1mor3barn&1000ideer Skrevet 25. mai 2008 #26 Skrevet 25. mai 2008 Hva synes du en burde gjoere da, naar det er lite og ingenting hjelp av mannen aa faa? Det frister ikke meg aa hoppe i hoyet naar jeg gjoer alt husarbeid og mannfolkarbeid mens mannen ligger paa sofaen hele tiden. Syns du virkelig at kvinnen skal gjoere alt for aa slippe aa krangle??? Hallo er litt sjokka jeg... Er ikke dermed sagt at mannen maa skrubbe do, men hvorfor skulle jeg gjoere det? Klarer ikke mannen din kvinnfolkarbeid da??? hehe maa le litt...
-Lady Godiva- Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #27 Skrevet 25. mai 2008 Jeg skjønner hva du mener,men jeg henger likevel ikke med på tankegangen. Mulig det er fordi vi bor på en diger eiendom på "landet",og her er det bunnløse mengder med "mannfolkarbeid". Og mulig fordi jeg har en mann som aldri ligger rett ut på sofaen og later seg...
-Lady Godiva- Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #28 Skrevet 25. mai 2008 Da er det jo helt supert,hvis dere har ordnet det slik at "BEGGE" er fornøyde med fordelingen av oppgaver i hjemmet. Det er jo ikke noe som er bedre enn det. Poenget mitt er at jeg ikke skjønner hvorfor mennene skal tvinges til å gjøre husarbeid hvis ikke de vil? Det blir jo bare problemer og sure miner ut av sånt. Men jeg vet at det finnes menn som liker å stelle hus og hjem,og dersom det fungerer best for begge parter så er det veldig bra. Dersom min mann hadde et stort ønske om å vaske tøy,støvsuge o.l,så skulle han selvfølgelig fått lov til det ) Men når ikke det ligger for ham,så slipper han unna med et smil fra min kant...
hit og dit Skrevet 25. mai 2008 #29 Skrevet 25. mai 2008 Ja klart det blir ansleis da. Foreldra mine bur og slik, og far min gjer mindre inne i huset når det er mykje å gjer ute. Me kjem og til å bu slik i framtida. Eg kjem til å jobbe mykje utenfor heimen, men sambo kan leve av aksjeinntekter fra firmaet sitt, og skal stelle småbruket og heimen. Vår fordeling fungerer slik: den som arbeider mest utenfor heimen gjer minst heime. Altså har eg hatt ein 6t skuledag, men mannen har jobba ti timer, ja så gjer eg meir heime. Då han starta firmaet sitt så jobba han gjerne 12 timer for dagen, og i harde perioder meir. Då gjorde eg alt av husabeidet. Eg gjorde og "manneting" som å pusse opp i huset, lage til hage og henge opp lamper. Me hadde det slik i tre år. No for tida så jobber eg 12 timers dager, og da gjer mannen alle slike ting. Ingen av oss kan egentlig bli anklaga for å vera late på nokon måte.
-Lady Godiva- Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #30 Skrevet 25. mai 2008 Selvfølgelig skjønner jeg at det ikke frister noe særlig - noen og enhver (inkludert meg selv) kunne nok mistet lysten av en slubbert som bare lå og dro seg på sofaen. Men å bruke sex som pressmiddel blir for dumt synes jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå