Gå til innhold

Nysgjerrig bare... Dere som aldri har nugatti...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke?

Og har dere heller aldri syltetøy, prim, brunost ol?

Har dere bare leverpostei, skinkeost, gulost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper skjeldent nugatti, kanskje èn gang i året.

Det er fordi jeg syns det er så godt, så dersom vi har det i hus ender jeg med å spise hele boksen selv *ikke bra*

Er ikke helt fanatisk, har annet søtt pålegg bestandig :-)

Skrevet

Har aldri Nugatti siden det er ingan i huset som liker det.

Men vil lillegutt ha skal han få det, nå spiser han bare syltetøy.....

Skrevet

vi har veldig sjelden nugatti,saft og syltetøy. det har ikke noe med at det er fyfy,men fordi jeg ikke liker søtt så godt....

Skrevet

fordi jeg ikke liker og spise søtt.

nei ikke syltetøy eller prim. brunost har vi innimellom. kanskje 1 gang vær 2. måned.

vi spiser mye forskjelige oster, leverpostei, makrellitomat, og masse kjøtpålegg. :)

Skrevet

vi har aldri syltetøy heller nei..

men prim og brunost har vi..

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hehe...det samme skjer her med nugattien!:P

Men har heller ikke noe annet søtt pålegg...går mest i leverpostei, makrell i tomat, gulost, skinke, hamburgerrygg. Har syltetøy også, men det er sånn 100% frukt.

Skrevet

bruker ikke syltetøy nei, en sjelden gang brunost, ikke prim. Han har smakt det, men jeg synes det er så grisete + mye sukker.

leverpostei, salami, skinke, hamburgerrygg, gulost, kaviar, pepperoni, krydderost osv osv :)

Skrevet

Jeg liker det ikke, dessuten er jeg allergisk så jeg kan ikke spise det

Syltetøy har vi sjeldent, ikke så glad i det heller, hvertfall ikke på brødskiva

Prim er ekkelt, aldri likt det, det fester seg til ganen og jeg får brekninger bare av tanken, konsistensen er ekkel.

Brunost har vi også sjeldt, hender av og til, men det vil ikke Noah ha.

Vi har mye pålegg fordet da, finnes andre ting en gulost,skinost og leverpostei

Skrevet

Vi kjøper aldri nugatti av to grunner: det er ikke sunt, og det smaker ALTFOR søtt for min smak.. Har av og til syltetøy og prim, men de er det hvertfall litt næringsverdi i, i motsetning til nugatti.

Og nei, vi har ikke bare leverpostei, skinkeost og gulost? har du ikke sett påleggshyllene i butikkene? Er utrolig mye å velge mellom vet du! :)

Skrevet

Vi har aldri nugatti eller tilsvarende, syns det virker helt teit å skulle ha sjokolade på brødskiva.

Skrevet

Nå mente jeg ikke akkurat de påleggene jeg skrev. ;) Men "usunn" pålegg generelt...

Og evnt hva har dere om dere aldri har noe som er usunt?

Vi spiser rett og slett det vi vil ha.

Skrevet

Liker ikke nugatti jeg... så da gidder jeg heller ikke å ha det i hus... Han innimellom sylte, men sjeldent det og. Aldri prim, da jeg ikke liker det heller.. Går ofte i ost, leverposten, eller kjøttpålegg på skivene her i hus.

Skrevet

Jeg har aldri nugatti i hus fordi brødskive er brødskive og godteri er godteri. Jeg prøvde å kjøpe prim for en stund tilbake men endte opp med å spise hele boksen på en dag helt alene, så det kjøper jeg ikke mer. Syltetøy har vi til vafler og pannekaker men sjeldent eller aldri til pålegg.

Vi har masse deilig pålegg vi. Forskjellige oster og kjøttpålegg, posteier, salater o.l

Skrevet

Synes ikke sjokolade passer på brødskive. Blir liksom lit dessert-aktig for meg. Samme med syltetøy egentlig. Men syltetøy har vi som oftest i huset, bruker det f.eks på pannekaker.

Brunost har vi en gang i blant. Det synes jeg er kjempegodt, men er jo ikke særlig sunt....

Datteren vår vet ikke om at slikt finnes ennå, så hun savner det ikke foreløpig i alle fall ;)

Skrevet

Her har vi:

Gulost

Leverpostei

Magerost (tube)

Skinke

Salami

Makrell i tomat

Kaviar

Egg

Fiskepudding

Banan

Til helger/besøk/turer osv, la oss si ca 2 ganger i uken

Brunost

Baconost (på tube)

Syltetøy (med lite sukker i)

Prim (mager type)

Har 2 barn. 1.5år og 4år. Vi har aldri smakt Nugatti, sjokoladepålegg o.l og har aldri hatt det i huset. Vet vel egentlig ikke hvorfor. Synes det smaker fryktelig søtt og har ikke smakt det på sikkert på 15år selv. Ønsker å ha ett normalt sunt kosthold, og synes vi har det uten å ta helt av.

Skrevet

Har alltid sånt i skapene, ungene liker variasjon. Ingen fare for at de bare vil ha søtpålegg, de foretrekker pålegg som leverpostei og makrell i tomat...

Skrevet

Mannen min og jeg liker ikke nugatti, har derfor aldri tenkt på å kjøpe det. Men syltetøy, prim og brunost har vi:) Også har vi Sjokade, men det fikk ikke sønnen vår smake før han var over 4, av samme grunn at jeg aldri har tenkt på å kjøpe det før:)

Skrevet

Taffelost med tomat er populært hos mine små ;-)

Skrevet

Her er det ingen som liker nugatti /sjokoladepålegg, eller brunost, men jeg ELSKER syltetøy. Derfor kjøper vi rett og slett ikke nugatti, for det blir ikke spist opp.

Gjest armagedon
Skrevet

i huset her er det bare jeg som liker nugatti, ikke gutten på 4 år og heller ikke pappan i huset.

Jeg får lyst på det 1-2 ganger i året, og spiser det da. syltetøy har vi i hus til vaffler og boller, ingen som liker det på brødskiva, og gutten vår liker ikke syltety i det tatt.

lilletuppa 1 år liker prim så det har vi ( og hun har ikk fått smake på nugatti enno:)og storebror spiser brunost hvis han får det på knekkebrød.

Så vi er ikke noen fanatikere men det er visst ingn av oss som er så veldig glad i søtpålegg.

Skrevet

Har ikke nugatti, nutella, banos, ikke prim, brunost osv.

Har barn med melkeproteinallergi, så det blir lite melkeprodukter da det kun er vi voksne som spiser det.

Har ikke syltetøy heller fordi ungene ikke liker det.

Har leverpostei, kaviar, makrell i tomat, ren makrell, tunfisk, tartex, forskjellige tofu oster, reker, italiensk salat, rekesalat ol. gulost, kylling og kalkunpålegg, gresskarmos, og diverse fruktmoser "syltetøy" uten sukker. Salat, avokado, tomat, paprika, agurk, squash, suragurk osv til tilbehør.

Om gutten får velge har vi ansjos, sardiner, sursild ol. men foreldrene er ikke så glad i det dessverre.

Han spiser også gjerne tyttebær (helst den uten sukker).

Dvs. det har hendt vi har hatt når vi har hatt min studentbror på besøk da han ikke spiser så mye annet, og da står restene der til det blir så hardt at vi må kaste det gjerne.

Vi pleier ikke ha honning heller siden ingen av oss er særlig glad i det, men kjøpte for litt siden da jeg var forkjølet en sånn økologisk villblomst honning fra urtekram, type fairtrade, den var faktisk veldig god.

Til og med gutten vår som ikke liker søtt noe særlig likte den.

+ mange andre pålegg vi varierer med, men ikke nødvendigvis har til en hver tid.

Det finnes jo mer en de 7 sortene pålegg du nevner ;-)

Skrevet

og egg glemte jeg, det har vi alltid.

Vi spiser sunt fordi vi må pga. allergier og fordi vi vil holde oss friske og raske lengst mulig.

Skrevet

Nugatti smaker jo pjuk....æsj

Har derimot prim og brunost (som også smaker pjuk) og også syktetøy (det er godt da).

Håper for all del at jeg kan holde mine barn unna nugatti, det er jo IKKE godt......(hehe)

Skrevet

her spises det ikke nugatti nei. men vi spiser prim, å stltetøy, ost,makrell,leverpostei,pølse,majones. jeg lager syltetøy selv jeg da, med søtningsmiddel i stedetfor sukker. å nei, det er ikke et skadelig søtningsmiddel. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...