Gå til innhold

hva blir navnet da jenter???:):):):):):)


-SJ-

Anbefalte innlegg

Julie hvis det skal bli en jente, og Birk er et navn jeg liker veldig godt, bare synd samboeren ikke liker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spesielt navn på gutten din, har du utenlandske aner? Vår gutt har også et islandsk/norrønt navn, og på en måte har jeg lyst til å gå vidre med den sjangeren, men samtidig. Vi tenker litt på : Nicholas, Ørjan, Sigurd, Emre eller Madelen, Tiril, Renate. Jeg vet neimen ikke jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birk er et typisk mobbenavn!! Birkebeiner`n, Birken, Barken, barten!! Birk= dirk= dick... osv

 

Barn er grusomme!!! Og de får det fra foreldrene sine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe, men de fleste navn rimer på et eller annet, kan ikke velge ut ifra hva man tror folk vil kalle de...... klart man trenger ikke ta veeldig spesielle, men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er bare litt spesielt for meg, da en person som har hjulpet meg gennom mang en tung tid hadde dette navnet. :) min samboer var ikke helt med på det med en gang, men ser ut til at det har grodd på han!

 

hehe, nei, det er skikkelig vanskelig med navn.. vi har litt mange etternavn, så det er det vi sliter med nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, dette er vell høyst individuelt.. Vi hadde en birk i klassen, han ble aldri mobbet, deriomt Atle var et typisk mobbenavn.. Man vet aldri.. Ta et navn som dere føler er rett og passer:) man kan aldri helgradere seg uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er en jente, og da blir det Cecilia. Finner selv ingen guttenavn, men samboeren liker Brage, jeg er mer usikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse navnene liker jeg:

Gutt: Daniel, Kristian, Nataniel, Vegard

Jente: Saga, Alva, Sigrid, Kristiane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt... Vi kaller også nurket i magen for LABAN...

Nå som vi vet d er gutt, diskuterer vi guttenavn, men kaller han

fremdeles bare lille Laban:-)

Mulig d blir Maximilian eller Noah Kristoffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jau, me bur på Island og sambuaren min er islandsk, mens eg er frå Hardanger.

 

Eg syns dei norrøne navnene er diggbare. Liker kjempegodt navnet Skarphéðinn... men trur det kanskje vert litt for snålt for norske venner/slektninger hehe...

 

Ýmir Jaki (som guten vår heiter) liker eg veldig godt. Ýmir er norrønt (ein jotunn som gudane drap og lagde verda av kroppen hans) og Jaki betyr Isfjell og so kan det også bety ein tett/muskuløs mann. hehe Guten vår er veldig tett og plugg-aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en datter som heter Charlotte og når de hadde om riming i første kl fant de ut at lotte rimet på potte og hun likte ikke at de andre i kl synes dette var morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kornelius

Kristoffer

Kristian

 

Karoline

 

Min mann ar bestemt at vi skal holde oss til K. Litt sykt jeg vet.

(vi har alle K navn)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt: Mulig Lukas

 

Jente: Vilde, Sofie, Nora, Nikoline/ Nicoline, Alva...

Dette er hva JEG liker da. Kjæresten må vel bli tatt m på råd han også ;0) Vet han liker Sofie da, hans forslag, og Lukas er også godkjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente: Charlotte (dette er vi enige om sålangt, men sambo har en tendens til å ombestemme seg bare for å være vanskelig:))

 

Gutt: Jørgen eller Håkon... men her er vi ikke enige:)

 

Navnevalget er vanskelig gitt, men ønsker meg heller et stødig og fint navnt, og det er ikke noe mål i seg selv at ingen andre i hele byen (evt. landet) heter det samme, men styrer bevisst unna topp ti da... Selv om de navnene er NYDELIGE navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet nå at jeg har en liten gutt i magen min, og vi liker disse navnene:

 

-Tobias

-Jakob

-Jonatan

-Mikkel

 

Jeg liker også godt Håkon, men der er ikke sambo enig gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Mathilde fra før, og hvis vi får en jente til tror jeg det blir Ylva. Gutt har jeg lyst på Terje (etter pappa) men har også tenkt på Leon. Mannen har litt lyst til å kalle han Fredrik.Tror ikke vi klarer å bestemme oss før babyen er ute denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et godt spørsmål!

 

Vi vil ha et guttenavn på K. Alle vi andre tre har navn på K (tilfeldig) - og da insisterer storebror på at lillebror også må få et navn på K.

 

Storebror (som heter Kristoffer) vil at lillebror skal hete Kornelius (etter Kornelius Kvakk, grunnleggeren av Andeby!).

 

Pappaen vil at gutten skal hete Konrad, mens min favoritt er Kasper.

 

Mon tro om vi blir enige om noe før januar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt og har tenkt på navnene Dennis, Marcus eller Håkon:) må se gutten vår før vi klarer å bestemme oss tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...