sjokopops Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Off, idag når jeg kom hjem hadde mannen min "tatt" tre av fire kattunger. Vi fikk dem for bare noen dager siden, men kan ikke ha dem. Mora har fått beholde en da som vi kan ha. Jeg syntes litt synd på dem da, men det gikk fort og smertefritt. Men jeg er jo veldig følsom og da og gråt når vi fikk mus i fellen når jeg var liten.
OsloMor Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Synes ikke det er greit at folk kverker kattungene selv, det må da gå an å overlate det til veterinæren som gjør det på en human måte...
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Sterilisere kattene er fint. Både mor og barn(etterhvert). =)
fox`y Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hvorfor ikke gi dem bort til noen som vill ha de da??? steriliser katten da vist dere ikke ønsker flere katter,slike ting er unødvendig. d er min mening.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Det er vel ikke veldig lett å gi vekk kattunger. Er vel ganske nok av dem rundt forbi.
Lille L Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Stakkars kattunger.. Dere kunne ha gitt de bort!
Sånn kan det gå Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Vi tok en gang en katt til dyrlegen for avliving og _det_ gjør vi aldri igjen, for det var virkelig seigpining. Han fikk en spryte inn i magen og sparket, sloss og kjempet _lenge_ før han døde. Mye kjappere og mer humant å gjøre det selv.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Å ta livet at kjæledyrene selv synes jeg ikke noe om! Dyreplageri kaller jeg det! Vi overtok ei jentepus med kattunger i magen og da hun fikk unger prøvde vi alt vi kunne for å gi de bort, uten hell. Vi dro til veterinær og avlivet 8 kattunger på en human måte, og vi steriliserte katta i samme slengen. Steriliser kattemora, du. Så slipper mannen din å være slakter igjen. og jeg håper virkelig ikke han slaktet de i ordets rette forstand, for da er dere bare onde!
OsloMor Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Hm, så rart for da vi avlivet katten vår etter 17 år, så gikk det veldig fredfylt og fint for seg.. (Katten var syk, dersom noen skulle lure)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Unnskyld meg, men jeg lurer veldig på hvilken dyrlege du har tatt katten din til..For katter får nemlig ikke sprøyte i magen! De får først en beroligende sprøyte i nakkeskinnet, så får de en overdose rett i blodåren etterpå.
Sånn kan det gå Skrevet 26. mai 2008 #12 Skrevet 26. mai 2008 Vi forventet også noe sånt, men det var definitivt ikke fredfylt for katten vår.
Kirsebæra Skrevet 26. mai 2008 #13 Skrevet 26. mai 2008 det er nå en gang sånn at det ikke er bare bare å gi vekk kattunger. det er faktisk ikke så lett som dere uten katter tror. de som har katter vet at å gi bort katter kan være lett noen ganger, men ikke alltid. kommer også ann på hvor du bor. om det er folk til det liksom. og nei, det er ikke mer humant å ta de med til dyrelegen i mine øyne. kattungen vi måtte avlive, som forøvrig var skada under fødsel, spraket, jamret, beit og klamret seg til oss før den døde. noe alle hun som skrev over her. tar man livet av dem selv går det fort og med en gang...de sovner ikke inn. altså, når en katt, elle rhund eller hvilket som helst dyr får slik sprøyte kjemper den i mot. dette er jo ikke noe den er vant til. blir jo sløv og blir redd. nei, da er det bedre å gjøre det selv.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 fyyy søren nå begynnte jeg og gråte - og kjenner jeg blir sinna. Dette er det værste jeg hører .... Stakkars uskyldige små .. hulk :-( Ja hvorfor kunne dere ikke gitt dem bort ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Jeg ble sinnt på mamma i dag fordi hun hadde tråkka på ei lita mus - ble lei meg da også jeg ... hater at dyr dør .. dreper ikke fluer eller jeg .... jager dem ut !!!!!!!!!!!!!!
Kirsebæra Skrevet 26. mai 2008 #15 Skrevet 26. mai 2008 Åh jeg kjenner jeg blir provosert av enkelte. Hvorfor er det bedre at katten blir avlivet hos vetrinør enn med, for eksempel ett realt kakk i hodet? når dyret er hos veterinær får de sprøyte som gjør dem sløve. katten skjønner ikke hva dette er og begynner å kjempe i mot. den blir sløvere og reddere og trøttere og prøver å holde seg våken ,men tilslutt klarer den ikke den. den sovner mens den er redd. hvis de, for eksempel får ett realt kakk i hodet, vet dei kke at det komer, de slipper å være redd og det går faktisk fortere forklar meg...vær så snill. har dere noen gang avlivet katt hos veterinør? er dere klar over hvor jævlig det er å være sammen med katten mens den, regelrett, kjemper mot døden?
♥Cherrypie♥ Skrevet 26. mai 2008 #16 Skrevet 26. mai 2008 å hvordan er det "man gjør dette selv da"? huff tror ikke de som måtte få avliet dyrene syns d var så festlig så slutt å kom med så krasse kommentarer..skjønner at noen blir lei seg av å lese sånt, ble d j åsså..er ikke lett nei,.!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #17 Skrevet 26. mai 2008 Det er ikke så lett å gi bort kattunger som dere tror. Hvorfor tror dere det renner over av katter til dyrebeskyttelsen, fod gården ect.? Og så mange hjemløse katter det er! Dyrlegen er ikke mye mer human enn å avlive selv hvis man har litt peil. Jeg har avlivet hos dyrlege, og han dro seg bortover etter at sprøyta var satt. Tok hvertfall 10 sekunder.
Jelly Belly Skrevet 26. mai 2008 #18 Skrevet 26. mai 2008 Enig. Dyrlege er absolutt ikke mest humane måte.. Da vi skulle avlive min 15 år gamle kreftsyke katt lovte jeg meg å ALDRI gjøre det der igjen.. For det første så skjønner katten at det er noe på gang, vi er ganske sikre på at da vi ankom dyrlegen denne gangen skjønte katten at nå var det enden på reisa for hans del. (Allerede da begynte jeg å hyle...) Katten fikk først den beroligende sprøyten for å sovne. Det gikk forsåvidt greit. Men da de skulle sette den andre sprøyta med overdosen gikk det ikke.. Årene hans var så seige at han fikk det seriøst ikke til. Så han prøvde å sette den i buken hans.. Vi så at pustemønsteret til katten begynte å bli uregelmessige, og jeg spurte om katten merket at han klønet. Nei, men kroppen hans gjør fikk jeg til svar.. Etter en stund så vi at katten pustet med lenger og lenger mellomrom, å da dyrlegen skulle finne hjertelyden var den borte. Katten min døde rett og slett av påkjenningen.. Synes dere det er mer humant?
mamman til ana Skrevet 26. mai 2008 #19 Skrevet 26. mai 2008 Min stefar tok kattungene med en hammer,,HVOR SYYYYKT og jævlig er ikke det! huff.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 Har ikke hjerte til sånt vi så her har vi 4 nøster, og det vi ikke finner gode hjem til beholder vi. Samboeren er like "bløt" som jeg...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 syns det høres ut som hi har tatt et bra valg når alt kommer til alt. mora får beholde ett barn. mens resten blir borte. der er lurt når uhellet først er ute og man ikke har noen som vil ha kattene. det er masse vis av forsømte katter der ute. det er ikke bra
Kirsebæra Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 Nå skal jeg faktisk være så frekk å påstå at det å ta en hammer er mere humant enn å dra til dyrelegen. det går fort, smertefritt og katten lider ikke. kattene merker at noe skal skje og prøver ihverdig å kjempe imot beroligende sprøyta. faktisk.
Mia_73 Skrevet 26. mai 2008 #23 Skrevet 26. mai 2008 Ansvarsfulle mennesker med sans for dyr steriliserer kjæledyret sitt før det blir uønsket drektig. Avlive selv, fyttikatta. Dere burde ikke ha dyr.
Gifteklar:0)) Skrevet 26. mai 2008 #24 Skrevet 26. mai 2008 Hadde heller aldri tatt de med til dyrlegen for å avlive de.Går mye fortere å gjøre det selv, og katten merker det ikke.Tok med katten til dyrlege for sterilisering, og da ble hun kjemperedd.Hvorfor skremme de før man avliver de?
Odine! Skrevet 26. mai 2008 #25 Skrevet 26. mai 2008 Trist. Faren min knerta våre kattunger, men vi fikk beholde dem ei stund, og prøve å gi dem bort. Der var alltid trist. :-( Hadde jeg hatt kattunger i dag, hadde jeg nok investert i noen sprøyter hos dyrlegen. (Og nå kan du ikke lenger si at han ikke kan gjøre en katt fortred.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå