Gå til innhold

noen fra Tromsø med desember gull i magen?


Lille lykke:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin 21/22 desember og bor også i tromsø.

venter min første.

Hadde vært gøy å følge hverandre da vi er like lengt, bor på samme plass og er like gamle:)

Kanskje vi kjenner hverandre fra før? hehe.... hvem vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Vi får holde kontakten her inne. Vi venter vår nr to. Hvor i Tromsø bor du? (du trenger ikke å svare på det hvis du ikke vil...) Jeg bor på Kvaløya. Litt av en julegave vi får:-) Den første kom på morsdagen... Håper bare denne kommer før selve julaften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor på tromsøya!

Kanskjer vi ses på et bim treff etterhvert?.... jeg vil bare bli "litt mer" gravid før jeg begir meg ut på sånt.

Hvor gikk du på videregående hen?

 

Ja, håper også bebisen kommer før selve julaften. Hadde vært såååå kos med en liten en i armene på julaften.... (drømme drømme)

Er blitt spådd her inne at den kommer 15 des... så vi får se...hehe...får håpe spådommen slår til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Kongsbakken, men bare siste året. Har flyttet litt rundt. Jeg vil også bli betydelig mer gravid før jeg evt drar på et sånt bim treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Hiver meg på dennne jeg også:) Har termin 5 desember, bor på Kvaløya. Er ikke fra Tromsø, men har bodd her siden -96, så begynner å regne meg som LITT Tromsø-væring:) Hadde vært gøy å holde kontakten, ser vi ikke er så langt unna hverandre i alder heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du hiver deg på:)

Klart vi må holde kontakten framover.

 

jeg er også håpefull og redd.... mistet sist i uke 11:(

I dag er jeg 9+4 og har sett en sprell levende liten baby og et hjerte som slår:) :) :) Herlig!!!

 

skal ut å reise en uke fra uke 10-11... gleder meg ikke akkurat, med tanke på hvordan det gikk sisT. Men turen var bestilt lenge før jeg ble gravid, så får bare gjøre det beste ut av det.

Det går nok aller helst bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, disse ukene er vanskelige... Går sikkert bra med reising, hvis det hadde vært mange som mistet etter reise, ville de nok advart mot det. Men skjønner godt hva du tenker, jeg skal ut å fly når jeg (forhåpentligvis) er i uke 18-19, og har fått samboern min til å be pappaen sin spørre en dyktig gynekolog han kjenner i Oslo om jeg bør la være. Regner vel egentlig med at jeg får klarsignal:)

Krysser alle fingre for at det går bra med oss begge denne gangen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at vi blir flere her. Ang flying så har jeg fått flyforbud resten av svangerskapet med fare for abort. Men de har i utgangspunktet ikke noe medisinsk begrunnelse for dette. Bare at flyvertinner blir satt på bakken med en gang de blir gravide og at de mener det kan ha en innvirkning på svangerskapet. Forbudet fikk jeg etter en kraftig blødning jeg hadde da jeg hadde vært ute å flydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyvertinner blir vistnok satt på bakken rundt uke 10..har jeg hørt.

Men jeg tenker, og som en flyvertinne her inne sa til meg, det er anderledes å fly en enkelt tur, enn å jobbe med det og fly masse masse.

 

i morgen reiser jeg, så får jeg bare krysse fingrene for at knøttet klorer seg godt fast der inne:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt sikkert bra. Fløy flere ganger i mitt første svangerskap og det gikk helt fint. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi skal få vår 2. i desember, tror jeg. Skal på UL og finne ut termin -:)

Bor på Kvaløya vi også.

Jeg er ikke så veldig ofte innom her, men skal prøve å bli flinkere nå.

 

Artig at det var så mange som responderte

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Månestråle.

 

Så flott at du også har funnet veien inn hit. Jo flere jo bedre. Er jo artig at vi er flere som bor i Tromsø som skal ha i desember som kan følge hverandre litt her inne og kanskje kan vi møtes en gang.

 

Hvordan er formen? Og hvordan er det å skulle få en til så pass tett oppi den første? Jeg hadde også håpet å få to tette, men vår gutt blir jo nesten 4 år før den lille kommer. Er jo greit det også. Han gleder seg vilt til å bli storebror og prater med magen og synger til den lille og viser sånn omsorg at det er bare så rørende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei lilletrollet -:)

 

Enig- jo flere jo bedre. Vi får se hva vi får til etterhvert med treff og slikt:)

 

Formen er heldigvis blitt bedre nå- jeg er et nytt menneske etter at den grusomme kvalmen har gitt seg, sammen med den ekstreme trøttheten- fy søren altså!! Er det nødvendig at vi skal bli så dårlige når vi er gravide??? Nåvel- jeg har en fantastisk mann som hjelper til masse(om ikke, så hadde det ikke blitt to tette....)

 

Blir spennende å få to så tette, det er noe vi har ønska oss, så vi er svært takknemlige over at det gikk veien :) Det blir nok tøft en periode, men det har vi kommet fram til det sikkert er for alle når en baby kommer i hus.... tenker og at en på 16 mnd ikke løper så fort som en på 2 -3 år..... :) En fordel at vi har "baby-ting/rutiner" i fingra når de er så tette. Og så håper vi selvsagt at de to skal bli veldig gode venner og kunne følge hverandre i tykt og tynt, at de alltid har lekekompis på ferie og hjemme etc.

 

Vi fokuserer selvfølgelig på alle de positive tingene vi kan finne- akkurat som andre gjør det med lengre tidsintervall :) Men som sagt, så hadde jeg ikke gjort dette om ikke pappaen er så utrolig som han er!

 

Må og si jeg GLEDER meg tilå få kroppen min tilbake- 2 tette tar på- er jo ikke 2 år......

 

Hvordan er det for deg å starte på'an i gjen etter 4 år? er kroppen og søvn og sånn på plass etter sist?

 

Lag deg en flott onsdags kveld!

Jeg skal til legen i morra for 1. svangerskapskontroll. Var til UL sist uke for å fastsette terminen- artig åse den lille babyen turne rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei... Jeg er ei 23 år gammel jente som er i 11 uke nå... førstegangsfødende og nervøs.. Morsomt å lese om dere tromsø jenter som også venter spente... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mycit.

Velkommen hit. Jeg er andregangsfødende og fortsatt nervøs så det er helt normalt. Lykke til videre

 

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Månestråle.

 

Var ikke på nettet i går i det hele tatt. Formen var helt for j.... Vondt i hodet og spydde som en gris. Men fikk i meg to knekkebrød før jeg sovnet. Og så hadde guttungen mareritt i natt og var våken sikkert 100 gang!!!! I hvertfall føltes det sånn da vi sto opp kl halv sju.

 

Er i mye verre form denne gangen enn sist. Og det gjør jo at alle trur det blir jente.... Hadde jo vært artig med en av hver, men jeg er egentlig ikke så opptatt av hva det blir så lenge det går bra. Er straks ferdig med min 11 uke, men er trøtt som en dupp hele dagen, kvalm 24/7, spyr mindre nu enn for noen uker siden. Har fått bekkenløsning allerede i uke 7 og beveger meg som en olding... Så joda, dette er helt topp:-) Smiler hver dag og prøver å overbevise meg om at det er verdt det. Noe det jo selvsagt er når man ligger der svett og sliten med en nydelig liten skapning i armene.

 

Jeg er litt spent på om ha vi har fra før blir veldig sjalu. Han er ikke av den sjalu typen og er allerede veldig opptatt av babyen og viser stor omsorg for den lille allerede. I går fant han en sutt under badekaret (han sluttet selv da han fylte tre og det er jo bare 3 mnd siden) og da kom han springende inn til meg med den og dyttet den i navlen min og sa at han hadde funnet en sutt til babyen... (smelt :-))

 

Ellers er følelsene de samme og bekymringene de samme som sist. Kanskje enda litt mer bekymret, for denne gangen vet jeg jo helt nøyaktig hva jeg går glipp av hvis noe går galt, men samtidig har jeg jo en fra før å glede meg over. Min mann er også helt fantastisk til å stille opp på alle mulige måter. Vi er heldige!!!!

 

Hvordan gikk det i UL? Jeg var også i dag (igjen...) Er jo 4 gangen for meg. Denne gangen bare utvendig UL. Jeg så egentlig ikke så mye. Er med på et sånt forskningsprosjekt siden jeg har PCO og får derfor veldig tett oppfølging og UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lilletrollet!

Dæven- jeg er imponert over ståpåhumøret ditt! Høres ikke ut som om dagene akkurat glir over av seg selv.......Og nåe en da også får en natt og to med "tull" så tar det enormt mye krefter!!

 

Skulle ønske jeg så hensikten med at vi skal være så dårlige i svangerskapet- det er liksom ikke logisk for meg at vi skal ha allverdens teite plager! Kvinnekroppen har gjort dette fra tidenes morgen og så har den ikke klart å "bli kvitt" alle de merkelige greiene. Denne gangen og sist blir jeg like forundret over at "noe"(hormoner, tar over styringa av kroppen totalt!! hjelp!

 

Jeg plages og av hodepine og blir så fort sliten, av ting jeg ser på som "ingenting". Er litt frustrerende! Men herregud- jeg skal ikke klage! Spesielt når jeg hører om bekkenløsning allerede i uke 7!

 

ååååå så skjønn histeore du forteller om gutten og sutten- SMELT :) Jeg vil tro jenta vår er såpass liten at hun ikke blir sjalu, men er spent på det med ro under amming og det å få henne til å forstå det.....njaaaa. Det er jo mulig å snakke til 3 åringer :) ja ja vi får det vel til. Foreløpig er hun ei sjølstendig jente som liker å leke med seg sjøl, og dessuten skal hun jo i barnehagen, så vi tror det går fint!

 

Det var så artig på UL- allerde i uke 11 så er det en ordentelig baby der inne som var i full fart!! Det var litt vanskelig å måle den da den ikke lå noe særlig i ro, men terminen ble nå i alle fall 1. des. Vi skal på ordinær UL i begynnelsen av juli- gleder meg!!!

Har du det, eller skal du ha UL jevnt og trutt?

 

Vil dere vite kjønn?

 

Jeg begynner å bli sikker på at jeg har kjent liv flere ganger nå. I går kveld så var det så mye og sterke luftbobler at ejg mener det må være babyen! åååå som jeg gleder meg å kjenne skikkelig- har savnet den følelsen :) Jeg føler meg nesten like usikker på om det er liv eller ikke denne gange, selv om det er bare 10-11 mnd jeg kjente det sist. Det er jammen litt sprøtt at jeg ikke er mer "rutinert" hi hi hi

 

Ellers har jeg lag tpå meg altfor fort og synes jeg har for stor mage litt tidlig..... Hvordan opplever du denne gangen ifht til dette med mage og kg?

 

Nå må jeg legge meg slik at dagen i morra blir levende......

 

Natta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tromsø damer med gull i magen!

 

hvordan går det med dere?

kommet langt og hvordan er formen?

bra med meg.... 12+2 i dag...flyttet over på 2.trimester, og det føles veldig bra:) fortsatt en del kvalm på kvelden, men det skal jeg klare å leve med! :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia desemberskatt!

 

Jeg er nå akkurat begynt på uke 15, og formen er ganske bra i grunn :) Ikke kvalm i alle fall. det som er litt plagsomt er at jeg ikke tåler så mye action før jeg blir veldig sliten. Og det er ikke så lett å balansere kreftene med ei aktiv tulle på snart 11 mnd :) Men jeg er heldig som har pappaen hjemme og som hjelper masse til!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Månestråle 32

 

Så ikke før i dag at du hadde skrevet lang og hyggelig meldig. Har vært i Skibotn i helga og hentet campingvogna. Gubben er dratt på jobb og kommer hjem på onsdag, så da kan jeg sitte her med PC'en hver kveld med god samvittighet... Skulle nesten ha kjøpt meg en laptop så kunne jeg vært litt sosial samtidig som jeg surfer på nettet. Er blitt litt hektet på BIM, men prøver å begrense meg. Må nok bare innrømme at jeg er innom noen ganger i løpet av dagen på jobb også. Men der er det jo så stille for tiden at jeg har ikke noe dårlig samvittighet for det.

 

Jeg skal ikke i noen ekstra UL før den ordinære. Vi har fått time siste uka i juli. Vi skal jo på ferie snart. Men så skal jeg på nytt igjen første uka i august i forbindelse med forskningsprosjektet. Vi vil veldig gjerne vite hva det blir. Vi synes begge to at det er lettere å bli litt kjent med den lille før den kommer ut. Og så er det jo litt enklere for han vihar fra før å forholde seg til et navn i steden for bare "lillebabyen som kommer til jul". Var til storutredning i forbindelse med dette forskningsprosjektet og da fant de ut at jeg har begynnende svangerskapsdiabetes. Dette er veldig vanlig når man har PCOS, og det hadde ikke blitt avdekket på en vanlig urinprøve for jeg hadde helt vanlig blodsukkernivå da jeg kom, men jeg tålte ikke denne sukkerbelastningen så godt. Så nu skal jeg på sykehuset til kostholdsveiledning og opplæring i å måle blodsukkeret. Hurra:-( Men er jo flott at de har oppdaget det så tidlig. Jeg er ganske fornøyd med meg selv, for jeg har så godt som sluttet å drikke brus (noe jeg har gjort i store mengder hver dag tidligere), jeg har sluttet å røyke (så snart jeg ble gravid), jeg er sluttet med mine ukentlige sjokolader og jeg spiser ikke smågodt lengre heller. Så jeg synes jo at jeg er blitt veldig så sunn... He he. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

 

Ang vekt, så gikk jeg ned ca 4-5 kg fra før jeg ble gravid og til jeg var ca 9-10 uker på vei. Jeg ligger fortsatt noen kilo under det jeg var før jeg ble gravid. Men magen begynner å vises veldig godt og puppene er jo blitt så fine så... He he, så i år skal jeg bare kose meg på stranden. Jaggu godt at det er noe positivt underveis.

 

Skal i første svangerskapskontroll på onsdag. Synes det var litt seint å komme til fastlegen for første gang i uke13, men jeg har jo vært så mye på sykehuset at det gjør egentlig ikke så mye.

 

Ha en god natt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere andre

 

Fra Tromsø her.Venter mitt tredje barn,har to jenter fra før. Ei på 3 og ei på 1 år. Så jeg har litt henge fingrene i.Det er ikke så lett ta seg av to små i tillegg være gravid,kvalm,trøtt og konstant sliten...Men man får det til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Og velkommen hit. Når har du termin? Skjønne godt at du har litt å henge fingrene i. Synes jeg har nok med en på 3år. Spesielt nu når formen er litt til og fra og mannen min er en del på reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...