Gå til innhold

hvilkene yrker syns du er perfekt match?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare sånn om man tenker helt overfladisk

som kjærester.

jeg syns lærer og bilmekaniker/elektriker passer perfekt sammen

og lege og økonom.

hm.. vet ikke hvorfor. det bare høres så perfekt ut.

har dere noen yker som passer sammen som gifte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer og ingeniør

..eller som hos oss; butikkleder interiør og selger anleggsmaskiner ;o) Nok av teite-kunder-historier hos oss i alle fall :o)

Skrevet

Politi og politi?? :-)))

Skrevet

aksjemegler og skipsmegler

Skrevet

Tror det er ganske vanlig at akademikere med høy grad finner hverandre, På jobben tror jeg at jeg er den eneste som er sammen med en typisk arbeider i hvert fall. Jeg jobber i kontormiljø der de fleste har studert 6 år eller mer. Selv har jeg en helt ordinær jobb, og har IKKE studert så lenge...

Skrevet

Her har vi vært butikksjef og jurist (men jeg snuser etter noe annet enn butikkjobb når jeg skal ut i arbeidslivet igjen)... Ikke perfect match i teorien (skjønner hva du mener), men vi passer veldig godt sammen som ektepar for det altså! ;)

Skrevet

Hehe, vi er vel helt på jordet på en måte;

Markedsøkonom og pleieassistent. (og det er han som jobber i helsevesenet, ikke jeg! hehe... )

Men han er utdannet grafiker så egentlig tilhører vi opprinnelig samme bransje likevel. I tillegg er vi begge dørvakter:)

Skrevet

hehe... tillab, hadde det vært motsatt så hadde det faktisk hørtes bedre ut.. hehe

Skrevet

Økonom og bilmekaniker.

Igrunn veldig bra match. Slipper høye bilreprasjonsutgifter iallefall;)

Skrevet

Økonom og lege, kjenner ett sånt par faktisk. Må jo være helt perfekt egentlig, en tar seg av regnskapet og selvangivelsen mens den andre tar seg av det helsemessige. ;o)

Her er vi økonom og sykepleier. :o)

Skrevet

økonom og sykepleier er heller ikke dumt da :-)

jeg "håper på" sosionom og lege.. haha

Skrevet

Hehe.....mange kjekke leger der ute. Men fy som de må jobbe!!

Skrevet

"fy som du må jobbe" er som musikk i mine ører....haha

Skrevet

Vi håper begge på kreative yrker når vi er ferdig utdannet :)

Tenker at sånt kanskje gir litt felles interesser også? Jeg tror hvertfall ikke jeg hadde hatt så veldig mye til felles med en skikkelig kontorrotte hehe.

Vil tro at lege - sykepleier osv også har like interesser, osv :)

Skrevet

Kjedelig å prate "bare" jobb på hjemmebane da Mami, både jeg og gubben er glad vi har så forskjellige yrker. :o)

Skrevet

Trur lege og sjukepleiar vil ta med seg for mykje jobb heim. Både interesser og konflikter. Eg liker godt at mannen ikkje har ein fot innanfor helsevesenet iallefall.

Sjukepleiar og politi synes eg er litt søtt. =) Ser for meg eit veldig skikkelig par, ordentlig og alt på stell.

Skrevet

Jo, men begge er jo skiftarbeidsyrker, blir jo bare å møte hverandre i døra! Glad gubben har en 8-16 jobb.

Skrevet

Hmmm, politi og helsesøster da. Men det passer liksom ikkje like bra. Deltidsarbeidene sjukepleier og politi. Nei sannelig om eg veit. =P

Skrevet

Njaa, jeg tror at man kanskje har likere interesser på alt annet også om man er like sånn sett :)

Som sagt, jeg kunne aldri ha vært sammen med en person som jeg syntes hadde en kjedelig jobb, jeg trenger en som er litt kreativ både på hjemmebane og i jobbsammenheng. Også trenger jeg en som jeg ikke sovner av om han skulle fortelle noe om jobben hehe, mye tall og sånt hadde jeg blitt sinnsyk av.

Synes det er kjempe morro når min kjære lærer meg litt om fotografering for eks, og han synes det er supert nå når jeg hjelper han med å lage portfolio :)

Mulig det bare er oss, men vi elsker at det er sånn hvertfall!

Skrevet

tømrer og kokk.

en som kan bygge huset vårt/fikse ting i huset. og en som kan lage mat,sånn at vi "overlever"....hehe

Skrevet

Økonom og prosjektleder elektro her. Han har elektrikerbakgrunn og jeg er akademikeren... - men kunne aldri vært sammen med en "kontorotte" som ikke kunne banke inn en spiker. Ja til handymenn!

Skrevet

Sykepleier og helsesøster.

Skrevet

jeg tenker litt sånn at man ikke trenger å ha "like" yrker for å ha felles interesser.

jeg er førskolelærer, og han jeg bor med dreier. på fritiden er jeg veldig opptatt av kreative ting som sying (gått på designerhøyskole), interiør, scrapping , osv. og han er i tillegg så godt som ferdig utdannet møbelsnekker.

selv om dreing er et yrke jeg ser på som veldig kjedelig, så ser jeg jo at det er kreativt yrke. han må jo skape ting, forme og tilfredstille kunden, og ikke minst- utføre en jobb som ikke mange i norge kan på samme måte som han ( bare synd det ikke er bedre betalt:( ).

samtidlig så har vi jo MASSE felles- han kan gjerne sitte sammen med meg når jeg scrapper, og prøver sge litt innimellom:) bar for å gi et eks. så må man bare være flinke til å ta hensyn til hverandres interesse ( og man har jo gjerne flere interesser enn jobben eller?man kan hvertfall fint ha det).

skulle jeg valgt hva hvilke yrker vi hadde så hadde jeg hvert interiør konuslent og han ingeniør eller noe sånt:)

Skrevet

Jobbe på fam vern kontor og på ica ......ha ha ha.....

Skrevet

det hørtes ganske bra ut giggsi... hehe. egentlig litt ut som en drøm :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...