Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 jeg ser det er anbefalt å ha det i midten, det har jeg aldri hørt før, de monterte bileste for oss der vi kjøpte det i bilen å de nevnte ingenting om midten.. er det mange som har det i midten.. vurdere å flytte det no jeg..
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Har det bak passasjersetet...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 ja det er der jeg også har det..
viktorogmilla Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Varierer fra bil til bil, står ofte i bilens instruksjonsbok hvor billeverandøren anbefaler å ha det. Mange anbefaler også venstre side bak fordi man da ikke blir stående midt i veien dersom man stopper langs veien. Hvor var det de anbefalte å ha det i midten?
Nit@™ Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Har det i midten i caravellen, og på høyre side i passaten. I passaten har vi ikke trepunkt i midten, så vi får ikke montert det i midten der. Vi valgte å ha det midt i caravellen, for det er bilen som brukes mest til å frakte ungene, og han har veldig godt utsyn når han sitter i midten. Han sitter jo også tryggere der.
viktorogmilla Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Skulle selvfølgelig være høyre side bak, ja bak passasjersetet...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2008 her står det http://www.dinside.no/php/art.php?id=528113 hehe nei om du har to så må du jo nesten ha en på vær side...
Mor til et enebarn Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Bak passasjersete her også!! I begge bilene.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2008 nei du kødder, det viste eg faktisk ikke:P trodde du hadde det forann eg:P *Ler*
soleie med fanten:) Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 hehe, nei tenkte du ikke viste det. så tenkte det var best å infomere deg om det*gliser*
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 22. mai 2008 #16 Skrevet 22. mai 2008 Har det i midtposisjon bak, og har hatt det siden snuppa ble født for 2,5år siden. Slik at det er ikke noe nytt at den tryggeste plassen er i midten bak om man har trepunktsele der. Når nye babyen kommer blir snuppa flyttet ut til høyre side som er den nest tryggeste plassen, og babyen får sitte i midten siden det da er babyen som har minst motstandskraft i seg seg og på den måten trenger midtposisjonen. Legger ved noen linker om temaet. http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/05/sikreste-plassen-for-barn-i-bil.html http://www.dinside.no/php/art.php?id=528113 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=520058 http://children.webmd.com/news/20080507/safest-spot-for-babys-car-seat
3 nydelige jenter <3 Skrevet 22. mai 2008 #17 Skrevet 22. mai 2008 Har minste i midten og eldste på siden.. Men jeg husker at jeg ble fortalt for et par år siden at det var tryggest i midten, nest tryggest bak passasjersetet og minst trygt bak førersetet. MEN.... For en stund tilbake leste jeg på siden til trygg trafikk at det ikke har noe å si hvor i baksetet barna sitter så lenge de sitter bakovervendt!! Finner jo selvfølgelig ikke dette tilbake nå når jeg trengte det
fox`y Skrevet 22. mai 2008 #18 Skrevet 22. mai 2008 har en på hver side jeg:) har ikke noe annet valg. størstemann har alltid sotte bak meg når jeg har kjørt bil å d er jeg glad for.pga at jeg og han var med i en kollisjon når han var 11 mnd.Å har han sotte på andre siden tror jeg ikke han hadde berget rett å slett. vi var heldig.
EnMamma Skrevet 22. mai 2008 #20 Skrevet 22. mai 2008 Om du har mulighet så flytt det. Vårt sete passer ikke i midten i bilen vår pga. diverse men hadde det gått hadde vi brukt midtsetet. Mer informasjon og linker her: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/05/sikreste-plassen-for-barn-i-bil.html http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/hvor-plassere-barnesetet.html
Kaffemocca Skrevet 22. mai 2008 #21 Skrevet 22. mai 2008 En på hver side:-p Men uansett hadde vi ike fått festa dem i midten siden det bare er magebelte der.
EnMamma Skrevet 22. mai 2008 #22 Skrevet 22. mai 2008 Det finnes mange bakovervendte seter som kan festes med magebelte(topunktssele).
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #23 Skrevet 22. mai 2008 Har et på hver side til jentene og pute i midta til guttungen. ;-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 22. mai 2008 vi har vanlig sele bak (ikke magebelte) har besafe izi combi sete, kan alle seter plasseres i midten om det er slik sele?
Silje og Vaniljebollene Skrevet 22. mai 2008 #25 Skrevet 22. mai 2008 Bak passasjersetet fordi døren på andre siden er ødelagt og kan ikke åpnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå