FrøkenSprøken Skrevet 22. mai 2008 #26 Skrevet 22. mai 2008 Vi har det ikke fordi ingen av oss foreldrene er vokst opp med slikt i hus, og da er det ikke naturlig for oss å ha det. Jeg er dessuten allergisk mot melk, så da er det ikke så mange søtpålegg jeg kan spise... Syltetøy bruker vi på vafler eller pannekaker, men da det syltetøyet som er søtet med fruktsaft istedet for sukker. Honning er vel det eneste søtpåleget vi har i hus, men bruker ikke det på skiva da. Den brukes i teen, eller når mor i huset har søtkick;) Av pålegg har vi: makrell i tomat Leverpostei gulost kaviar egg laks kalkunskinke trønderfår rekeost italiensk salat roast beef skinkeost tartex svolværpostei Har ikke alt samtidig, da, men det er da plenty å velge mellom uten at det må være søtt?
OsloMor Skrevet 22. mai 2008 #27 Skrevet 22. mai 2008 Samme som Newton og prinsessen på erten, har melkeallergikere i hus. Uansett har jeg aldri spist Nugatti eller prim selv, er faktisk ikke oppdratt til å synes at sjokolade er mat. Synes det er litt absurd å gi ungene slik, vi git syltetøy en gang om dagen dersom de vil ha det, men det er også direkte forbundet med matallergiene til barna (eldste er kurert nå. Jeg gir aldri annet enn 100% frukt og bær fra Nora, også får jeg "diabetes-syltetøy" av faren min, som er diabetiker og koker syltetøy nesten uten sukker selv.
*Kleopatra Skrevet 22. mai 2008 #28 Skrevet 22. mai 2008 Vi har ikke nugatti av den grunn at det er sjokolade, og sjokolade er godteri. Brunost og hjemmelaget sylte har vi av og til, og at det er like mye sukker i brunost som nugatti får bare være. Brunost er pålegg, nugatti er sjokolade. Og det finnes annet pålegg enn leverpostei, skinkeost og hvitost;)
hit og dit Skrevet 22. mai 2008 #29 Skrevet 22. mai 2008 Me får ikkje tak i nugatti her, men me har ikkje anna sjokoladepålegg heller. Liker ikkje søte ting på skiva, som sjokolade syltetøy, prim og brunost, og ungen har ikkje stemmerett og får leverpostei eller smør. Ja nesten berre det, går for det meste i philadelphia ost og grønnsaker eller egg.
Scorpiogi Skrevet 22. mai 2008 #30 Skrevet 22. mai 2008 samme som noen over, ender opp med at jeg spiser masse!! og så er det så vanvittig mye kcal i (for min del) substiterer med hapå jeg...
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 22. mai 2008 #31 Skrevet 22. mai 2008 Fra jeg var liten har jeg vært vannt med at nugatti o.l kom i lik rekke som andre pålegg. Vi er 4 søsken. Noen ganger ville vi ha nugatti eller sjokade på skiven, andre ganger leverpostei eller ost. Tror nok ikke i gjennomsnitt det var flere skiver med sjokolade pålegg som ble spist. Vi var alle friske, sunne,slanke barn. Lillegutt her kommer også å få velge seg sjokoladepålegg om han vil det når han blir eldre.
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 22. mai 2008 #32 Skrevet 22. mai 2008 Glemte å si at for oss da vi var små var det ikke noe "stas" å få nugatti på skiven. Det var bare et vanlig pålegg liksom
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 22. mai 2008 #33 Skrevet 22. mai 2008 Grunnen er at vi rett og slett ikke liker det... Blir helt kvalm av åde på spise det. Sjokoladepålegg også. Men jo, vi har prim, syltetøy og brunost.(Bare magrere varianter)
Iselilja Skrevet 22. mai 2008 #34 Skrevet 22. mai 2008 Jeg kommer bare ikke på å kjøpe det. Og siden du spør har vi aldri prim eller brunost heller. Rørte jordbær har vi (med lite sukker i). Ikke fordi jeg er helsefanatiker, men det er bare automatisk blitt uaktuelt, om du skjønner. Barna har heller aldri bedt om det. Hadde de bedt om det kunne vi hatt et en gang i uken for eksempel.
TinaP Skrevet 22. mai 2008 #35 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er veldig glad i nugatti og sjokade, men kommer ikke på å kjøpe det. Syltetøy er også sjelden vare hos oss. Det står liksom på feil plass i butikken. Jeg går den "vante" runden og kommer til skinkepålegg, spekemat, leverpostei og ost. Så det er mer vanlig hos oss.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #36 Skrevet 22. mai 2008 Sjokoladepålegg tilbyr vi ikke barna av den grunn at da vil de aldri ha noe annet pålegg.... Synes sjokolade hører helgen til, ikke som hverdagsmat. Dessuten reagerer begge på sukker, så greit å ikke pøse på med det. Synes barn bør ha ett sunt kosthold, med brød, kjøttpålegg, ost etc. Vi fikk sjokolade pålegg når vi var små, men det var bare fordi foreldrene våre ikke visste bedre:-) Eksen til samboeren min som er moren til barna i vårt hus, gir dem loff med sjokoladepålegg i matboksene dems.... Veldig næringsrikt med andre ord. Derfor får vi prøve å være sunne den uken de er her.
Nusse_83 Skrevet 22. mai 2008 #37 Skrevet 22. mai 2008 tåler ikke nugatti jeg, så derfor kjøper jeg det ikke. ellers spiser vi både ost, syltetøy og leverpostei
Silje og Vaniljebollene Skrevet 22. mai 2008 #38 Skrevet 22. mai 2008 Har aldri nugatti fordi vi foretrekker sjokoladepålegg fra Lidl
elinmamma Skrevet 22. mai 2008 #39 Skrevet 22. mai 2008 Syntes det er alt for søtt (smaken altså), kan hende vi har en boks i året... Storesøster spør sjelden etter det og lillesøster liker ikke. Vi har alltid prim og brunost og jente er veldig glade i syltetøy. Vi rører jordbær og bringebær selv med veldig lite sukker,( for da kan mannen min med diabetes også spise det,) så antioksidanter og vitaminene veier nok opp for den lille sukkermengden det er i.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. mai 2008 #40 Skrevet 22. mai 2008 Jeg kjøper ikke nugatti for da blir det til at jeg finner meg en spiseskje i skuffen.. Vesla spiser stort sett bare leverpostei. Har prøvd med både syltetøy, prim og honning på skiva, men det ville hun ikke ha. Skinkeost liker hun heller ikke. Har ikke prøvd å gi henne brødskive med nugatti enda, men hun er bare 18 mnd. Men vil hun ha det senere, så kan hun få det en gang i blant. Nugatti er godt:D
LapScouse Skrevet 22. mai 2008 #41 Skrevet 22. mai 2008 kjøper ikke nugatti, for det er liksom sjokolade på skiva.. Vi har aldri prim og brunost, men sambo spiser syltetøy- så det har vi. Ellers er det bare leverpostei, skinkeost, gulost og fårepølse, NAM!!
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #42 Skrevet 22. mai 2008 Eneste grunnen til at jeg ikke har det (vanligvis da) er fordi jeg kan spise over 10 skiver og boksen blir borte på en-to-tre (litt skive, og masse nugatti-namnam!). Er man sjokoman, så er man sjokoman!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #43 Skrevet 23. mai 2008 Vi har ikke nugatti for da spiser sønnen vår kun det, og nekter å spise noe annet. Jeg kjøper ikke nugatti for å slippe mas og krangling.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. mai 2008 #44 Skrevet 25. mai 2008 Jøss tartex på tube? Hehe, begynte å få inntrykk av at vi var de eneste, hehe..
Gemini77 Skrevet 25. mai 2008 #45 Skrevet 25. mai 2008 Syns ikke det passer seg på brødmat, særlig ikke for små barn. Det er altfor søtt, og ønsker ikke barns som ikke vil spise med mindre det er nugatti på brødskiven. Vi har syltetøy, men ikke noe som noen bruker på brødskiva. Det er til vafler etc. og ikke som et pålegg på brødmat.
scoobidoo Skrevet 25. mai 2008 #46 Skrevet 25. mai 2008 Fordi vi ikke liker det... Og fordi det er usunt, selvfølgelig. Sjokolade på skiva? For en teit oppfinnelse.
Ravna Skrevet 25. mai 2008 #47 Skrevet 25. mai 2008 Har ikke kjøpt det fordi jeg ikke synes sjokolade hører med i dagligkosten, og fordi det faktisk ikke har vært noe mas om det. De får det når vi er hos besteforeldrene, det er noe av den spesielle kosen der, og det er visst greit. Vi har ikke prim, men brunost en sjelden gang. Ungene mine spiser ikke så mye brød, men mye havregrøt. Jeg kjøper syltetøy uten tilsatt sukker, eller lager selv og fryser ned, og lar dem ha det på grøten sammen med bananskiver og valnøtter.
(0_o) Skrevet 25. mai 2008 #48 Skrevet 25. mai 2008 Vi har ikke syltetøy, ikke prim, ikke nugatti, ikke hapå...ikkeno søtt, rett og slett fordi vi ikke synes det er noe godt Blir kvalm av masse søtt på brødskiva ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå