Gå til innhold

Barnevakt til 6 uker gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei frøken bedreviter, jeg snakket om generelt. Foreldre klarer ikke være borte fra barna sine før de er ett år gamle osv. Det er helt tragisk å se hvor avhengig de er av barna sine. Det har ikke no å gjøre med å sette sitt behag høyere enn sitt eget barn, det har no å gjøre med å slippe litt taket også. Selv når de er så små. Dette var ikke snakk om en lang stund heller, og barnet klarer seg helt fint. Å være borte fra barnet en hel natt når de er så små er ikke no problem. Å hvor får folk det for seg at spedbarn på 6 uker sover mesteparten av tiden??? hahaha, vrangforestillinger?

Uansett, man blir faktisk bedre foreldre av å ta litt vare på seg selv innimellom. At du sier at man setter sitt behag høyere ved å ta vare litt på seg selv, ja da syntes jeg oppriktig synd på deg. Du er sikkert en sliten mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangsmamma til en på snart 6 uker. Har hele tiden tenkt at jeg ikke skal være klistret til babyen som noen kaller det her... men jeg hadde ikke klart å være vekk fra babyen en helg, hadde det vært en kveld- ja. Har ikke problemer med at andre holder pg steller han, men gråter han mye blir jeg urolig og vil helst trøste han selv. Han trenger veldig mye nærhet og trenger hjelp til å sove av og til. Noen ganger er det bare puppen som funker- selv om han nettopp har spist. Han kan være så overtrøtt og hylskrike(!!!) men etter et par min ved puppen slokner han...

Jeg er kjempesliten og skulle gjerne sovet skikkelig ut, men ammer mini veldig ofte. Og hadde jeg ikke ammet han måtte jeg pumpet pga spreng/opprettholde produksjon. Har ikke klart å pumpe opp noe lager av mm, har ca 400 ml i frysern, men nå har jeg en storspiser da...

Han tok forøvrig flaske etter 1,5 uke. Men pga veldig såre bryst, prøvde vi flaske tidligere enn anbefalt.

Om det er riktig eller ikke må hver og en kjenne på egne følelser, men jeg hadde tatt babyen med.

Håper du får en fin helg uansett hva du velger.

Skrevet

Visst du pumper deg jevnt når du er på tur, så vil du opprettholde melkeproduksjonen din :)

Skrevet

Og dersom du ikke ta med pumpe kommer du til å angre for melkespreng er utrolig vondt :)

Skrevet

HI her!

Tusen takk for svar, alle sammen!

Jeg kjenner nok på at dette er litt lenge å være borte fra en liten baby. Derfor skal vi undersøke muligheten for om vi kan korte ned turen til 1 døgn. Jeg gjør dette nå på forhånd, også får vi se når den tid kommer om det blir til at vi reiser eller ikke. Er jo som sagt førstegangs, og vet ikkehvordan det blir. Vil uansett ikke reise om ikke alt ligger helt tilrette for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...