Budeia og lillegutt Skrevet 23. mai 2008 #26 Skrevet 23. mai 2008 Hei hei alle sammen. I dag kan jeg og joine dere, for er i uke 19 idag:) Fredag om ei uke er det ul, og håper å se om det er en liten guttebaby eller ei lita tulle:) Formen har vært knall hele tiden, men bekkenløsningen kom med et smell her for to uker siden.. Tungvint.. Så nå sitter jeg her da.. Sykemeldt og dårlig til beins:) Jaja.. Går vel forhåpentligvis over etter fødselen. Har to barn fra før på 10 og 12 år, så er lille attpåklatten dette:) Antageligvis den siste og:) Ganske misunnelig på dere som skal på ul på mandag:) Lenge å vente en hel uke:) Ha en fortsatt strålende kveld jenter.. Hotel Cæsar kaller:) He he
*tornerose* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #27 Skrevet 23. mai 2008 Velkommen budeia75 ) Så kjekt med en attpåklatt da, stor stas for barna dine d kan jeg tenke meg ) Jeg har en bror som er 14 år yngre enn meg så jeg vet hvor kjekt det er :-) Tenk så god hjelp du kommer til å ha i dem ) Ja gleder meg noe sinn sykt til mandag nå altså, dagene kan liksom ikke gå seinere, hehe.... men nå er det da helg å de pleier nå å fyke fort ) Men uansett, 1 uke går fort det oxå ) Skal du vite kjønn eller? (hvis de kan se det vel å merke).... Kjipt du har fått bekkenløsning allerede, har du hatt dette før også??... Jeg har begynt å få litt småvondt nedi halebenet, får håpe det ikke utarter seg til å bli verre..... men som du sier, går som regel over etter fødselen )
Ecco Skrevet 23. mai 2008 #28 Skrevet 23. mai 2008 Hei på dere. Veldig morsomt at vi er så mange som skal levere verdensborgere omtrent samtidig. Jeg venter nummer to, har ei jente på litt over to fra før. Hun er ganske så uinteressert og orker ikke høre på babyprat. På spørsmål om hva babyen bør hete, svarte hun "Abelgrå", så da er ikke det noe mer å snakke om. Forrige svangerskap gikk på skinner, denne gangen har det vært litt mange humper i veien. Har hatt bihulebetennelse, elveblest, kvalme i 16 uker, trøtt og fra april har jeg hatt livmorprolaps, det er noe skikkelig drit (om det er lov å si det). Nå er jeg liksom blitt vant til det, har fått redusert stillingen min med 40% og føler stadig økende glede. Igår var vi på ordinær ultralyd og der så alt helt fint ut. Også så vi det var en gutt (jeg trodde jente). Nå skal gleden bare få fortsette og vokse. Vet ikke enda om jeg kan føde normalt (noen som vet noe om livmorprolaps og fødsel /keisersnitt?). Magen strutter som bare det og for to dager siden kjente pappaen et spark mot tinningen da han lå og lyttet. Deilig med alt som er helt normalt. Lykke til alle sammen. Så lurt av deg å slenge ut denne tråden LilleMy
Budeia og lillegutt Skrevet 23. mai 2008 #29 Skrevet 23. mai 2008 Takk for det LilleMy Ja vi vil gjerne vite om det blir ei jente eller en med tut;) Skal dere det eller? Hadde bekkenløsning med den yngste i de to siste mnd av svangerskapet, men håpte i det lengste at jeg ville slippe det denne gangen.. Men men.. Har ikke hatt en eneste plage frem til nå, så får vel bare ta det med ro og ta det for det det er... Jeg får se det positive i det, at jeg fikk litt tidligere ferie enn planlagt:) Jeg begynte også med litt småvondt i halebenet denne gangen.. Får håpe du slipper unna med det.. At det ikke utarter seg til noe mer... Er du i jobb eller? Hatt mye plager?
lastebil Skrevet 23. mai 2008 #30 Skrevet 23. mai 2008 hei! eg er 19+2 idag,har vært på ultralyd,alt va heldigvis iorden,jordmor kunne med bare 70% sikkerhet si ka kjønn det blei,så eg får bare vente å se. eg er i god form,og kjenne endel spark. ska snart på privat 3d,glede meg!
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 23. mai 2008 #31 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er 19 uker på vei i morgen. Jeg har en prinsesse på 1 1/2år fra før av, og er nå da gravid med nummer 2...gleder oss kjempemasse:-) Vært på Ultralyder men vi vil ikke vite kjønn denne gang..men har en følelse på ett kjønn da! Ellers er formen topp, merker knapt jeg er gravid og magen er foreløpig som sist gang veldig liten..:-) Termin 21.10.08
temine Skrevet 23. mai 2008 #32 Skrevet 23. mai 2008 Her var det en tråd ja:) Jeg er etter ul 19+0 i morgen. Termin 20. oktober med en liten gutt. Gleder oss veldig:) Har ei jente på 2,5 år fra før. Hun driver nå å øver på dukkene sine...Var helt supert å være på ultralyden, og gleder meg til å se han igjen på mandag. Må få tatt alle mål, for i går var han nesten bare interessert i å vise tisseluren;) Så deilig med god form nå. Pusser opp hus som bare det, og trives på jobb. Håper det blir orden her før han kommer ut. Vises plutselig veldig godt at jeg er gravid, og etter ultralyden har mange fått en mms, så nå er det offentlig:) Gleder meg til neste helg da...godt å vite at man er halvveis. Klem
*tornerose* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #33 Skrevet 23. mai 2008 Hei igjen budeia (",) Ja vi er temmelig nysjerrig på kjønnet denne gang. Har 2 jenter fra før, da ville vi ikke vite kjønnet, ville bevare spenningen... Så får vi se da vetu om det blir en liten prins denne gang eller enda ei lita prinsesse ) (vi får holde hverandre oppdatert etter ultralyden).... dere da? Er det gutter eller jenter dere har? Eller kanskje en av hver? ) Ja bra at du ser det positive i det, er jo det beste du kan gjøre i en slik situasjon og veldig hærlig med tidlig ferie ) Spes. i dette fine været ) Ja jeg satser på at det ikke utarter seg til noe mer. Ja er i jobb, men jobber heldigvis ikke mer enn 3 dager i uken. Deilig med et par fridager. Spes. når det blir langhelg ) Hatt lite plager egentlig. Var kvalm i begynnelsen av svangerskapet, men dette avtok heldigvis rundt uke 13-14. Ellers vært litt mer trøtt og sliten enn ellers.... hva med dg??!!
Budeia og lillegutt Skrevet 24. mai 2008 #34 Skrevet 24. mai 2008 God dag LilleMy Å da er det jo egentlig ekstra spennende når dere har to jenter Satser på gutten denne gangen da? Jeg har en gutt og ei jente fra før. Jeg har hatt en enorm guttefølelse hele tiden denne gangen, så det blir utrolig spennende om ei uke.. Ja vi får holde hverandre oppdatert:) Å deilig å jobbe tre dager i uken. Det kunne egentlig jeg også tenkt meg.. Godt å ha noen dager inni mellom å ta seg inn igjen. Hva er det du jobber med? Jeg er lærer på en ungdomsskole, og kjenner jeg har dårlig samvittighet for at jeg må gi meg nå, 4 -5 uker før ferien.. Men har desverre ikke noe valg.. Er bare gravid få mnd i livet, så kan en jobbe de neste 30 årene Jeg har også hatt lite plager. Ikke kvalm, trøtt eller noe, men har blitt utrolig fort sliten.. Og nå dette bekkenet da.. Tungvint.. Er ikke så vant med å holde meg i ro, så kjenner jeg irriterer meg over at bevegelses friheten min har blitt så redusert.. Men men.. Får med meg mange dårlige såpeserier på dagene da Hvor bor du i landet da? Jeg bor i nærheten av Kristiansand. Ser frem til en litt bedre sommer enn i fjor Du må ha en fortsatt strålende dag
Sina med Sprellings Skrevet 24. mai 2008 #35 Skrevet 24. mai 2008 Hyggelig tråd! Jeg er 19+0 i dag og førstegangs, så alt er veldig spennende! Har fått UL først på onsdag, synes det var skrekkelig sent, men nå er det heldigvis ikke så lenge igjen. Er utrolig spent på kjønn for jeg har ingen magefølelse:) Har kjent i liv i 5 dager, utrolig morsomt! Føles mye mer reelt så lenge man kjenner noen som sparker og koser seg. Tror jeg har vært veldig heldig, bare trøtt den første perioden, og nå er jeg i toppform. Gått opp tre kilo og har fått en fin liten mage:) Klem fra meg.
*tornerose* Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #36 Skrevet 24. mai 2008 God kveld budeia75 ) Ja må innrømme at det hadde vært stas med en liten guttebasse ) Men blir jo kjempe glad uansett, tenk å være så heldig å ha 3 døtre, husker jeg ønsket meg jente sist gang også, selv om jeg hadde jente fra før (",) Ja da blir det spennende om magefølelsen din stemmer og du får dg en liten prins ) Jeg har faktisk en liten guttefølelse jeg også, vet ikke hvorfor egentlig.... hehe.... ) Var det på førstkommende mandag dere også skulle på ultralyd? Jeg jobber som helsesekretær på sykehuset i Haugesund. En skadepoliklinikk/ akutt avd. så det er meget høyt tempo for det meste. Merker spes. når jeg sitter i ekspedisjonen. Det er ikke få som kommer inn i løpet av dagen/ kvelden. Men en meget spennende og interessant jobb, får oppleve mye og har et veldig godt arbeidsmiljø (",) Åh så spennende yrke du har da og krevende kan jeg tenke meg. Ikke bare bare å være lærer på en ungdomsskole. Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt, da plager du bare deg selv. Det er som du sier, graviditet varer kun en kort periode i livet og jobben springer ikke av. Og er en ikke i form så er det best å bare godta det og gjøre det beste ut av situasjonen ) Så nyt tiden hjemme du og prøv å ta vare på deg selv ) og den lille i magen så klart ) Jeg kommer fra Karmøy/ Vestlandet ) Bare noen minutter fra Haugesund ) Så du kommer fra sommerbyen Kristiansand du altså, kjempe fin by ) Vi skal faktisk dit om 1 mnds. tid vi ) Har 2 jenter som er veldig begeistra for denne svartkledde mannen i dyreparken, hehe ) Var der i forfjor også, stor suksess ) Vi har et vennepar som har hytte i Lillesand, ei lita perle helt nede med sjøen. Så vi er så heldige å blitt bedt sørover sammen med dem. De har også barn så da er det jo veldig kjekt for jentene ) Dere da? Planer for sommeren?.... Nei når får jeg vel holde mannen min med litt selskap før han sovner på sofa`en, hihi.... vært litt for mye ute i sola i dag visst ) Oj, ble litt langt dette. Jaja, ha en fin fin kveld da budeia ) Klem fra
happy!!:-) Skrevet 24. mai 2008 #37 Skrevet 24. mai 2008 Hei, I morgen er jeg i uke 19+0. Har hatt et slitsomt svangerskap til nå. Ble kvalm og fikk vondt i ryggen med en gang, kjente at egget festet seg. Er fortsatt noe kvalm, brekker meg ved frokosttider, og når jeg står opp tidlig. Tidligere var jeg kvalm hele dagen. Har blødd og blør mye neseblod, men legen sier at jeg ikke er verken blodfattig eller har jernmangel. Har veldig vondt i korsryggen, skal spørre etter rekvisisjon til fysioterapeut neste gang jeg er hos legen, for jeg har såå vondt i korsryggen. Er også mye sur, sint og utålmodig - noe som for meg er veldig uvant. Pleier aldri å være sur el sint, når jeg ikke er gravid. I det siste har jeg hatt en ubehagelig følelse i magen, nesten som mensen ubehag, eller luft. Drar på legevakten i morgen hvis det ikke er bedre. Syns det er litt skremmende. Var på ultralyd for ikke lenge siden, og skal bli mor til en gutt! Har fått bittelitt mage, og gleder meg enormt!!
cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 25. mai 2008 #38 Skrevet 25. mai 2008 Hei-hei! Her er det 147 dager til termin, altså 19+2 i dag. Har tre herlige gutter på 8 år, 3 år og 2 år. Har vært utrolig dårlig denne gangen, kvalm, kvalm ,kvalm frem til uke 16 + energiløs og hormonell : / Så vi trodde kanskje det var ei jente denne gangen, men UL viste altså en sprellende liten gutt!! Skal innrømme at det er LITT sårt at jeg aldri får fråtse i rosa kjoler med tilbehør, for dette er virkelig den siste! (tror jeg iallefall.... : D) Men gleder meg vilt til å få oppleve ennå en fødsel og få en liten baby igjen, det er like superfantastisk hver gang! Gleder oss alle mann, så lille Kasper er allerede etterlengtet hjemme i stua : ) Måtte de siste 20 ukene gå like fort som de første, så skal ikke jeg klage. Blir spennende å følge dere alle sammen frem til mot den magiske termin!!
Budeia og lillegutt Skrevet 25. mai 2008 #39 Skrevet 25. mai 2008 God kveld LilleMy Tenkte jeg måtte ønske deg masse lykke til i morgen. Blir en stor dag Må si fra hvordan det går.. Kan tenke meg at du har en hektisk hverdag. Men hvis en ikke er et rutine menneske, så er det utrolig stimulerende å ha en jobb der ingen dager er like. Sikkert kjempe spennende det du driver med Og veldig greit å jobbe tre dager i uken Ja er veldig fornøyd med yrkesvalget mitt jeg og.. Ingen dager er like hos meg heller, og det skjer utrolig mye mer enn bare det å undervise.. Tror jeg har funnet min plass der ja Bare synd jeg ikke får avsluttet ordentlig nå før ferien, men men... Så du er vestlending du ja. Har vært mye på din kant, for har bodd på Stord i noen år.. Flott der borte.. Så heldige dere er som skal på hyttetur til det blide Sørland Får håpe det blir litt bedre vær enn i fjor da når dere skal nedover.. Var ikke mange dagene uten regn.. Men det gjalt vel hele landet forsåvidt.. Ja det sorte mannen er vel ganske så populær i de fleste hjem Vi har akkurat bestilt en uke i Danmark på feriesenter.. Greit å ha en base en plass, siden bekkenet ikke er så samarbeidsvillig for tiden. Det er fullt av aktiviteter rundt leiligheten, så det er bare for ungene å slå seg løs Og så kommer vi vel ikke utenom en tur i Legoland Vel, da er kvelden over her i huset.. Lykke til i morgen Klem
*tornerose* Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #40 Skrevet 26. mai 2008 Good mornings ) Å takk for lykkeønskninger i dag budeia. Ultralyd om 4 1/2 timer, nedtellingen har startet for fullt, hehe (",) Så spent, så spent!!!! Så gøy at vi er blitt så mange på denne tråden ) Spennende å følge hverandre fremover!!!!!!!
Ønskebaby08*12 Skrevet 26. mai 2008 #41 Skrevet 26. mai 2008 God formiddag damer :-) ville bare titte innom tråden igjen. Artig å lese om tanker og erfaringer fra andre som er kommet ca like langt i svangerskapet. Siden sist jeg skrev i tråden har jeg rundet halvgått svangerskap. En god følelse, "bare" 139 dager til termin. Det som er enda bedre er at nå kjenner jeg lille prinsessen sparke godt fra seg. Deilig å kjenne liv, og få kontakt med henne når jeg ønsker det, og når hun ønsker kontakt med mammaen sin. Nesten så det blir litt slitsomt noen ganger, spesielt de gangene du sparker og bokser samtidig :-) Men, for all del, all bevegelse tas i mot med stor takknemlighet. Ellers vil jeg bare ønske dere, og alle andre som leser tråden en riktig fin dag :-) Klem
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 26. mai 2008 #42 Skrevet 26. mai 2008 Hei hei:) Ja lykke til alle sammen som har ul idag. Synes å huske det var flere:) Idag er jeg akkurat halvveis i svangerskapet. En rar følelse egentlig, men så deilig:) Føler tida hit har sniglet seg av gårde men når jeg ser tilbake har det jammen meg gått fort!! De daglige bevegelsene er tilstedet her også. Men ikke så sterke enda og heller ikke så mange ganger til dagen. Gleder meg sånn til mannen min også får ta del i dem:) Ellers håper jeg alt står bra til med dere alle sammen:)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 26. mai 2008 #43 Skrevet 26. mai 2008 I dag er jeg akkurat halvveis 20+0 i dag (uke 21) så nå går det fort fremover her Var hos jordmor i dag, nå har jeg lagt på meg hele 1,1 kg (johooo!) he-he Sikkert fordi jeg endelig klarer å spise litt sjokolade igjen etter at jeg brakk meg bare ved tanken de første 3-4 mnd. Går stadig rundt og titter litt på fine små rosa ting i butikkene, kan nesten ikke tro at det er en liten jente i vente...skal bli så morro! Storebroren er helt vill også, han omtrent bor under genseren min, med øret inntil magen, lyttende etter lyder inni der...ifølge ham både snakkes, prompes og rapes det. Plages fortsatt med bekkenløsningen til tross for smertefulle behandlinger hos kiropraktor et par ganger i uken, så ser ikke ut til at jeg kommer meg i jobb igjen før jeg skal ut i permisjon. Men så lenge det er sånt nydelig vær så er det jo helt greit å ha "fri" fra jobben. Denne uken kommer kanskje min mor på besøk noen dager, har ikke sett henne på kjempelenge, så det skal bli koselig med litt selskap. Ønsker dere alle sammen en fin fin uke denne uken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå