Gå til innhold

Trenger litt trøst..


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i en skikkelig jævlig situasjon for å si det MILDT!

 

Var på tidlig UL da jeg har mistet 3 ganger tidligere og opplevde bittelitt rosa utflod for 2 uker siden.

Var på denne Ul for en uke siden. Og da mente hun jeg var i uke 7, noe jeg ikke får til å stemme. Jeg mener jeg er noe kortere på vei, men er ikke sikker.

 

Ihvertfall. Hun kikket på meg innvendig i ca 0,5 minutt og sa at dette så ikke bra ut! Inget foster, men fostersekk. Dette lovet ikke bra!

Men, hun kunne jo ikke sikkert vite om jeg kanskje var for kort på vei til at det syntes på UL, men hun var besk og bare foret meg med info og abortstatistikker. Jeg gikk der ifra med knust hjerte. Ringte fastlegekotoret dagen etter for å få tatt Hcg prøve, tok den siste prøven igår og nå venter jeg på svar som jeg kanskje ikke får før Fredag! Fy fader, det er lenge å vente. Allerede gått lenge.

 

Å, jeg er så lei meg nå! At det ikke kunne gå i boks denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff lille venn... Du må ha det utrolig tøft akkurat nå, klarer ikke sette meg inn i situasjonen engang!!

 

Noen leger burde ikke vært leger... de eier ikke empati og medfølelse.. De vet ikke hvor vondt det gjør å miste noe man ønsker seg så høyt.

 

Håper du har noen å støtte deg til og snakke med fremover.

 

sender en STOR klem til deg iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!

Jeg håper det går bra for deg...

jeg har vært borti så masse rart selv, blant annet at jeg skulle til lege for å bekrefte graviditet for 1 mnd sia.. jeg hadde tatt 3 tester hjemme selv

å alle 3 var SVAK positiv, å jeg fikk høre at positiv er positiv uasnett.

 

Glad å fornøyd ringte jeg legen å fortalte om dette å de ba meg om å komme...

jeg satt lenge å prata med legen å ble sent inn på labratoriet for å ta gravitest.

Jeg satt meg for å vente utenfor, å før jeg hadde fått kommet meg inn døra sa hun "DU ER IKKE GRAVID" med en ekkel, sur, bisk stemme. Jeg ble så forfæra å hun gjentok at " du er ikke gravid" å jeg sa det ikke var mulig.. for jeg hadde fått positiv selv. da sa hun "hvis du ikke tror meg kan du komme igjen en annen gang!" jeg dro dær i fra sjokka gråt kvalt..

å ringte til min kjære å fortalte hvordan behandlig jeg hadde fått..

Han ba meg ringepå nytt å kreve blodprøve.

 

Jeg fikk blodprøve, å hadde da en HCG på 882 å en uke etterpå 6000

så jeg var gravid like vel...

 

men jeg satt å venta på blodprøve svar i 4 dager, å det var noen VELDIG lange dager, jeg hadde det veldig vont, største grunnen for at barnet ikke var der, men andre grunn pga. den forferdelige behandlinga man hadde fått....

 

Håper spiren din er dær.....! hvis ikke håper jeg at det sitter neste gang, å jeg ønsker deg alt godt...

for ingen fortjener slik behandling

Lykke til kjære deg

hvis du trenger noen å prate med er det bare å sende post til dette nicket

jeg skriver fra.

 

Klem til deg <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, så leit... Håper legen bare var unødvendig negativ, og at det går bra allikevel. Men ærlig talt, sånn burde ikke en lege behandle pasienter!!

 

Krysser fingrene for deg, si fra hvordan det går da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, føler med deg!

 

Har mista 2 ganger tidlegare og er no etter mine beregninger 5+5 på veg. Sidan eg har mista før fekk eg henvisning til tidleg ul av fastlegen. Dei ringte omgåande og eg var på ul i går. Dei meinte etter siste mens dato at eg var vel 6 veker på vei. I går såg vi ikkje anna enn ein svart flekk og legen meinte eg var 3 veker på vei, skulle komme igjen om 4 veker. Så her sitter eg og venter på at desse 4 vekene skal gå. Synest 3 veker var vel lite på veg.

 

Fekk du ikkje ny ul-time? Legen sa at ho kunne ikkje seie noko no, men vi måtte la spiren få anledning til å vokse seg stor nok til at vi kunne se noko hjertelyd. Vil tru desse vekene vil gå sakte. Er ei påkjenning. Kvar gang eg er på do ser eg etter teikn på blødning fordi eg er så redd for at det ikkje skal gå denne gang heller. Men eg har positive tankar.

 

Ha tru på deg sjølv og at du har rett med omsyn på kor langt du er kommen. OG tenk positive tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for alle gode ord! ;-) Akkurat nå vil jeg bare vite. Samme hva resultatet er. Er det ikke stigning kan jeg ihvertfall gjøre det som må gjøres og komme meg videre! Ikke gå rundt med noe jeg tror er en død spire i magen. Jeg kan ikke fatte og begripe at helsevesenet er så skummelt dårlig i denne velferdsstaten. At ingen griper inn! Har lest og undersøkt masse denne uken om andre som har vært i min situasjon. noen fikk gladmelding, mens andre ikke.

 

Leste om ei som fikk beskjed om at fosteret var dødt og fikk piller som hun kunne ta hjemme for at fosteret skulle komme ut. Hun hadde heldigvis intuisjonen sin på plass og tok de ikke før hun hadde fått en lege til til å se på henne. En uke senere hos en annen lege så de på UL en hoppende spire med hjertelyd og det hele! Tenk at det er sånn!!

 

Jeg måtte jo "lære opp" min lege nå, da hun mente jeg skulle ta HCG testen med 9 dagers mellomrom. Leste og spurte og fikk høre at 3-4 dager holder massevis!

Da ringte jeg og sa det og spurte hvorfor ikke det fungerte sånn for meg. "å ja, det var jeg ikke klar over jeg, kom å ta prøven du da" FY FAEN! skulle jeg gå sammenlagt i 2 uker uten å vite noenting da.

 

Jeg blir så skremt! Jeg håper virkelig ikke det er vanlig med sånne leger. Men det ser jammen mørkt ut!

 

Kvalmen min øker dag for dag nå. Noen sier det er et bra tegn, mens andre sier det er normalt i begge tilfeller. Vi får se ;-) Uansett! Jeg vil bare vite det nå! samma hva det er! Alt er bedre enn dette ihvertfall.

 

Igjen Tusentakk for støtten dere har vist meg. Millioner ganger Takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrer og tær for deg og håper at den lille har klort seg fast!!! Det har du virkelig fortjent!!! HelseNorge og HelseVest kan de bare ha for meg. Hører alltid om feile doser, glemt det ene og andre, frekke mennesker og dårligoppfølging...

 

Nei lykke til sååå mye!!!! Bra at du sjekker opp i ting så ikke bare legen styrer på, på lykke og fromme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi må huske å ikk egre qalle under en kam da, jeg er selv hjelpepliere, har vært i praksis på føden, å jobber i hjemmetjeneste, jeg kunne ALDRIG ha behandla et menneske på den måten jeg har blitt behandla (se lenger opp på denne siden hvor jeg har skreve hva som skjedde med meg)

Jeg sørger alltid i mitt ståsted for å sjekke FAKTA før jeg går ut med det, å man skal Trå veeeeeeldig forsiktig når man prater, å ikke være så påståelig, å man skal være snill, høfflig, behjelpelig, og være dær for å prate med den som trenger det! huff jeg håper de som oppfører seg slik i helse vesenet får sparken, eller får seg en skikkelig lære penge...

 

sånn som jeg ble behandla på legekontoret, så får de virkelig høre det også av meg, har ikke sett dama som behanlda meg som dritt på lenge på lege kontoret..... hun får i hvertfall ikke ta flere prøver av meg, det er HELT SIKKERT!

 

Håper det ordner seg for deg, slik det gjorde for meg, håper du gjir lyd å forteller hvordan det gikk etterhvert, gjærne skriv post om så, er så spent....

 

LYKKE TIL klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tankefull85:

Jeg vet at ikke alle er sånn, er bare så synd at det er så mange som er dårlige og mangler både empati og hjerne.

Din historie er helt ekstrem! Syns det er utrolig om sånne folk ikke får sparken. Bare skjønner ikke hvorfor de velger et sånt yrke når de ikke er interessert i å hjelpe folk likevel...

 

Imorgen ringer jeg legen og hører om de har fått tilbake resultatene mine. Trenger ikke å vente til fredag hvis jeg kan få de imorgen lissom ;) Fryktelig lei av å gå på vent nå.

 

Jeg skal sende deg post jeg ;-) Koselig at du bryr deg! ;-) Du er nok den fødte hjelpepleier!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgon. Håper du får svar på auka verdier. Det er jo positivt at du er kvalm. For når spiren dør er det ofte slik at symptoma avtar.

 

Så eg har trua på at det går rett veg eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å........ Nå er det ikke lenge til timen min! Har ikke sovet mye i natt! Gleder meg egentlig til å bli ferdig med det! Uansett hva det bringer med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hch har steget. Ikke fordoblet, men en tydelig stigning. Vet ikke helt om jeg tør juble ennå. Henvisning til ennå en UL, så får vel vite det mer da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har du fått ny UL-time? Ååååh,føler med deg, forferdelig å gå slik på ampen og lure....Det å ikke vite er helt fryktelig :(

Veeeldig godt at verdiene har steget, tvi tvi,krysser fingrene til deg, lykke til sååå masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at så lenge det var steget så var det bra. Men jeg stoler ikke på henne. For hun virker så usikker på alt. Så jeg ringte Ullevål sykehus Gyn Pol. Og de sa at når det ikke har steget så mye så er det mulig det er feil i utviklingen til fosteret!

Så nå skal jeg møte der tidlig på mandag for å ta undersøkelse. Og jeg fikk beskjed om å møte fastende. Sån "tilfelle" de måtte gjøre ett eller annet!

 

Tenk at hun fatlegen min har så lite peiling a! Hun mente jeg skulle vente 2-3 uker med å kontakte gynekolog siden hun trodde alt var normalt.

Skremmende hvor dårlig kompetanse noen har!

 

Mandag får jeg ihvertfall vite, sikkert. Håper jeg! Faen altså, hadde trodd helgen skulle bli bra! Men ny ventetid hadde jeg ikke regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite jeg føler jeg kan si... Godt at du får komme til så fort hos dem ( Selv om det sikkert føles som et år for deg akkurat nå) . Legen din skulle sendt deg av gårde med en gang...Ja, er enig med at hun burde visst bedre.

Håper inderlig at det går bra for deg på mandag,at alt har sin naturlige og positive forklaring! Krysser fingre og alt som er, og prøøøøv ( lett å si) å slappe av i helgen, ikke stress ,ikke gjør for mye ting, ta det rolig. Det kan ihvertfall ikke skade. Og bruk oss for alt vi er verdt når hodet begynner å sirkle rundt dumme tanker igjen *Klappe på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglemamma, tusentakk ;-)

 

Jeg og kjæresten skal ut å spise middag idag, og bare kose oss i helgen. Prøver å holde meg kjempe opptatt for da går tiden mye fortere og jeg har mindre tid til å tenke! :-)

 

Jeg skal skrive her med engang jeg kommer hjem på Mandag! :-)

 

Klem til dere alle super søte jentene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgon! Håper du har fått slappa av i helga. Var jo positivt at det var auking vertfall, så krysser vi fingrene for at alt er bra i morgon. Har vert på jentetur i helga sidan torsdag og måtte innom å se her korleis det gjekk med deg. Skal tenke på deg i morgon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte små! ;-)

 

Jeg var på sykehuset idag og fikk se en liten klump. Og den var ikke der for to uker siden!!! :-) Det lover jo bra. Men siden det forsatt ikke er noe hjertebank der så får vi bare vente å se litt! ;-) Men alt ser bra ut! :-)

 

Takk for støtten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gode nyheter! Da er det berre å vente slik at den får tid til å vokse seg stor nok til å se hjerte aktivitet Det sa ho på UL som eg var hos til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååh! Så herlig nytt! Daten hjalp,den! Veldig godt å høre,Therese :))))

Skal du inn igjen på sjekk om litt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tilbake mandag om to uker. Skulle egentlig tilbake før, men jeg skal på "ferie" til Kristiansund på Søndag! :-) Gleder meg! Ronja, hvor langt var du på vei da?

Jeg også fikk beskjed å gi det litt tid, og hun trodde og syntes dette så veldig lovende ut! ;-)

 

Det vokser jo ikke om det er dødt? ;-) Jeg så det jo selv også, at det var mer der enn sist gang, så med mindre de bruker forskjellige maskiner så tør jeg faktisk håpe nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg holde hånden din,fine damen...Rosa papir møtte meg i morges, så nå tør jeg ikke håpe.... Vi får gå kommende uker i møte sammen og tro at det går bra. Ihvertfall med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa det såg ut som eg var i veke 3, men etter mine beregninger skulle eg da vert i veke 5+4. Uansett var jo det litt tidleg til å se hjerte aktivitet. Skjønner ikkje kvifor eg kom inn så tidleg heller for avtalen var at eg skulle komme inn til UL i veke 7. Har oppgitt at eg har lang sykluss, men dei styrer på med standard telling likevel. Og at eg då skulle vert 6+1.Men no må eg berre være positiv og håpe at spiren har det gått der inne. Fekk ny time til UL den 23 juni. Så det er lenge å vente.

 

Blir til at ein studerer papiret kvar gang ein er på do. Har mista 2 ganger før så eg har ikkje lyst å miste ein gang til. Synest eg også har så lite symtomer., så eg venter på kvalmen med glede. ( ja, vertfall no) Syntes eg kjendte meg litt kvalm i dag tidleg på jobben, men det kan være ønsketenking også. Ømme bryster er det sterkaste teiknet og positiv test da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...