Gå til innhold

Fy FAEN så sint jeg blir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff,føler med deg og dine i denne saken. Vi hadde selv bestefar på slik dementavd og det er dessverre slik du opplever det her og. Har lest innleggene dine og er litt enig at det burde stemmes for de eldre ved neste valg, vi blir jo også selv gamle med tida, og før det må vi kanskje sende foreldrene våre på hjem. Syns også at mammatiltovakre burde tenke seg litt om i svarene til deg. Holdninger hos oss mennesker er tydelig forskjellig, og viktig er det og akseptere dette. Men vi behøver ikke alltid svare slik vi gjør. Syns synd på deg jeg, ikke noe god følelse du sitter med i dag. Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sikter til mine påståtte holdninger, så er jeg helt enig med mammatil2vakre, jeg, men det skjønte ikke hun :) Tror alle har stort sett samme holdning rundt dette temaet.

Skrevet

det ble en liten gutt med et navn som ikke er til for å bo på det store internettet... jeg er så avslørende i alt jeg skriver at om jeg presenterer ungenes navn i tillegg så har jeg tapt siste rest av anonymitet... og det er litt skummelt syns jeg :-)

men det er deilig å ha tre så fine unger i heimen. en stolt storebror, en nydelig og søt liten storesøster også han nye bittelille... han har lest reglene nøye før han kom ut. for han sover hele tiden, også gråter han kjempehøyt når han er sulten og har bæsja.... :-)

Skrevet

Huff og huff, det var en lei opplevelse dere hadde. Jeg får vondt av bestemoren din. Jeg har jobbet på mange sykehjem og noen av de er flotte, ansatte gjør alt for at beboerne skal ha det så godt som mulig, mens andre plasser så var det litt mer ymse. Alt avhenger av en god sjef er min erfaring. Mange ansatte prøver å gjøre en god og samvittighetsfull jobb, men mangler sykehjemmet rutiner, system og personale så kommer de til kort. Jeg synes dere skal skrive opp alt dere har opplevd å ta det høyere opp. De mangler tydelig rutiner som du sier, og bør få seg en liten skrape for å skjerpe seg. En bursdag kan virke som en bagatell men det kunne kanskje like gjerne vært noe annet de "glemte".

Gjest irismor
Skrevet

Til Flinke kjerringa.

At dagen blir glemt er en skam. Hun burde vært stelt og pyntet til sin bursdag. Stell og rene klær en et must samme søren hvilken dag det er. Be om et møte med lederen av sykehjemmet, avdsleder, avdsykepleier og primærpleier. Og ikke godta et nei. Ta opp alt dere mener og føler er feil. Spør om de ikke har oversikt over beboernes bursdag, medisiner, behandling osv... Ja demens får man ikke behandlet men man skal da ha et verdig liv.

Og ettersom damen fylte et rundt tall så burde kjøkkenet ha bakt en kake for anledningen. det er faktisk vanlig praksis på de fleste steder.

Og du Mammatil2vakreprinsesser. Er du riktig vel bevart i topplokket????

Ja man har ansvar som pårørende, på se at pasienten har klær og toalettsaker som hun/han trenger. Men man har da ikke ansvar for hvordan sykehjemmetspersonale oppfører seg. Beboerne betaler 85% av sin trygd/inntekt (og har de formue så forsyner kommunen seg av den også). De skal da ha et trygt og godt sted å bo, det er derfor de ikke bor hjemme lenger. De trenger noen til å stelle seg, gi de mat osv... Beboere som bor på skjermet enhet er ikke bare å ta med seg hjem. Noen vil takle omstillingen bra, andre vil reagere med sinne, sorg, bli deprimerte ved å bli tatt ut av sitt vante miljø. Selv om det bare er for en kort stund. Og de som jobber ved sykehjem har selv valgt det, enten ved yrkesvalg eller ved ekstrajobb. Og da skal man uansett gjøre det beste for beboerne/pasientene. Hvis de ikke kan tilfredsstille de enkle behov hos pasientene ja da får de finne seg en annen jobb.

Vi skal vel alle være glad for at du ikke jobber med eldre, og hvis du gjør ja da synes jeg syndt på dem. For da sitter de vel der i møkkete klær og rufsete hår. Og må de på do så får de vel beskjed om å gjøre i buksa for de har jo bleie på seg.

Skrevet

Blir litt sjokka jeg.. HI legger ut et innlegg, og noen legger vekt på at hun ikke hadde tid til å reise dit på bursdagen til bestemoren. Som om DET er poenget her?! Er vel ikke bestandig slikt går når man har barn, jobb, mann og hus???

Leit å høre om opplevelsen, for håpe de skjerper rutinene!

Skrevet

VG burde blitt tipset,så skjer det kanskje ikke igjen??!!

Skjønner skuffelsen din, flinkekjerringa!!

Skrevet

GRATULERER MED 90 ÅRSDAGEN TIL BESTEMORA DI!

@>-->>>-------->>---------------

Gjest irismor
Skrevet

Gratulerer med bestemor sin 90 årsdag. c",)

Ble så provosert i sted at jeg glemte å gratulere med bestemor :-(

Skrevet

Dette er trasig å høre! Jeg jobber selv som sykepleier på en skjermet avdeling, og dette kunne aldri hendt hos oss!!!!!

På de vel 2 årene jeg har jobbet der har vi aldri glemt en bursdag, og alle får kake uansett om det er rund dag eller ikke.

Vi har akkurat blitt kurset i miljøtiltak og forståelse om demens, og har satt igang tiltak i etterkant . Hver formiddag har vi miljøtiltak for å stimulere sansene til de eldre-det være seg bake kaker, strikke, prate om gamledager, se på gamle ting, vanne blomster i drivhuset, ta rundtur på sykehjemmet og prate med gamle kjente, synge, stryke duker osv osv. Det er utrolig hvor mange ressurser en dement person har, bare man ser nøye etter og vet hvordan man skal frembringe det.

For øvrig tror jeg din bestemor ville ha visst at hun hadde bursdag, bare noen hadde fortalt henne hvilken dato det var. Det er faktisk noe av det de ofte husker=) Gratulere til henne forresten!!!

Skrevet

Tusen takk for alle fine innlegg jenter!

Jeg tar kritikken også jeg, men synes kanskje noen visse kunne latt meg forklart litt før de hugger hue av meg:-)

Ja jeg tenker litt på å lage på dette altså:-( Det er ikke det eneste, men dette fikk liksom begeret til å renne over. Det er så mye rart og fælt so har skjedd der at ye av det ville ikke blitt trodd:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...