadde det vært greit for dere ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja, det er jo litt sært, men samtidig skjønner jeg jo at de ikke vil at barnet skal utsettes for røyk.. Men likevel, de kan faktisk ikke bestemme hva dere skal gjøre på deres veranda så det er litt frekkt.

Skrevet

Ja, det hadde vært greit for meg. Så hadde jeg håpet på like stor velvilje om det var noe jeg hadde ønsker om seinere.

Dessuten tror jeg nok ikke de hadde klaget på røykelukt om det ikke var grunn for det. Selv om mesteparten går oppover så siger det jo litt ned også.

Skrevet

Egentlig ikke.. men det er sikkert fordi jeg røyker selv ;o)

Skjønner det er irriterende for dem, men tviler på det er noe røyk som siver ned og inn i vogna... Litt må man regne med fra naboene når man bor sånn..

Skrevet

nå røyker ikke jeg. men jeg hadde nok ikke spurt de over oss om å slutte å røyke på sin egen veranda..

røyken går da ikke nedover for å si det sånn..

da får de heller sette vognen et annet sted syns jeg..

Skrevet

syns det er sært ja,er jo dere som bor der..

men jeg hadde sikkert slutta å røyke der,siden det lå en uskyldig baby der..

Skrevet

Hvis det er sånn at røyken siver ned til vognen kan jeg skjønne det, men ville ikke tro at røyken går ned...

Skrevet

nybakte mammaer er ofte sære. og det skal de forsovit også være :-)

syns det var riktig av dere og respektere dems ønske.

Skrevet

ja det hadde vært greit for meg. Har røyka selv og etter at jeg sluttet kjenner jeg hvor jævlig fort det lukter.

Hadde jeg ikke hatt barn selv og røyka enda hadde jeg sikkert ment noe annet.. =)

Skrevet

Ja, jeg hadde tatt hensyn til det. Spesielt siden det er en nyfødt baby (tenker at en 1 åring tåler litt mer...)

Kanskje dere røyker mindre som følge av dette? ;-) Det er jo alltid greit.

Skrevet

Røyk lukter jo i stor omkrets, samme om man bor over, under eller ved siden av noen...

En tidligere nabo røyka på verandaen sin, men jeg er så heldig at jeg kunne sette vogna på den andre siden av huset.

Synes det kommer litt ann på hvor mange røyk man tenner i løpet av dagen. Hadde det vært 1 røyk som ble tent mens vesla sov, så hadde det vært greit. Men om det var 4 røyk i timen, så hadde jeg nok spurt om det samme...

Skrevet

Og hadde naboen under skrevet inn her og spurt om det er sært å spørre naboen over om å slutte og røyke på verandaen fordi de lukter røyk ned til seg, så hadde alle vært enige om at de selvfølgelig må si fra om det:-)

Kjedelig å ikke kunne gjøre hva man vil på sin egen veranda, men sånn er det når man bor i samme hus som andre. Synes det er veldig fint at dere gjør som de ønsker, viktigere å beholde et godt naboforhold enn å røyke på verandaen. Kanskje dere til og med røyker litt mindre fordi dere må gå ut på den andre siden;-)

Skrevet

Det er sært ja. Alle vet vel at røyken fyker oppover og ikke nedover?! :S Hvorfor kan ikke de flytte vogna litt da, hvis røyken absolutt kommer NEDOVER?! :S

Skrevet

tror nok helt sikkert at de lukter deres røyking ned til seg.

vi ahr veranda over soveromsvinduet vårt- og står vinduet på gløtt så lukter det røyk på soverommet når mannen min røyker på verandaen

Skrevet

Syntes det er litt sært jeg da, og jeg røyker ikke selv.

men naboen min er enda mer sær for han ville at jeg ikke skulle blåse såpebobbler med jetna mi på terassen. Spurte om han var allergisk, neida han bare likte ikke såpebobbler.

Så da smilte jeg til han og sa at var helt greit å slutte med det men da måtte han slutte å ha fester for jeg liker ikke bråk.

(de fester noe ille der oppe, er fest minst annen hver helg og da gjerne både fredag og lørdag.)

Skrevet

Det er lov for dem å spørre, men også lov for dere å si nei. Jeg synes det var en pen gest av dere å si at det var greit. Alle skal få ha sine uvaner i fred, men det er snilt å skåne andre så langt det går.

Skrevet

Jeg har bodd under røykere og det er helt for jævlig! Holdt på å flytta den vogna hit og dit i all evighet. Alle kan gjøre det de vil på sin terrasse, men uansett er det frekt hvis de vet at det er en baby som ligger der og sover. Samme med lyd fra naboen også det. Vet jo at noen er veldig sart på det etter kl er 20...

Skrevet

tenker det krevde mot av naboene å be om deg, jeg.

og jeg ville respektert det- når babyen sov ute.

Skrevet

Jeg røyker, men tar hensyn. Jeg hadde sagt det var helt greit... de har sikkert kjent at røyken går ned. Skal faktisk ikke så mye til for at man kjenner det.

Skrevet

Nei. Det hadde det ikke. Da kunne de heller satt babyen til å sove ett annet sted.

Jeg vill aldri bedt de over meg slutte å røyke ute på SIN veranda fordi ungen skulle sove ute...

Da hadde jeg heller trillet vognen inn på et soverom og åpnet alle vinduer så det var godt med frisk luft.

Skrevet

Hadde jeg vært røykeren hadde jeg nok irriteret meg litt hver gang jeg skulle ut og røyke over at jeg først måtte sjekke om "kysten var klar".

Hadde jeg vært moren til den nyfødte hadde jeg irritert meg grønn over røykinga akkurat når babyen skulle sove!

Alle ser det fra sitt ståsted....

Jeg mener dere har full rett til å si nei, men synes det var riktig av dere å ta hensyn til den lille babyen :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg spurte de om de kjente mye røyklukt, men det var veldig,veldig sjelden sa de.

Men, de er noen utrolig hyggelige mennesker,så selvfølgelig etterkom vi ønsket deres, ikke noe problem ;)

Skrevet

så lenge de spurte pent, og ikke var sure eller nærmest prøvde å "tvinge" dere, synes jeg det er helt ok.

Skrevet

Jeg røyker ikke, så jeg er nok inhabil.

Men jeg hadde ikke orket å hatt babyen min sovende under en veranda hvor noen røyker. Røyk siver nok "overalt" rundt. Kanskje ikke gassen, men lukten gjør *fysj*

Men hadde det vært meg hadde jeg nok neppe hatt mot til å spørre.

Bare okket meg alene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...