Glad_mor_85 Skrevet 22. mai 2008 #26 Skrevet 22. mai 2008 Jeg kan forstå at folk blir sinte/redde når bikkjer kommer der uten bånd og løper rundt eller går pent for dens skyld. Men mår de går pent i bånn og ikke gjør noe mot andre bør det være helt greit. er vel bedre at noen tar vare på hundene enn at de skal løpe rundt løse og hjemløse, som i MANGE andre land i verden. Har selv hund, men hater at folk lar dritten ligge, eller lar posen ligge midt i veien, og om man kaster den i andres søppelkasse blir folk helt klikk, er vel bedre det enn at den ligger i veien?? Min søppelkasse lukter dritt fra før for det er jo søppel, ikke en møbel,. Slike diskusjoner vil nok aldri gi seg desverre!! Men "hundehatere" må vel innrømme at det er bedre med hund i bånd, enn løshund uten hjem?? og bæsj lukket i poser i søppelkasser enn midt i veien??
Lillemus&mamma'n Skrevet 24. mai 2008 #27 Skrevet 24. mai 2008 Skjønner godt at du blir forbanna HI, har ikke hund selv, har ikke lyst på heller, men synes generelt at alle dyr har rett til god behandling. Det heter forresten å SKJÆRE ALLE OVER EN KAM.
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #28 Skrevet 24. mai 2008 det ordtaket er faktisk forskjellig rundt om kring i hele norge.. kommer helt an på hvilken dialekt du har og hvor du kommer ifra..
Glad_mor_85 Skrevet 25. mai 2008 #29 Skrevet 25. mai 2008 Her jeg kommer fra sier vi: Å dra alle under en kam.....
Lillemus&mamma'n Skrevet 29. mai 2008 #30 Skrevet 29. mai 2008 ...og der er det ingen som har fullført grunnskole, kanskje?
starfire Skrevet 30. mai 2008 #31 Skrevet 30. mai 2008 Ja, oss hundeeiere klages det på. Ikke tar vi opp etter hunden vår, ikke har vi de i bånd, farlige er de fordi de bjeffer og generelt er vi vel bare dårlige mennesker som i det hele tatt har hunder. Jeg for min del har alltid hunden i bånd, tar med meg en 3-4 poser når jeg er ute på tur fordi jeg irriterer meg over folk som ikke tar opp etter bikkjene sine og hunden min er veldig vokal av seg så hun bjeffer og "snakker", men er langt fra farlig. Jada, hun ser ut som en schæfer, men HUN ER IKKE FARLIG! *sukk* Men hva med hesteeiere? DET irriterer meg helt ufattelig når jeg er ute å går tur og må gå ut av gangstien fordi en eller annen hest har lagt fra seg dritt over hele veien. Hvorfor er det ingen som klager på hesteeiere? De legger fra seg MYE mer dritt enn det min hund noensinne kunne klart å legge fra seg. Hvorfor kan ikke de ta opp etter seg? Eller holde seg vekk fra gangstier?
HH72 Skrevet 30. mai 2008 #32 Skrevet 30. mai 2008 Man må vel få lov til å være redd hunder?? Har hørt flere hundeeiere si at hunden deres ikke er farlig-den ville bare leke-dette sier de selv etter at den har bitt noen. Så den frasen er ikke mye verdt! Ta hensyn!!!
starfire Skrevet 30. mai 2008 #33 Skrevet 30. mai 2008 Selvfølgelig har man lov å være redd for hunder. Tillater aldri hunden min å gå bort til ukjente mennesker selv om hun har utrolig lyst fordi hun egentlig er en valp gjemt i en 2,5 år gammel hunds kropp. Det jeg mente er at hun faktisk ikke er farlig, selv om hun tilfeldigvis ser ut som en schæfer. Har flexibånd til henne og hun løper som regel foran meg. Men så fort det kommer noen mot oss, tar jeg henne inn slik at hun går fint på plass. Nettopp av den grunn at jeg vet at enkelte er redd for hunder.
Lillemus&mamma'n Skrevet 30. mai 2008 #34 Skrevet 30. mai 2008 Det er egentlig ikke tillatt med hest på gangstier, har jeg hørt. DE skal holde seg på småveier og skogsstier.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #35 Skrevet 8. august 2008 Skjønner deg veldig godt ,jeg hadde tatt igjen på 2 måter enten å gjøre det samme med han,gå rett bort til han og kast en full bøtte med vann på han,eller gå å annmeld han for trakkassering.Hadde skjønt det hvis hundene gikk å dreit i hagen hans.Men naboen din må ha et problem i hue.
starfire Skrevet 8. august 2008 #36 Skrevet 8. august 2008 Javel? Da skal jeg jammen skrive et brev til rideskolen her borte og klage på møkk overalt. Enten så får de plukke opp etter seg sånn som hundeeiere gjør, eller så får de finne en annen plass å gå tur med hestene.
November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 #37 Skrevet 23. august 2008 Så lenge du har hunden din i bånd når jeg kommer løpende så er det greit. Hvis hunden er løs å kommer etter meg blir jeg forbanna. Jeg er nemlig plaget med løse hunder når jeg er på joggetur ( men jeg elsker hunder da)
Eplejuice Fødeklar Skrevet 24. august 2008 #38 Skrevet 24. august 2008 odtaket er : å skjære alle over en kam
Prinsesse Brødhue Skrevet 25. august 2008 #39 Skrevet 25. august 2008 Sitter her å fniser litt.. Har dere sett filmen Space balls? Husker dere kommentaren " lets come the desert"? Hvor de går med en kjempekam å grer ørkenen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå