Gå til innhold

For oss som er i uke 19/ 20 tråd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå :o)

Litt greit å sammenligne for oss som er i samme uke og dele erfaringer. Jeg er selv i uke 19 nå, uke 20 på fredag :o) Tenk at vi snart er halvveis jenter :o) hærrrrrliggg!!!!!

Ellers så venter jeg nr. 3. Har 2 jenter fra før på 2 og 4. Begynte å kjenne spark og bevegelser så vidt i uke 14 ca, men nå kjenner jeg liv hver dag. Er bare så fantastisk :o) Skal virkelig nytes fremover da jeg vet at dette nokså sikkert blir mitt siste svangerskap :o)

Ellers er jeg i god form. Slet mye med kvalme den første tiden, men nå kan jeg til og med glemme at jeg er gravid til tider. Magen er så vidt begynt å strutte og de fleste kan se at jeg er gravid :o)

Hva med dere andre jenter i uke 19/20. Hvordan er formen deres? :o)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Er selv i uke 20 nå. 19+3. Er førstegangs med en liten gutt i magen og gleder meg så utrolig masse. Nyter hver dag:)

Jeg har vært utrolig heldig med mitt svangerskap. Bare hatt masse trøtthet men sluppet unna det andre...Eller uren hud er noe jeg har fått...Pleier ikke har problemer med huden:)

Men det skal jeg stå i:)

Har gått opp 3kg til nå og håper holde tallet lavt da jeg har nok å ta av. Magen har vært synlig noen uker men er ikke helt fast enda. Gleder meg til den er stram og fin:)

Ja, tenk halvveis:) Det er på søndag for min del. Tror den siste halvdelen kommer til å fyke avgårde:)

Skrevet

Hei:)

Jeg er også 20 uker på fredag! Førstegangs og alt er veldig spennende!

Vært heldig så langt med svangerskapet! Ingen antydning til kvalme, men veldig trøtt i perioder. Ikke verre enn at jeg fortsatt jobber 100% i tung jobb og trener som før! Håper det fortsetter sånn!! Magen varierer veldig fra dag til dag egentlig, alt avhengig av hvor oppblåst jeg er. Har lagt på meg ca3kg og mange som ikke har lagt merke til/tenkt over at jeg er gravid. Er tynn fra før og føler meg egentlig bare småfeit enda! Synes ikke der er noe skikkelig gravid mage enda, og håper den kommer snart!

Har vært på UL og vet jeg får en gutt:) Kjenner ikke så mye liv enda, men det er vel vanlig for førstagangs? Gleder meg til flere spark og at min kjære kan kjenne det untenfra!

Lykke til alle sammen:)

Klem fra meg

Skrevet

Jeg er "bare" i uke 18 så jeg hører ikke helt til her, men måtte bare si at jeg gleder meg enormt til det har gått to uker til, så jeg endelig kan si at jeg er halvveis. Hehe :)

Skrevet

Så hyggelig :o) Kjekt å høre hvordan andre i samme svangerskapsperiode har hatt det til nå og har det for øyeblikket....Jeg har også vært plaget med trøtthet som kommer og går, er mega trøtt om kveldene. Stuper til sengs tidelig :o) Men men, dette er jo overkommelig!!!!

Er på jobb for øyeblikket og er for en gangs skyld rolig og ikke travelt :o) Så da utnytter jeg tiden til dere jenter, hihi :o)

Gratulerer så mye med gutt til dere begge (Elisabeth og BITO og lille prins) :-) Så gøy da at dere har fått vite kjønnet, heldiggriser :o) Var på ordinær ultralyd sist uke og mitt lille nurk ville ikke vise seg frem, men skal tilbake neste uke da de ville ta mer nøyaktige mål for å finne ut bestemt termindato :o) H#n ville ikke ligge i ro og lå sammenkrøllet som en liten ball, hehe... Men alt så fint ut og det var bare så utrolig betryggende :o) MEN håper jo å få vite kjønnet neste uke da, er veeeeeeldig nysjerrig :o) :o) :o)

Og BITO: Ja det er helt vanlig å ikke kjenne mye eller ikke kjenne liv i det hele tatt når du er førstegangs på dette tidspunktet.... da jeg ventet min første jente så var jeg så utrolig fasinert over å se den lille jenta sparke og hoppe rundt der inne på ultralyden mens jeg ikke kjente noenting.... tror ikke jeg kjente liv før noen uker etter ultralyden :o) Det kommer snarere enn du aner :o) Og da er det sååååå kos :o)

Klem igjen fra

Skrevet

Hei heidin :o) En uke fra eller til spiller ingen rolle. Hiv deg inn i tråden vår :o) hihi.... ikke lenge til halvveis på dg heller :o)

Skrevet

Ja, gleder meg til å kjenne mer:) UL er jo helt fantastisk da! Er vanskelig å forstå at dette skjer med meg når jeg ikke kjenner noe! Ser jo at det er noe der som beveger seg som besatt, men det blir litt sånn uten-om-meg-selv opplevelse...hehe..

Håper du finner ut hva kjønn du bærer på neste gang da! H*n vil nok bare holde dere på pinebenken litt lenger;) Vi var begge klar på at vi ville vite hva det blir! Tror selve fødselen blir så stor i seg selv at vi ville ha overraskelsen nå! Blir like spennende når fødselen er i gang likevel!

Skrevet

Hei dere,

Jeg begynner uke 19 i morgen, så da slenger jeg meg med :) Synes det er utrolig å være snart halvveis - med sommerferien kommer siste halvdel til å gå fort.

Er andregangs, og har en jente på nesten 3 fra før. Hun gleder seg enormt til å bli storesøster. Øver med dukkene sine hver dag, og snakker om alt hun skal hjelpe til med når babyen kommer. Så får vi se om det faktisk blir sånn i praksis, eller om søskensjalusien slår til for fullt...

UL først i neste uke, så da får vi se hva det blir. Kunne godt tenke oss en jente til, og har faktisk en sterk magefølelse på at det er en liten frøken som ligger i magen.

Formen er fin nå, har bare hatt en del vondt nederst i magen og ryggen den siste uken. Usikker på hva det skyldes, så jeg tar en dag av gangen og håper det roer seg. Men da må jeg kanskje roe meg ned litt selv først - jobber fullt, og er ikke spesielt flink til å ta hensyn til meg selv. Sikkert ikke unikt - vi er vel flere (særlig flergangsfødende) som har en slitsomt aktiv hverdag ;)

Ha en fin dag alle sammen - hyggelig med en tråd for oss som er på samme sted i svangerskapet!

Skrevet

Hei!

Jeg er 18+0 imorgen, så slenger meg på her! Skal på UL nå på fredag, og gleder meg enormt til d, synes tiden går så saaakte.... Kjente antydning til liv da jeg var 14 uker på vei ca, og nå i 18.uke kjenner jeg litt rumling/ kiling hver dag, som uten tvil er den lille babyen som romsterer rundt der inne! Er så stas, også kiler d jo litt også, så tar meg selv i å smile for meg selv iblant=) Men gleder meg masse til å kjenne skikkelige spark, d skal bli gøy!

Har hatt skikkelig "gutte-følelse" fra dag 1, så skal bli spennende å se på fredag om magefølelsen stemmer eller ei! Magen er ganske stor allerede, så ikke no tvil om at d er en liten bolle i ovnen her i gården nei..:) og folk sier at de selv ikke fikk en sånn mage før i 5.-6. mnd.. Men mage er gøy! Og nå har jeg jo funnet den perfekte brudekjolen å bruke til bryllupet i sommer, så nå gleder jeg meg til å stå gravidbrud i slutten av juli!!

Skrevet

Jeg er i uke 20, 19+2i dag :) Var på ultralyd i går og der var jordmor ganske så sikker på at det er en liten jente inni magen min :)

Gutten min på 5 har hele tiden sagt at han mener bestemt det er en jente og at han ønsker seg mest en lillesøster, så det var jo litt morsomt at det stemte :) Selv har jeg hatt mest jentefølelse i det siste også. Så nå blir det nok endel kikking på søte små kjoler fremover ;)

Formen min har vært nokså elendig hele svangerskapet, først kvalme og høyt blodtrykk, og nå bekkenøsning og lavt blodtrykk. Sykemeldt fra uke 8 omtrent, og tviler på at jeg kommer i jobb igjen før permisjonen starter i september. Har ikke gått opp noe i vekt enda, men har litt ekstra så foreløbig gjør det ikke noe. Har ingen planer om å legge på meg 25 kg som sist hvertfall!

Skrevet

hei hei! jeg er i uke 20+2 og formen har vært topp hele veien. Er førstegangsgravid, og synes det er veldig koselig. Jeg var også plaget med mye trøtthet i begynnelsen, og ble svimmel hvis det gikk lang tid mellom måltidene, men er mer stabil nå:) Har ikke lagt på meg mer enn 1 -2 kg til nå, men tror det skyldes at jeg gikk litt ned i begynnelsen fordi jeg gikk masse tur og spiser sunt og ligger unna sukker og godteri osv. Hadde kanskje litt ekstra og ta av også (?) Magen har absolutt kommet, den er hard og strutter ut så det er ikke tvil om at jeg ser gravid ut, he he.

Ellers kjenner jeg spark ofte, og mannen min har kjent de fra utsiden i 2 uker nå. Vi venter gutt, og er midt i navnedebatten:)

Skrevet

Heisann!!

Jeg er førstegangs, 19+5 i dag, og kan for første gang i svangerskapet si at jeg føler meg i god form, og nyter det å ha en liten baby i magen

:-).

De første ukene var helt forferdelige, var konstant kvalm og uvel. Kastet opp alt jeg fikk i meg, og fikk diagnosen hyperemesis. Begynte å kaste opp rundt uke 6, i uke 17 fikk jeg to behandlinger hos akupunktør, og etter det har jeg vært helt fin. De siste ukene har jeg vært plaget med forkjølelse, mye slim og hosting. En forverring av astmaen, så ble satt på en heftig kur. Nå er jeg endelig kvitt dette, og ser positivt på fremtiden :-)

Jeg har vært på UL en gang, og venter en liten prinsesse. Merket liv første gang i uke 17, som jeg kan si med sikkerthet. Mye rart som skjedde i magen før den tid, så vet liksom ikke hva som var bevegelser eller bare magen som vokste. Nå kjenner jeg liv hver dag, noen dager er det mer aktivitet enn andre, men hun gir i hvertfall lyd fra seg hver dag. Gravidmagen er på plass, så nå kan jeg strutte og håpe på et fint svangerskap videre. Merker også at vonde tanker, engstelse og bekymringer ikke tar så stor plass lenger. Endelig tør jeg å glede meg til hun kommer ut :-)

Skrevet

Åh hyggelig at vi er så mange :o) Synes det er så kjekt å se hvordan andre i samme uke har det og føler det. Også litt kjekt å følge hverandre videre og hoppe over til 3. trimester sammen. Å ikke minst holde hverandre med selskap når fødselen nærmer seg :o) Tiden fyker jo og nå er det sommer og bare velstand :o)

Virker som vi alle har det nokså bra på dette ståsted i graviditeten og det er jo supert :o) Vi får nyte det så lenge det varer, hehe :o) og krysse fingrene for at vi er like heldige fremover og slipper unna de verste komplikasjonene....

Uansett hyggelig med denne tråden. Ønsker dere alle en fin fin dag :o)

KLEM (",)

Skrevet

Jeg er i uke 20 om to dager.. (19+0) og gleder meg så sinnsykt mye til neste uke og når jeg er halvveis! Den dagen skal jeg også på ordinær ul og er sååå spent om babyen vil samarbeide denne gangen slik at vi kan se om vi får en gutt eller jente! :o)

Jeg er nok også en av dem som har vært utrolig heldig med svangerskapet. Ikke noe kvalme, lite trøtthet og alt er veldig bra! (noe samboeren min nesten er enda mer glad for!).

Har ett barn fra før av og kjenner liv mange ganger om dagen! DET er utrolig betryggende og godt! Og endelig ser jeg gravid ut og ikke bare småfeit ut! ;P

Skrevet

Heiii =)

Jeg er 20 + 3 idag. Og jeg venter ei lita prinssese.

Formen har endelig begyntå bli bedre, kastet opp hver dag, flere ganger om dagen fram til uke 16, men nå kommer det kun de dagene jeg stresser.

Ellers fikk jeg ganske uren hud, men alt er begynt å bli bedre nå.

Magen kom nesten over natten i uke 19. Til da så det bare ut som jeg hadde blitt litt rundere i kantene. Tar ei stund å vende seg til at man skal legge på seg. Har lagt på meg 7 kg til nå :S

Tydlige spark har jeg enda ikke kjent, men jeg hat morkaken foran så det demper vel sparkene litt. Gleda meg til jeg er 100% sikker på at det er spark jeg kjenner.

Er litt over halvveis nå, og synses tiden fram til 8 oktober virker evig laaang. Håper tiden begynner å gå litt fortere.

Gleder meg til å begynner å shoppe vogn, seng, klær etc etc.!!

Lykke til alle sammen!!!! :D :D

Skrevet

Takk takk lillemy:) Håper den lille er mer samarbeidsvillig på den neste ul'en din:)

Kjempespesielt med ul. Sist vi var der og fikk termin den 14. okt så sprella han godt inni der. Men utenom et lite dult så kjente jeg ikke noen ting:) Litt liv kjenner jeg hver dag. Men gleder meg masse til mannen min kan kjenne det på utsiden:)

Ha en fortsatt fin fin dag jenter:)

Skrevet

Hei igjen Elisabeth :o) Ja håper virkelig den lille er mer samarbeidsvillig på mandag, blir spennende :o)

Gleder meg også til mannen kan kjenne det på utsiden, han har prøvd å kjenne etter et par ganger, men han er liksom ikke helt sikker på om han kjenner det eller ikke. Gleder meg til han ikke er i tvil lenger :o)

Ellers ønsker jeg velkommen til dere andre, kjempe hyggelig altså!!!! Vi får prøve å holde denne tråden oppe oxå kan vi jo lage ny tråd etter hvert som ukene går :o)

Ha en strålende kveld!!!!

Skrevet

dytt ;)

Skrevet

Er i 19.uke nå, og er gravid for første gang:) Spennende!!! Magen har begynt å bli vanskelig og skjule, men det er vel like greit å bare la det stå til og bli vant med å være synlig gravid:) Har vært og handla mammaklær også, og det er deilig å gå med bukser som ikke klemmer nede på magen!

Var litt småkvalm i starten, og veldig "lat". Men skal ikke klage. Nå er formen nesten som før og det går helt fint å leve som normal; gå tur, ri på hesten min, jobbe, osv.

Har kjent en liten sprellemann inni magen de siste 2-3 dagene, og det er veldig spesielt! Føler jeg begynner å få et forhold til den lille gutten der inne på et vis, for hittil har det vært veldig uvirkelig og fjernt og forholde seg til. Jeg er ikke den som har kjent det krible i eggstokkene hver gang jeg har sett en baby akkurat, men begynner å bli mer og mer sikker på at det blir stor stas å få sin egen:)

Skrevet

Heihei;) Er 20+6 idag, så går inn i min 21. uke i morgen;) Formen er fin den, men var sjuk i begynnelsen av uka, omgangssyke, men er frisk nå. Så lenge jeg slipper å spy av graviditeten så er jeg fornøyd, hehe.. Har vært i storform hele svangerskapet så langt egentlig. Bare litt småkvalmen, men det var da ikke mye.. I denne uka har jeg kjent gode spark og det er helt fantastisk å kjenne!! Er førstegangs, så det er liksom helt uvirkelig å kjenne noe på innsiden av magen;) Magen strutter ut, og blir nok bare større og større dagene framover, hehe..

Skrevet

hei hei:)

jeg er i uke 19 og venter ei lita jente:)

noe jeg lurer litt på er om det er normalt å ha veldig vondt i siden og helt nede i magen? speiselt når jeg reiser meg eller bøyer meg fremover når jeg hhar sittet en stund, så en liten ting til:) hun sparker hele tiden nesten, og det er veldig ubehaglig, ganske harde spark, kan se det på utsiden. er det normailt?

Skrevet

Hei babyo :o) Og grattis me jente :o) Så hærlig å vite da at du har ei lita tulle inni der!!!!

Så til spørsmålene dine. Det med at å ha vondt i sidene og helt nede i magen er nokså normalt på denne tiden av svangerskapet. Det er livmora som gjør seg klar til fødselen og vokser.... Men hvis du blir urolig av dette og smertene blir mer intense så hadde jeg kontaktet lege... men det kan faktisk være veldig vondt når livmora vokser... Og at jenta de sparker mye er jo et godt livstegn og ja en kan se det på utsiden allerede i uke 19... Slik du beskriver det tolker jeg som normalt, men er du usikker og redd for at det kan være noe galt så må du selvfølgelig kontakte jordmor/ lege, evt. spørre ved neste kontroll :o)

Uansett lykke til :o)

KLEM

Skrevet

Hei :-)

Jeg er 19+noen dager i dag, og er førstegangs. Alt er spennende, og magen vokser nesten fra dag til dag for tiden. Har kjent liv i 2-3 uker, men den siste uka har jeg kjent liv hver dag. De siste dagene hver gang jeg sitter stille en stund, eller legger meg ned litt.

Skal på 1. ultralyd på mandag, håper å få vite om det er gutt eller jente!

Håper det går bra med alle, og at dere koser dere like mye som meg!

(selv om formen er litt opp og ned i mitt tilfelle.....)

Skrevet

takk:) godt å høre at det er normalt:)

takk takk:)

klem

Skrevet

Hellu :-) I dag er jeg i uke 20, juhuuuu :o) Hærlig!!!!

Og hei til deg lillelykkemor :o) Jeg skal også på ultralyd på mandag og håper på å vite kjønn jeg også :o) Spennende :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...